fbpx

Počela prodaja nove Ford Fieste

Uporedo s početkom prodaje na najvećim evropskim tržištima, sasvim nova Ford Fiesta od 8. avgusta je raspoloživa i potencijalnim kupcima u Srbiji: u Grand Motorsovoj i mreži Fordovih ovlašćenih prodajno-servisnih centara osnovna verzija tog tehnički i tehnološki vrlo modernog automobila se nudi po „startnoj“ ceni od 10.690 evra, u dinarskoj protivvrednosti.

Uvoznik procenjuje da će kupcima u Srbiji biti najzanimljivija upravo ova verzija – sa petora vrata, benzinskim 1,1-litarskim motorom od 70 KS, ručnim menjačem, blazer blue bojom i ‘obogaćenim‘ paketom opreme Trend + cool & sound pack 1, koji, između ostalog, uključuje manuelni klima-uređaj, displej u boji od 4,2”, Bluetooth, audio i druge komande na kolu upravljača, radio sa USB priključkom, MyFord dock sistem itd“.


Osim u verziji sa 70 KS, nova Fiesta će biti dostupna sa još jednim benzinskim motorom od 1,1 litar – onim od 85 KS. Oba agregata zamenjuju dosadašnjeg benzinca od 1,25 litara. Pri razvoju ovih četvorocilindarskih agregata obilato su korišćene tehnološke inovacije primenjene na već proslavljenom trocilindarskom EcoBoost motoru, što omogućava da, uz novi petostepeni ručni menjač, ponude više snage uz manju emisiju ugljen-dioksida (101 g/km) i nižu prosečnu potrošnju – od samo 4,4 l/100 km.
Nove Fieste će, dakako, pokretati i nagrađivani 1.0 EcoBoost trocilindraši sa 100, 125 i 140 KS, koji se sada „sparuju“ sa novim šestostepenim ručnim menjačem, koji ima redukovanu „arhitekturu“ i niže unutrašnje trenje. Takav pogonski sklop, u varijanti sa 100 KS i „lopaticama“ za promenu stepena prenosa montiranim ispod kola upravljača, omogućava emisiju CO2 od 97 g/km i prosečnu potrošnju od samo 4,3 l/100 km.

U ponudi će biti i novi TDCi četvorocilindarski dizelaši od 1,5 litara. Verzija sa 85 KS sada nudi 10 „konja“ više od najekonomičnijeg iz Fiesti odlazeće generacije. Taj motor, u „sadejstvu“ sa novim šestostepenim ručnim menjačem prosečno troši samo 3,2 l/100 km i u atmosferu emituje tek 82 g/km ugljen-dioksida. Fiesta nove generacije se oprema i novim dizel motorom od 1,5 litara sa svih 120 KS – što je najsnažniji „naftaš“ koji je ikada pokretao ovaj model. Vozaču će „isporučiti“ izvanrednu i vrlo upotrebljivu kombinaciju velike snage, visokog obrtnog momenta, sjanu ekonomičnost u potrošnji i veliko zadovoljstvo u vožnji. Opremljen šestostepnim ručnim menjačem, taj motor omogućava da nova Fiesta ima prosečnu potrošnju od 4,3 l/100 km, uz emisiju CO2 od 89 g/km.
Na TDCi motorima nove generacije od 1,5 litara optimizovan je dizajn komora za sagorevanje, sofisticirano ubrizgavanje goriva omogućava njihovo bolje čišćenje, dok je na verziji od 120 KS ugrađen turbo punjač sa varijabilnom geometrijom. „Pametno“ regenerativno punjenje akumulatora povećava efikasnost iskorišćavanja goriva – kroz selektivno uključivanje alternatora i punjenje baterija kada vozilo usporava i koči.


Najradikalnija razlika nove Fieste u odnosu na dosadašnje generacije je obilata ugradnja najsavremenijih elektronskih sistema koji pomažu u bezbednijem upravljanju – takvih je čak 15, što ovaj model čini tehnološki najnaprednijim malim automobilom u Evropi. U zavisnosti od tržišta, nova Fiesta se serijski ili uz doplatu oprema prilagodljivim tempomatom (Adaptive Cruise Control), podesivim ograničavačem brzine (Adjustable Speed Limiter), sistemom za upozorenje na vozila u objekte u mrtvom uglu (Blind Spot Information System), sistemom upozorenja o unakrsnom saobraćaju (Cross Traffic Alert), indikatorom odstojanja (Distance Indication), upozorenjem o budnosti vozača (Driver Alert), sistemom pomoći za održavanje pravca u traci (Lane Keeping Aid), upozorenjem o napuštanju trake (Lane Keeping Alert), upozorenjem na sudar napred (Forward Collision Warning), sistemom za prepoznavanje saobraćajnih znakova, aktivnom asistencijom pri parkiranju (uključujući i upravno parkiranje), automatskim isključivanjem/uključivanjem dugih svetala… Fiesta je prvi Fordov automobil koji se isporučuje sa unapređenom verzijom asistencije pri „prepoznatom“ sudaru sa detekcijom pešaka. Koristeći svetlo Fiestinih farova noću, taj sistem može da otkrije učesnike u saobraćaju koji su na putu ili blizu njega ili one koji mogu da pređu putanju vozila.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Na zapadu ništa novo – Mercedesima prvi red

U kvalifikacijama za Veliku nagradu Španije ništa novo – prvi startni red za vozače ...

Sezona Formule 1 se bliži, a sa njom i problemi

U martu bi trebala da počne sezona Formule 1, a već se čuju mogućnosti ...

Apple otpustio 200 radnika sa Project Titana

Američki tehnološki gigant, Apple, otpustio je 200 radnika sa svog polutajnog projekta za autonomne ...

Formula 1 otkazana uz totalnu konfuziju

Formula 1 je otkazana uz totalnu konfuziju koja je pokazala koliko nisko može da ...

BMW uvodi osmu generaciju iDrive sistema

BMW će u novim modelima iX i i4 prepoloviti broj mehaničkih prekidača uvođenjem osme ...

Elektrifikovani turbo kompresori stižu u velikoserijske automobile

Garrett Advancing Motion, vodeći dobavljač turbo kompresora, najavio je da će uskoro lansirati elektrifikovane ...