fbpx

Mercedes pokazao upravljače svojih F1 bolida

Pomalo neuobičajeno, ali zanimljivo je, predstavljanje detalja upravljača bolida Formule 1, a Mercedes je to upravo uradio

Foto: Mercedes-AMG Petronas Motorsport

U Formuli 1 upravljač ima mnogo šire značenje od svog imena. Ova kompleksna naprava je praktično kontrolni centar koji vozač ima na raspolaganju. Osim što se na njemu nalaze i komade menjača i “kvačila”, nalaze se i brojna podešavanja i komade, koje vozač može, a u osnovi, i mora da koristi tokom trke.

Foto: Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Koliko dugmića i prekidača ima jedan upravljač i koje su njihove funkcije, pokazao je Mercedes uz napomenu da je ovogodišnji upravljač evolucija onog koje su koristili Hamilton i Bottas u 2018. Za 2019. godinu na sebi ima čak 25 prekidača i dugmadi, pored pomenutih papučica menjača i kvačila.
Podeljeni su na rotacione selektore koji se koriste palcem, normalne rotacione selektore i selektore, koji imaju teže aktiviranje, kako vozač slučajno ne bi odabrao neželjenu funkciju.
Tri rotaciona prekidača u donjem delu upravljača služe za kontrolu elemenata kao sto su startni modovi, podešavanje kontrasta ekrana i podešavanje motora i MGU-K sistema.
Tri rotaciona selektora kojima vozači upravljaju palčevima su na levoj strani su raspoređena na dva sa leve i jedan sa desne strane. Njima se kontroliše rad diferencijala na ulazu, temenu i izlazu iz krivine, odnosno kontroliše snaga na točkovima. Sledeća dva selektora su zadužena za podešavanja sile kočenja motorom i podešavanje balansa kočnica. Još dva dodatna prekidača na donjem delu upravljača služe za podešavanje balansa kočnica, odnosno fino podešavanje balansa i rade u tandemu. Preostale komande su za aktiviranje DRS-a, limitera brzine, limitiranje maksimalne snage motora za start, aktiviranje neutrala menjača, radio komunikacije.

Foto: Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Hamilton i Bottas će ove godine koristiti tri do četiri upravljača koji su izrađeni od ugljeničnih vlakana, fiberglasa, silikona, titanijuma i bakra.
Kako kažu u Mercedesu, tokom godine, oba vozača će uvoditi izmene i modifikacije prema sopstvenim potrebama, tako da je razvoj upravljača proces koji pratčno traje tokom cele sezone.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

A sada i zapravo, predstavljen BMW Z4

Nakon beskonačnog niza “špijunskih”, “slučajnih”, “teaser” i ostalih prikaza, konačno možemo da vidimo i ...

Formula 1 – Red Bull (ni)je u velikim problemima

Formula 1 – Red Bull (ni)je u velikim problemima sa projektom pogonske jedinice za ...

Formula 1 – sport, biznis, zabava ili nešto četvrto.

Formula 1, perjanica automobilskog sporta, obrt milijardi dolara, zabava koja, u krizi ili ne, ...

Tesla Cybertruck danas kreće ka kupcima

Tesla Cybertruck danas kreće ka kupcima, a može da ima zastrašujuću snagu i ubrzanje ...

Novi Kia Sorento će se sam parkirati

Kia je objavila da će novi Sorento, koji u Evropu dolazi na jesen, biti ...

Počela prodaja nove Ford Fieste

Uporedo s početkom prodaje na najvećim evropskim tržištima, sasvim nova Ford Fiesta od 8. ...