fbpx

Bottas otvorio sezonu Formule 1 pobedom, Honda podijumom

Valtteri Bottas je sve uradio kako treba u prvoj trci sezone Formule 1, i nakon sušne 2018., sezonu otvorio pobedom

Foto – Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Prema izjavi Valtterija Bottasa nakon trke u Melburnu, delovalo je da ni njemu nije jasno šta se dogodilo. Mercedesov vozač je sam rekao da, zapravo, nema šta da kaže. Kao da je i njega samog iznenadilo to što je sa druge pozicije savršeno startovao, odvezao celu trku bez najmanje greške, napravo najbrži krug trke i iz Australije otišao sa svih 26 poena. A možda ga je zbunilo i to što je bio brži od Hamiltona, a od tima nije dobio naređenje da uspori i propusti aktuelnog šampona. Na kraju, možda je Bottas imao dodatni stimulans od prisustva Estebana Ocona, aspiranta na sedište u Mercedesu, koji ne izlazi iz garaže, i ne odvaja se od šefa Mercedesa i svog menadžera Tota Wolffa.

Foto – Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Sve skupa, Bottasu ubedljiva i uverljiva pobeda i dodatni poen za najbrži krug trke. Za maksimalan učinak Mercedesa pobrinuo se Hamilton drugom pozicijom.

Foto: Getty images/Red Bull Content pool

Iako nije pobedio, Max Verstapen je uradio stvar koja ima veličinu pobede. Stigao je do treće pozicije, i u prvoj trci za Hondu u bolidu Red Bull, japanske motore nakon 11 godina vratio na podijum. I ne samo na podijum, nego u situaciju da novi tandem Red Bull Honda na stazi obiđe Ferrari, i brzinom bude sasvim konkurentan uz Hamiltonov Mercedes. Sjajna trka i sjajan rezultat za “novajlije”.

Foto: Scuderia Ferrari

A ostali? Očigledno, nova pravila koja su trebala doneti više trkanja i obilaženja na stazi, nisu donela ništa, i veći do trke bio je ono što smo navikli – procesija u kojoj nema pravog trkanja. Favorit nakon predsezonskih rezultata, Ferrari, ponovo se pokazao nemoćan, nedorastao Mercedesu, sa lošom taktikom, i očiglednom timskom naredbom Leclercu da ne obilazi Vettela. Bledo i neuverljivo izdanje italijanskog tima, samo je kopija onoga što smo gledali prošle godine.

Foto: Haas F1 Racing

Haas je reprizirao grešku, srećom, na samo jednom bolidu, mada nije baš potpuno jasno da li je Grosjean odustao zbog loma oslanjanja ili gubitka prednjeg točka. Ipak Magnussen je šestim mestom najavio da će Haas biti snažan ove godine.
Renault nije krenuo kako je najavljivao i želeo. Ricciardo je na samom startu ostao bez prednjeg krila i sa oštećenim bolidom, i na kraju se povukao iz trke, Hulkenberg je stigao sedmi, a u bolidu McLarena, Renaultov agregat je završio u plamenu, i Sainzovu trku okončao pre kraja.
Vremena za pregrupisavanje i analize nema mnogo. Naredna trka vozi se u Bahreinu već 31. marta, a evdentno, tim koji brzo mora da se pregrupiše je Ferrari, koji je počeo potpuno neuverljivo. Renault takođe ima šta o čemu da razmišlja i šta da radi, a Red Bull mora da porazgovara sa Galeyjem, koji je u bolidu, koji očigledno može do podijuma, stigao samo do 11 pozicije.

Plasman u trci za Veliku nagradu Australije

Poz

Br

Vozač

Bolid

Krugova

Vreme/zaostatak

Poena

1 77 Valtteri Bottas Mercedes 58 1:25:27.325 26
2 44 Lewis Hamilton Mercedes 58 +20.886s 18
3 33 Max Verstappen Red Bull Racing Honda 58 +22.520s 15
4 5 Sebastian Vettel Ferrari 58 +57.109s 12
5 16 Charles Leclerc Ferrari 58 +58.230s 10
6 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 58 +87.156s 8
7 27 Nico Hulkenberg Renault 57 +1 krug 6
8 7 Kimi Räikkönen Alfa Romeo Racing Ferrari 57 +1 krug 4
9 18 Lance Stroll Racing Point BWT Mercedes 57 +1 krug 2
10 26 Daniil Kvyat Scuderia Toro Rosso Honda 57 +1 krug 1
11 10 Pierre Gasly Red Bull Racing Honda 57 +1 krug 0
12 4 Lando Norris McLaren Renault 57 +1 krug 0
13 11 Sergio Perez Racing Point BWT Mercedes 57 +1 krug 0
14 23 Alexander Albon Scuderia Toro Rosso Honda 57 +1 krug 0
15 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing Ferrari 57 +1 krug 0
16 63 George Russell Williams Mercedes 56 +2 kruga 0
17 88 Robert Kubica Williams Mercedes 55 +3 kruga 0
8 Romain Grosjean Haas Ferrari 29 DNF 0
3 Daniel Ricciardo Renault 28 DNF 0
55 Carlos Sainz McLaren Renault 9 DNF 0
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volkswagen Touareg – teškaš sa pedigreom

Kralj je mrtav, živeo kralj! U kontekstu Volkswagena, ovo znači da je Phaeton, koji ...

MINI predstavio prvi alternativni vodič kroz Beograd

MINI predstavio prvi alternativni vodič kroz Beograd U okviru najnovijeg projekta MINI Srbija, koji ...

Mlađe generacije preuzimaju tržište klasičnih automobila

Po prvi put ikada, članovi Generacije X i Milenijalci su nadmašili “Najslavniju generaciju” i ...

BYD uzvraća udarac Ajkulom

BYD uzvraća udarac Ajkulom, velikim pick-upom sa PHEV pogonom, koji će proizvoditi u Meksiku ...

Zbog Brexita modelima Mini produžen život

Velika Britanija je 31. januara i službeno izašla iz EU, a auto industrija pokušava ...

BMW Serije 2 Gran Coupe predstavljen

BMW Serije 2 Gran Coupe predstavljen je kao model za 2025. sa dorađenim motorima ...