Sebastien Ogier je došao do svoje druge pobede u reli šampionatu sveta 2019.
Nakon pobede na snegu u Švedskoj, pobedom na argentinskom makadamu, Sebastien Ogier je pokazao da je Citroen napravio odličan potez time što ga je doveo u svoj tim. Vozač fabričkog Citroena C3 WRC je u poslednji takmičarski dan ušao sa velikom prednošću od 27 sekundi ispred drugoplasiranog Elfyna Evansa u M Sport Ford Fiesti, i zadržao gotovo celu prednost do Power stagea na kraju dana, iako je na stazi najbrži bio Ott Tanak, fabrički vozač Toyote Yaris WRC.
Ogier je treći dan relija u Argentini savršeno odvezao, i na kraju pobedio na Power stageu, čime je osvojio maksimalnih 30 poena, dok se vozač M Sporta Elfyn Evans morao zadovoljiti trećim mestom na kraju relija.
Ipak, u generalnom plasmanu, u vođstvu je i dalje Tanak koji je završio kao drugopalsirani, ali se na drugo mesto popeo Ogier, i fabričkog vozača Hyundaija Thierrya Neuvillea, koji je argentinski reli završio na četvrtoj poziciji.
Reli po prašini i kamenju Argentine nije prošao bez kontroverzi i teških reči. Kris Meeke, fabrički vozač Toyote prozvao je tim Citroen da se bavi prljavom taktikom, ali se na kraju dana ipak javno izvinuo.
Meeke, koji je u subotu na kratko poveo, tvrdio je da je Esapekka Lappi namerno pritisnuo crveno dugme u svom Citroenu nakon izletanja sa staze, kako bi zaustavio brzinski ispit, a zapravo zbog toga što je u tom trenutku Oger vozio sa probušenim pneumatikom i gubio mnogo vremena. Obzirom da je brzinac poništen, Ogier je izgubio mogo manje vremena nego što bi bio slučaj da je menjao točak ili do kraja vozio sa probušenim pneumatkom. Meeke, koji je reli ravršio pre vremena isto zbog probušenog pneumatika koji je izazvao veliko oštećenje oslanjanja, javno se izvinuo, nakon što je organizator saopštio da su sudije zbog bezbednosti prekinule brzinac, a ne zbog toga što je Lappi aktivirao dugme koje se koristi kada se na stazi, na nebezbednom mestu, nalazi zaustavljeno vozilo, i automatski znači crvenu zastavu na stazi.
Plasman na Argentinskom Reliju
Poz. |
Br |
Vozač/suvozač |
Automobil |
Klasa |
Kazna |
Vreme/Zaostatak |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Sébastien Ogier Julien Ingrassia |
Citroen | RC1 | 3h37m08.0s | |
2 | 8 | Ott Tanak Martin Jarveoja |
Toyota | RC1 | +30.2s | |
3 | 33 | Elfyn Evans Scott Martin |
Ford | RC1 | +49.9s | |
4 | 11 | Thierry Neuville Nicolas Gilsoul |
Hyundai | RC1 | +1m27.0s | |
5 | 5 | Kris Meeke Sebastian Marshall |
Toyota | RC1 | +6m06.2s | |
6 | 41 | Benito Guerra Jaime Zapata |
Skoda | RC2 | +15m35.5s | |
7 | 42 | Marco Bulacia Wilkinson
Fabian Cretu |
Skoda | RC2 | +18m51.5s | |
8 | 10 | Jari-Matti Latvala Miikka Anttila |
Toyota | RC1 | 2’20 | +18m55.9s |
9 | 6 | Dani Sordo Carlos del Barrio |
Hyundai | RC1 | +22m41.1s | |
10 | 81 | Ricardo Trivino
Marc Marti |
Skoda | RC2 | 1’10 | +30m13.8s |
Show Comments