BMW se Serijom 5 GT nije baš proslavio, a Serija 6 GT bi trebala biti, u neku ruku, popravni ispit
BMW je Serijom 5 GT pokušao da sastavi funkcionalnost velikog hatchbacka i svega prepoznatljivog što ide pod plavo beli znak sa avionskom elisom. U osnovi, svi neophodni sastojci bili su na broju – od odlične platforme Serije 7, pogona na svim točkovima, pa do izbora motora. Čak je ideja išla do konfiguracije četvoroseda, čime je ovaj Grand Tourismo trebao ponuditi nešto sasvim jedinstveno u potpuno novom segmentu, uz znatno veću funkcionalnost od, uslovno rečeno, konkurenta Audija A7. Međutim, Serija 5 GT se baš i nije proslavila brojkama podaje.
Osim u Kini i Americi, evropljanima baš nije zaigralo srce na, za BMW, poprilično zdepasti veliki hatchback, bez obzira na sav luksuz, tehnologiju i funkcionalnost koji je imao. Bez zluradosti, mogli bi napraviti analogiju sa Renaultom Velsatis, sličnim konceptom luksuznog hatchbacka, odličnim automobilom, koji kupci nisu prihvatili. Međutim, obzirom da se Serija 5 GT proizvodila čak osam godina u pogonu u Dingolfingu, očigledno je BMW našao kupce u nekim delovima sveta za model kojem je ponajviše zamerana prevelika masa (čak 180 kilograma teži od 750i), koja je „ubila“ BMW-ovu izrazito dobru voznu dinamiku.
Drugi recept za drugačiji imidž
Za naslednika, ali pod oznakom Serije 6, BMW je odabrao drugačiji koncept, najblaže rečeno, elegantniji. Za platformu je ovaj put odabrana Serija 5, sa ogromnim međuosovinskim razmakom od preko tri metra, a GT hatchback, je postao mnogo više fastback, sa zadnjim, petim vratima pod mnogo oštrijim uglom. Serija 6 GT sada mnogo više liči na kupe, velik kupe, i gle čuda, na Audi A7. Dužnom od preko pet metara (5.091 mm), i za šest centimetara smanjenom visinom, BMW 6 GT je postao daleko elegantniji i aerodinamičniji, a i dalje je mogao da zadrži osnovne imperative prostora i funkcionalnosti, a i ostavio prostor za Gran Coupe, sniženu verziju, manje više istog automobila. Jedino, fotografišući ovaj model, shvatili smo da uživo deluje mnogo bliži pravo kupeu sa svojom niskom i veoma dugom karoserijom, nego na fotografijama. Potpuno neobjašnjivo, na fotografijama deluje da ima poprilično veliku „zadnjicu“, kao da za njega važi pravilo da kamera dodaje kilograme.
Priča o funkcionalnosti nije prazna priča
Ono što bi po definiciji trebao da ponudi, a to je prostor i funkcionalnost, nije prazna priča. Ogroman međuosovinski razmak i dužina karoserije na nivou Serije 7, omogućili su da Serija 6 GT ima zaista impresivnu ponudu prostora, pogotovo na zadnjoj klupi, i pogotovo u prtljažniku. Možda je najbolja ilustracija onoga što nudi podatak da iza vozača visine preko dva metra, bez problema može udobno da putuje nadprosečno visoka osoba sa dovoljno prostora za glavu i noge.
Šta više, na trenutak bi se dalo pomisliti i da je BMW Seriju 6 GT predvideo za limuzinu sa šoferom, obzirom na udobnost zadnjih sedišta, koja, naravno opciono, mogu biti elektro pomična sa grejanjem i ventilacijom.
A i zapremina prtljažnika od 610 litara je impresivna, uz pristupačnost i funkcionalnost kakvu mogu da pruže samo peta vrata.
Sve već viđeno, ali malo drugačije
Serija 6 GT debitovala je 2017. godine, pa je razumljivo što se po pitanju opreme enterijera sreće skoro sve poznato iz aktuelne Serije 5, uključujući i digitalnu instrument tablu prethodne generacije u odnosu na ono što se može naći u novom X5, mada nisu retki oni kojima se upravo grafika prethodnih instrumenata više sviđala od aktuelnih.
Infotejment, pogotovo ako se radi o opcionom Professional iDrive sistemu je prebogat, sa jednostavnim pretraživanjem zahvaljujući rotacionom kontroleru između sedišta, ili pritiskom na ekran osetljiv na dodir dijagonale 8.7“. A može i glasovnom komandom, a može i pokretom ruke. Međutim, pored elektronskih naprava, Serija 6 GT dobila je nešto drugačiji oblik armature, tapacirunge i štepove tamo gde ih u ostalim modelima nema, i zapravo, dobila poprilično originalno uređen enterijer. Naravno, i razumljivo, nivo luksuza koji se može postići zavisi samo od spiska opreme i spremnosti da se ruka duboko zavuče u džep.
Bez pogreške kao sa Serijom 5 GT
Možda objektiv dodaje kilograme Seriji 6 GT, ali su se inženjeri potrudili da ne ponove pogrešku kao sa 5 GT. Iako je duži od 5 GT, 6 GT je lakši 150 kilograma. Nema komplikovana i masivna dvodelna peta vrata, i sklopivu pregradu između putničkog i prtljažnog prostora. Šta više, 6 GT ima jedinstvenu konstrukciju karoserije sa velikim odlivenim delovima od aluminijuma, uključujući i uzdužne elemente u podu vozila. Da bi ovaj Gran Tourismo dobio „fensi“ prozore bez okvira, čak su vrata dobila ojačanja od aluminijuma, da ne spominjemo da su praktično svi paneli na karoseriji od aluminijuma.
Zanimljiv je i podatak da verzija sa staklenim krovom ima dodatna torziona učvršćenja u podu, kako bi karoserija postigla torzionu krutoću modela sa metalnim krovom. Isto tako, evidentno je ispod zadnje osovine stvara aerodinamički uzgon, pa 6 GT ima i spojler na ivici petih vrata, koji se automatski izvlači pri brzinama preko 100 km/h, i sigurno nije tu za ukras. Testirani 640i xDrive je vrh ponude, sa svojim čuvenim rednim trolitarskim turbo benzincem od 340 KS, i 450 Nm već od 1.750 o/min. U prenosu nema opcija, i standardni je osmostepeni automatik.
Udobnost ipak u prvom planu
Da li je baš zamišljen kao GT sa šoferom je diskutabilno, ali Serija 6 GT ipak više naginje prema udobnosti nego čistoj voznoj dinamici. Svakako, u poređenju sa 5 GT, iako duži, znatno je precizniji i bolje ukomponovane vozne dinamike, sa manje naginjanja u krivinama. Među opcijama su i adaptivno ogibljenje, M Sport paket, ali i upravljanje na svim točkovima. Kultura rada motora je vrhunska isto kao i akustička izolacija. Iako je ovo velik, a uprkos rigoroznoj dijeti i dalje preko 1.800 kilograma težak automobil, uspeva da zadrži bavarsku voznu dinamiku dobrim delom, mada se svakako ne može porediti sa onim što nudi Serija 5.
Konačno, nešto je moralo da se zadrži i za Seriju 6 Gran Coupe. Ali ono što je bitno i izrazito, ima sjajne performanse, super precizno upravljanje i kočnice, odnosno, tipičan snažan automobil koji brzo uliva poverenje vozaču, a putnicima pruža visoku udobnost. Motor je toliko snažan i elastičan da su retke prilike koje traže da se papučica gasa pritisne do poda. Uprkos svojih pet metara, 640i GT do 100 km/h ubrzava za samo 5.3 sekunde.
Specifičan automobil za specifične kupce
Kako god postavili stvari, Serija 6 GT je specifičan automobil. Ima ga BMW, a ima ga i Audi, ali Mercedes sa svojim CLS-om, mada će neki sasvim osnovano reći da je njihov pravi pandan Serija 6 Gran Coupe, dobrim delom biti u pravu. To znači da ovakve kombinacije luksuza, performansi i udobnosti imaju svoju klijentelu, i to platežno jaku. Iako cenom za osnovni model 640 GT xDrive startuje od 63.800 evra, bez problema će, kroz dodatnu opremu, dohvatiti mnogo višu cenu, kao testirani model, koji košta 96.206 evra, pa ko može, uživaće, sasvim sigurno…
Model |
BMW 640i GT xDrive Steptronic |
---|---|
Dužina/ širina/ visina (mm) | 5.091/ 2.158/ 1.540 |
Međuosovinski razmak (mm) | 3.070 |
Masa vozila (kg.) | 1.835 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) | 2.515 |
Zapremina prtljažnog prostora (l) |
610 – 1.800 |
Motor |
640i (340 Hp) |
Gorivo |
Benzin |
Broj cilindara/ ventila | 6/24 |
Radna zapremina (ccm) | 2.998 |
Snaga pri o/ min. (KS/kW) |
340/ 254 pri 5.500- 6.500 |
Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) | 450 pri 1.380 – 5.200 |
Menjač |
Osmostepeni automatski |
Ubrzanje 0-100 km/h |
5.3 |
Maksimalna brzina km/h |
250 |
Zapremina rezervoara za gorivo (l) |
68 |
Potrošnja na testu (l/100 km) | 8.5/11.5 |
Cena testiranog modela | 96.206 evra |
Show Comments