fbpx

Formula 1 – zapelo između Porschea i Red Bulla

Formula 1 neće baš tako lako u svoje redove dobiti i Porsche – zapelo je u pregovorima sa timom Red Bull

Foto: Dan Mullan/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202207310387 // Usage for editorial use only //

Formula 1 neće tako lako od 2026. pored Audija dobiti i Porsche. Iako su mnogi ujedinjavanje Porschea kao dobavljača motora i tima Red Bull videli ako gotovu stvar, a šef Red Bulla Christian Horner govorio da to nije baš tako jednostavno, prema nezvaničnim informacijama u pregovorima je definitivno zapelo. Navodno, pregovori su zaustavljeni i to oko pitanja kontrole u timu.
Prema trenutnoj poznatoj situaciji, Red Bull Formula 1 tim je produžio saradnju sa Hondom do kraja 2025. godine, kada bi uz motore prema novm tehničkim pravilima dobavljač pogonskih grupa trebao da postane Porsche. Međutim, ako se to desi (obzirom da još ništa nije zvanično završeno i objavljeno) “borba za vlast” unutar (potencijalno Red Bull – Porsche) tima mora biti potpuno prevaziđena. Prema informaciji koju je objavio nemački Auto, Motor und Sport, Porsche želi 50% vlasničkog udela u Red Bull Technologies, za šta postoj i saglasnost od strane suvlasnika Red Bulla Dietrich Mateschitz.
Ipak postoje i mišljenja da nije baš tako. Obzirom da Porsche spram najavljenog 50% udela u vlasništvu želi adekvatan uticaj u odlučivanju, šef tima Red Bull Christian Horner, savetnik tima Dr Helmut Marko i šef dizajna Adrian Newey ne žele da izgube svoju nezavisnost, ili barem nisu oduševljeni takvim razvojem upravljanja timom. AMuS podseća da i Honda razmatra potencijalni povratak 2026., ali bi u tom slučaju nova Red Bull Powertrans divizija postala suvišna, obzirom da japanska marka ima sve neophodno za razvoj i proizvodnju pogonskih grupa za Formulu 1.

Foto: Mark Thompson/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202207310383 // Usage for editorial use only //

Sa druge strane, prema informacijama koje sugeriše Autosport, Porecheov aranžman sa Red Bullom je naišao i na prepreke po osnovi prava na ime, obzirom da bi vrlo mali broj inženjera nemačke marke zapravo radio u Red Bull-ovom centru u Milton Keynesu. U svetlu trenutnog zastoja u pregovorima, AMuS tvrdi da Porsche, u slučaju da propadne ugovor sa Red Bullom, nema plan “B”. Sa druge strane, Horner tvrdi da je diskusija sa Porscheom konstruktivna, ali da bez obzira na pregovore, rad na razvoju Red Bull Powertrans odeljenja ide punim gasom. Horner tvrdi da je startovan prvi motor proizveden u RBP pre letnjih odmora, a da je 2026. godina još uvek dovoljno daleko.
“Imamo dovoljno vremena, a razumljivo, strarteški ćemo uraditi ono što je najbolje za kompaniju i za tim. A šta će se događati, to rešava među vlasnicima, što je, očigledno, tema konstruktivnih pregovora sa Porscheom”, kaže Horner. Za potencijalni povratak Honde 2026. godine Horner kaže da još ništa nje fiksirano i dodaje: “Očigledno, osnovan je Red Bull Powertrains, već ima 300 zaposlenih i naš pravac razvoja je jasan. Nemamo pritisak rokova, ’26. godina je još uvek dovoljno daleko, pa ne moramo da žurimo, ali diskutujemo.

Photo by Dan Mullan/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202206180742 // Usage for editorial use only //

Ipak, činjenica je da postoji rok do 15. oktobra, do kojega svaki potencijalni dobavljač pogonskih grupa mora kod FIA da prijavi svoje učešće, a što je Audi već uradio, a Porsche još nije. Po Porsche situacija deluje nešto složenija, obzirom da je u planu saradnja sa F1 timom Red Bull, a ne samo proizvodnja i isporučivanje pogonskih grupa. Navodno, FIA i aktuelni proizvođači motora diskutuju oko pomenutog roka, dok je stav Red Bull Powertrains jasan – “Mi ćemo 2026. snabdevati timove Red Bull i Alpha Tauri pogonskim jedinicama bez obzira na aranžman sa Porscheom ili Hondom”.
„U osnovi, ništa se značajno neće menjati zbog konstrukcije cele kompanije, postoji Red Bull Powertrains on će proizvoditi pogonske grupe za 2026. godinu. Osnovni razlog ovakve postavke je da integraciju bolida i pogonske grupe dovedemo pod isti krov, što trenutno jo jedino Ferrari ima u Formuli 1. Sjajno je što postoje novi zainteresovani za ulazak u sport il za ostanak u sportu, ali Red Bull Powertrains postoji, ima svoje obaveze, ima svoj prostor, ima svoje probne stolove, a ima i tim kvalitetnih ljudi koji je regrutovan. Zbog toga verujemo da imamo vrlo dobru poziciju za budućnost”, kaže Horner.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Aston Martin Valkyrie ulazi u WEC od 2021.

Aston Martin je zvanično objavio da će 2021. nastupiti na LeMansu sa najmanje dva ...

Maseratijev V6 i nije baš tako nov

Maserati odavno želi samostalnost u odnosu na Ferrari po pitanju motora, pa razvija svoj ...

Mercedes predugačak za Monte Carlo

F1 tim Mercedes je saopštio rezultate analiza zbog kojih je pre svega Lewis Hamilton ...

Ares ponovo fascinira – S1 Project Spyder

Nakon što nas je zapanjio svojim S1 Project kupeom, italijanski Ares je napravio i ...

Volkswagen Motorsport prelazi na EV tehnologije

U vrlo bliskoj budućnosti, Volkswagen Motorsport će se u potpunosti fokusirati na performanse električnih ...

Toyota Supra se sprema za Goodwood festival brzine

Toyota je u martu rekla da će premijera nove Supre biti početkom 2019., ali ...