Honda CR-V – traži vreme da se dokaže

Honda CR-V pete generacije sa velikim zakašnjenjem stigla je do Evrope i do nas, sa titulom najprodavanijeg SUV-a u svojoj klasi, ali u Americi

Da li Honda ne voli Evropu i Evropljane? U biznisu ne postoji pojam ljubavi, pa bi konstatovati da nas Honda ne voli bilo poprilično besmisleno. Mada, jasno je kao dan da svoje modele Honda prilagođava ukusu američkog kupca, a da se sve više sklanja od konkurencije u Evropi. Time je obrazložila ukidanje sjajnog Accorda, a upražnjeno mesto popunila povećanim Civicom, koji se takođe “sklonio” iz direktne konkurencije sa evropskim C segmentom.

Novi CR-V, njegova peta generacija, počela je da se prodaje u Americi godinu i po dana pre nego što je stigla u Evropu. Sad, da li zato što Honda ne voli Evropu, ili zato što ne može da zadovolji potražnju je diskutabilno. Čak i za podatak da se u Americi fantastično prodaje, možemo slobodno reći: …“Dobro, i šta sada, zar smo mi u Evropi kupci drugog reda”? Kako god, CR-V je kasnio u Evropu, a u sličnom stilu je zakasnio i na Dmotion test, ali da pokušamo sve to da zaboravimo i otkrijemo šta je doneo.
Svaki novi model po pravilu malo poraste, makar za par milimetara, da bi se u reklamnom materijalu moglo navesti “veći”. Honda CR-V nije veća od svog prethodnika, što je dobra vest obzirom na sve veće gužve i sve manja parking mesta. Sa druge strane, Honda je ipak učinila nešto da bi mogla koristiti atribut “veće”, a nije se svelo na produžavanje odbojnika. Međuosovinski razmak je povećan za 40 mm, što treba uzeti za ozbiljno.

Osim što spolja deluje da je duža, iako nije, ova Honda se našla u mogućnosti da u enterijeru ponudi mnogo više. Dizajn karoserije je logičan nastavak prethodnog modela, ali dovoljno evoluiran da bi bio prepoznatljiv. Šta više, možda je najupadljiviji detalj zadnjih svetlosnih grupa, koje u stilu uvedenom u prethodnoj generaciji Civica, “vire” iz boka vozila, i zapravo su i aerodinamički elementi. Sa svojih 4.6 metara Honda CR-V nije glomazna, ali je ozbiljna.
Da li stvarno nudi više?
Prema fabričkom podatku, Honda CR-V u enterijeru nudi znatno više prostora zahvaljujući povećanom međuosovinskom razmaku. Čak se pominje brojka od 5 cm više prostora za noge putnicima na zadnjem sedištu. Da li je stvarno pet centimetara, manje je bitno, ali bitno je da je ponuda prostora nešto čime CR-V stvarno može da se diči i razmeće. Gledajući raspoloživ prostor gotovo da se može zapitati da li se stvarno radi o vozilu dugom samo 4.6 metara, što ga još uvek zadržava u kompaktom SUV segmentu.
Prednja sedišta su široka i visoka i očigledno namenjena svim mogućim konstitucijama vozača ili suvozača. Nisu preterano duboko profilisana pa se u njih udobno smeštaju i šlank i korpulentne osobe. I za zadnju klupu isto važi. Imperativ je udobnost i odlična ponuda prostora za noge i glave, uz vrlo nizak tunel koji dozvoljava bolju komunikaciju po celoj širini sedišta i, generalno, zadnjem delu kabine.
Uz svu odličnu ponudu prostora za putnike, prtljažnik nije platio ceh, nego je sa 561 litrom i velik i pravilnog oblika, uz povećanje zapremine do 1.756 litara jednostavnim i lakim preklapanjem naslona.
Jednostavnost u prvom planu
Dizajn enterijera neće svakome prijati. Kvalitet materijala i preciznost izrade apsolutno nisu upitni, ali jednostavnost i podređenost funkcionalnosti daju subjektivan prvi osećaj da nešto nedostaje. Citiraćemo slučajnog prolaznika sa našeg snimanja, inače bivšeg vlasnika Accorda i ljubitelja upravo Honde, da mu enterijer CR-V-a deluje nedovršen. A zapravo, ne da ništa ne nedostaje, nego je sve na svom mestu, uz nepretenciozan dizajn, i vrlo kulturne i nenametljive aplikacije od mat drveta.

Zanimljivo i odlično je rešen naslon za ruke i prostor između sedišta, koji je oslobođen postavkom ručice menjača na konzolu. Mesta za sitnice ima više nego dovoljno, što je postala gotovo retkost u mnogim modelima. Generalno, CR-V ima prostran i odlično organizovan enterijer, koji ne plani na prvi pogled, ali oduševljava svakodnevnom upotrebljivošću jednostavnošću.
Jednostavna digitala
Instrumentacija je digitalna, i u skladu sa celim enterijerom ne preterano kitnjasta i šarena. Po odavno pozntom japanskom racionalnom receptu, sve indikacije su krupne čitke i jednostavne. Vozače koje preferiraju gomilu sitnih i polubitnih informacija ovo rešenje neće oduševiti, ali sve one koje zanima samo brzina, količina goriva i preostala kilometraža će obradovati. Višenamenski ekran osetljiv na dodir je u Elegance paketu opreme dijagonale 7”, i verovatno je najslabiji deo CR-V-a. Nemaštovit i ne preterano zgodan za upotrebu, čak ni uz ćirlično pismo, kojim je, ruku na srce, prilagođen kupcu u Srbiji. Dobra vest je ipak da već u Elegance, drugom od četiri paketa opreme, CR-V dolazi sa Honda Connect digitalnim audio i navigacionim sistemom.
Šta više, ovde priča o opremi tek počinje, a Honda ostaje verna sebi da i niži paketi opreme nude mnogo toga. Tačnije, mnogo više od konkurencije u formalno sličnim paketima opreme. Realno, već je Elegance, osim kožnih sedšta, paket opreme koji nudi sve što zaista potrebno, pa i više od toga.
Zbogom dizelu
Uz dobre vesti o povećanom međuosovinskom razmaku i većoj ponudi prostora, stigla je i loša vest, barem po kupce koji i dalje preferiraju dizel u SUV modelima. Honda je iz ponude izbacila odlični 1.6 dizel, okrenula se benzincima i hibridnom pogonu. Tačnije, samo jednom 1.5 litarskom turbo benzincu koji se može dobiti sa 173 ili 193 KS, i opcijama menuelnog ili CVT prenosa. Pozadi je multilink osovina, dok je upravljač elektroservo pojačan. AWD pogon je stalan na prednjim točkovima uz automatsko uključivanje zadnjeg pogona po potrebi.
Odlično ukomponovan
Ako se krene od postavke da je Honda CR-V pre svega porodični automobil oduševljava ukomponovanošću ogibljenja, upravljanja i kočenja. Šta više, svi koji Hondu vole zbog preciznog upravljanja, i u CR-V-u će dobiti željenu “dozu Honde”. Za jedan visoki SUV, upravljanje je vrlo direktno i precizno, a u oštrim zaokretima vođenje zadnjih točkova odlično.

CR-V nije preterano mekano trimovan, pa se u zaokretima i ne naginje previše, ali sa druge strane uspeva da ostane veoma udoban. U klizanju, potpuno je neutralan i tokom brzog prolaska kroz krivinu ne menja karakter. Sve one koji su navikli na vrhunsku uglađenost i zvuk rada hondinih četvorocilindarskih benzinaca, iznenadiće drugačiji, pomalo grub zvuk motora tokom ubrzavanja. Obzirom da maksimalni obrtni moment od 220 Nm mali turbo benzinac sa 173 KS dohvata na visokih 5.000 o/min, CR-V traži da se potera u visoke obrtaje da bi isporučio snagu koju ima.

Ukoliko se aktivira Eco mod vožnje koji donosi ekonomičnost kao imperativ, svako oštro ubrzanje treba zaboraviti, i voziti se ekonomično. Za jedan SUV od 1.5 tona sa benznskim agregatom prosečna potrošnja od 8.5 litara nije uopšte loš rezultat, ali se još uvek dobro sećamo ekonomičnosti dizela i brojki koje su se “vrtele” oko 6 litara. Takve vrednosti možemo očekivati tek od CR-V hibrida i to samo u gradskoj vožnji. A ako nas ekonomčnost i nije oduševila, svakako nas je oduševo dugačak spisak bezbednosnish sistema i asistencija koji spada u standardnu opremu više nego optimalnog Elegance paketa opreme.
Da li je Honda CR-V skupa?
Još pre dolaska pete generacije CR-V-a na tržište Srbije, postajala je bojazan od novih, viših cena. Testirani model 1.5 173 KS Elegance košta 32.490 evra, što defacto jeste nešto više od pandana iz kompaktnog SUV segmenta. Međutim, za pomenuti iznos mnogo i nudi, pre svega po pitanju prostora i funkcionalnosti, a pogotovo udobnosti i bezbednosne opreme. Šta više, kupcima je ponuđen i u opciji sa sedam sedišta. Kada se sve to stavi na papir i podvuče crta, Honda CR-V postaje izbor vredan razmšljanja.

Model Honda CR-V Elegance 1.5 Turbo AWD
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.600 /2.117/ 1.689
Međuosovinski razmak (mm) 2.662
Masa vozila (kg.) 1.573-1.680
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 2.150
Zapremina prtljažnog prostora (l) 561-1.756
Motor

1.5 VTEC Turbo 173

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1.498
Snaga pri o/ min. (KS/kW)

173/ 129 pri 5.600

Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 220 pri 1.900-5.000
Menjač

Šestostepeni manuelni

Ubrzanje 0-100 km/h

9.8

Maksimalna brzina km/h

208

Zapremina rezervoara za gorivo (l) 57
Potrošnja na testu (l/100 km) 7,6/8,8
Cena testiranog modela 32.490 evra
  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Zanimljiv startni poredak pred sutrašnju trku u Kanadi

Stani-kreni staza u Montrealu sutra bi mogla doneti zanimljivu trku uz zanimljiv startni poredak ...

120. godišnjica rođenja Enza Anselma Ferrarija

Osnivač italijanskog proizvođača automobila – usmerenih prema trkačkom vozaču, Enzo Anselmo Ferrari, je rođen ...

BMW X5 – revolucija ili evolucija?

Kada se pojavio pre skoro 20 godina, BMW X5 je bio revolucionaran. Da li ...

Mercedes X-Klase postaje više od pick-up-a

Mercedes će sledeće nedelje prikazati zanimljivu dodatnu oprem za svoju X-Klasu, čime postaje jasnije ...

Nova Dacia Duster i kao sedmosed

Nova Dacia Duster se polako priprema za svoje novo izdanje, a sledeće godine stiže ...

Kakav plan ima Ford?

Kakav plan ima Ford? Zvanične i potvrđene vesti govore da Ford u Americi gasi ...