Nissan je najavio unapređenu verziju svog ProPilot sistema za autonomnu vožnju koja će omogućiti vozačima “hands-free” putovanja na autoputu
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2019/05/Japan-Market_ProPILOT2.0_Hands-off_Driving-source.jpg)
ProPilot omogućava vozilu da se kreće u pojedinačnoj saobraćajnoj traci i kontroliše ubrzavanje, kočenje, i upravljanje. Međutim, ovaj sistem zahteva od vozača da drži ruke na upravljaču kako bi radio. Ovo nije slučaj kod unapređene verzije, nazvane ProPilot 2.0, što u teoriji znači da možete putovati od ulaza na autoput do izlaza bez da pipnete upravljač.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2019/05/nissan-propilot-2-0-electronic-driver-aid.jpg)
Ipak, vozač mora obraćati pažnju na put. Kada sistem primeti promenu na putu ispred, ili sporije vozilo koje se može obići, on će obavestiti vozača na vreme koristeći zvučna i vizuelna obaveštenja da preuzme kontrolu nad vozilom. U kabini se nalazi kamera koja prati pažnju vozača. ProPilot 2.0 je u stanju da pomogne i prilikom promene trake. U pomenutom slučaju, obe ruke moraju biti na upravljaču, a pokazivač pravca uključen.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2019/05/Japan-Market_ProPILOT2.0_Hands-on_Driving_Scene-source.jpg)
Kada sistem detektuje da je promena saobraćajne trake moguća, vozilo će automatski promeniti traku. ProPilot 2.0 se oslanja na mnoštvo senzora i kamera, kao i mape u visokoj definiciji i navigacioni sistem vozila, kako bi funkcionisao. Da bi ga aktivirao, vozač mora uneti rutu u navigacioni sistem.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2019/05/Japan-Market_ProPILOT2.0_360_Degree_Sensing-source.jpg)
Kada se vozilo približi delu puta na ruti gde sistem može da funkcioniše, vozač će biti obavešten zvučno i vizuelno. ProPilot 2.0 je, za sada, najavljen samo za japansko tržište. Tamo će biti dostupan od jeseni ove godine u Nissan Skyline sedanu.
Show Comments