fbpx

Toyota Corolla Sedan – limuzina za porodicu i posao

Automobil sa imenom Corolla približava se 50 milionitom prodatom komadu, a titulu najprodavanijeg na planeti ima odavno

To što se model pod imenom Toyota približava neverovatnom podatku da će uskoro biti prodat u 50 miliona komada može i ne mora mnogo da znači. Kao prvo, to znači da postoji jako dugo, još od 1966. godine. Kao drugo, Toyota je u proteklih 53 godine izbacila 12 generacija Corolle, pa je imala više nego dovoljno prilika da proda ogroman broj vozila. Kao treće, uprkos tome što je Corolla i službeno najprodavaniji automobil na planeti, ne znači da su mu uvek cvetale ruže. Naprotiv. Nije tako daleka 2006. kada je model Corolla (osim kao limuzina) ugašen da bi napravio mesto Aurisu, koji će čak dve generacije zauzimati mesto Corolle, sa obrazloženjem kompanije da je promena imena modelne porodice nastala zbog toga što je ime izgubilo vrednost kod kupaca.

Drugim rečima, Corolla je bila u fazi pada popularnosti, popularnosti stečene pre svega po osnovi pouzdanosti, ali ne i svih drugih zadovoljenja koje kupci traže. Auris je to, dosta uspešno, ispravljao 13 godina, ali je Toyota odlučila da je vreme za povratak tradicionalnog imena. Samo, previše tradicionalizma je skoro upropastilo Corollu, pa je nova porodica morala biti stvarno nešto novo, ako je već staro ime trebalo da se vrati na velika vrata.
Limuzina nije mrtva
Corolla se vratila po receptu koji su neki napustili – sa tri karoserijske verzije odjednom. A po svom običaju, Toyota tera po svom, pa ni u jednoj jedinoj karoserijskoj verziji ne nudi dizel, nego hibrid kao alternativu. A uz to, smatra da trozapreminska limuzina ima svoje prednosti i svoje kupce. Uslovno rečeno, Toyota je sebi olakšala posao taktikom koji su mnogi veliki usvojili. Jedna modularna platforma koristi se u brojnim modelima. Sa spuštenim težištem, i multilink zadnjom osovinom Corolla je trebala dobiti znatno bolju voznu dinamiku, odnosno, povratak pomenutih vrednosti koje je vremenom izgubila. I još nešto važno je trebalo da bi se pariralo konkurenciji i vratilo u srca kupaca. Stil dizajna, toplina u enterijeru, jednostavno – privlačnost, a ne dosadnost.
Skoro pa kupe sa četvoro vrata
Toyota Corolla sedan se gabaritima uklapa u klasičnu limuzinu. Dužinom od 4.63 metra uz relativno velik međuosovinski razmak od 2.7 metara i visinom od 1.43 gotovo da je dobila proporcije kupea sa četvoro vrata. Pomenuta nova TNGA platforma „potopila“ je agregat niže, što je dozvolilo nizak poklopac motora, i izrazito klinast nos. A sve zajedno, uz malo egzibicija led svetlima, dominantno velikim uvodnikom vazduha na donjem delu odbojnika, ali i bočnim sprovodnicima vazduha, i malo hroma na poklopcu prtljažnika, Corolla više definitivno nije dosadna. Naprotiv, postala je poprilično atraktivna limuzina C segmenta.
Novi vetrovi
I u enterijer su stigli neki novi vetrovi. Japanskim automobilima nikad nije nedostajalo osnovne funkcionalnosti, ali im je nedostajala finoća, preciznost izrade, osećaj kvaliteta koji se postiže izborom materijala i preciznošću uklapanja. Za početak, Sedan verzija Corolle donosi odličnu ponudu prostora, a pogotovo na zadnjoj klupi.

Hodovi prednjih sedišta su veoma dugi pa se i za izrazito visoke osobe može naći sasvim dovoljno prostora, a da čak i iza njih ima dovoljno prostora za odrasle osobe. Toyota je evidentno dosta radila na odabiru materijala. Najvećim delom izgubio se osećaj jeftine plastičnosti, Kabina je dobro organizovana, a ergonomija zadovoljena, mada će visokim vozačima možda zafaliti još koji centimetara podizanja upravljača nagore.

Ono što ne treba očekivati u Corolli su kitnjasti detalji. Toga ovde nema, ali više nema ni osećaja siromaštva, više ima neke vrste svedene elegancije, i, evidentno, u Toyoti po ovom pitanju duvaju neki drugi vetrovi. Doduše, uvek može bolje, a to zna i Toyota, pa je za očekivati da se poneka sitna nepreciznost u završnoj obradi i uklapanju otkloni, ako ne pre, sigurno na restilizaciji modela.
Sa 471 litrom zapremine prtljažnika pravilnog oblika, ova limuzina sasvim sigurno zadovoljava svakodnevne potrebe, ako zafali prostora, krovni boks lako rešava stvari.
Solidno mada ne i brilijantno
Ono čime će Corolla obradovati kupce je oprema, koja već u baznom paketu donosi digitalnu instrument tablu i često hvaljeni Toyota Safety Sense paket bezbednosnih asistencija. Tačnije instrumetacija je kombinacija dosta velikog centralnog TFT ekrana u boji od 4.2 ili 7” (od drugog Luna paketa opreme) i dva analogna instrumenta – obrtomera i pokazvača količne goriva. Dobra rezolucija i pregledna grafika savršeno rade svoj posao, ali nema preteranih opcija promene grafike prikaza, što i nije neka velika mana.

Višenamenski ekran, već od drugog nivoa opreme je “Toyota Touch 2” dijagonale 8”, a proizvođač se opredelio za položeni “tablet” stil ugradnje. Po ovoj osnovi, Corolla nudi sve aktuelne mogućnosti, mada osim pregleda ekonomičnosti vožnje, malo čime se izdvaja u odnosu na konkurenciju. Uz Sol paket opreme dolazi i solidan navigacioni sistem, kamera za vožnju unazad i vrlo solidan audio sistem.
Poznata i zapremina i snaga
Na zapreminu benzinca od 1.6 litara smo u Corolli odavno navikli, pa i na 132 KS, koliko ovaj agregat odavno nudi. Prema navodima fabrike, iako su brojke iste ovaj Valvematic atmosferski četvorocilindraš je temeljno renoviran, što se da poverovati ako je suditi po emisiji CO2 od samo 133 g/km. Šestostepeni manuelni menjač takođe spada u klasiku, pa po toj osnovi Corolla Sedan Sol sa Dmotion testa može da se svrsta u pakete koji će kupce u Srbji ponajviše zanimati, što kao porodična, što kao poslovna opcija. Oslanjanje napred čine MacPherson opružne noge, dok je pozadi multilink osovina. Fabrika tvrdi i da je novom konstrukcijom cele GA-C platforme uspela da za 60% poveća krutost cele karoserije, a bez povećanja mase vozila.
Tiha i ukomponovana
Trozapreminska verzija Corolle je jedna tiha i dobro ukomponovana limuzina, za vozače koji ne očekuju preveliku eksplozivnost od 1.6 litarskog benzinca. Agregat svoju maksimalnu snagu dostiže na visokih 6.400 o/min, a sa 159 Nm nema na raspolaganju preterano mnogo obrtnog momenta a i do njega treba da se zavrti na 4.400 o/min. U praksi ovo znači da za dinamičniju vožnju agregat traži da je stalno iznad 3.000 o/mn, i da se dosta često radi menjačem. O osnovi, ovo ne predstavlja prevelik problem. Sve komande, od upravljača i manuelnog menjača, pa sve papučice “kvačila” vrlo su mekane, pa se Corolla zaista vozi bez ikakvog napora i opterećenja. Uz to, agregat nema viška snage, ali ima izuzetno visoku kulturu rada.

Vibracija od rada motora praktično uopšte nema, a zvučna izolacija Corolle je veoma dobra. Novi donji postroj je doneo jednu mnogo precizniju i definisaniju limuzinu od prethodne. Elektro servo pojačani upravljač je vrlo precizan, mada ne i nervozan, a trim ogibljenja je dosta tvrd i podržava ovu preciznost. Obzirom da neutralno klizi u krivini, Corolla definitivno ima i dobar raspored mase među osovinama. Sasvim zgodan opis Corolle mogao bi biti da sa lakoćom “klizi” kroz saobraćaj. A i to svoje “klizanje” obavlja ekonomično. Bez mnogo truda od strane vozača, potrošnja će biti oko 6 litara benzina na 100 kilometara.
Lepša i uglađenija
Logično je da je nova Corolla Sedan tehnološki naprednija od prethodnog modela. Međutim, uz tehnologiju, donosi i sasvim drugačiji vozni karakter, uglađeniji i bolje ukomponovan. Kupci u Srbiji, uskraćeni za subvencije na hibridna vozila, nemaju preterano širok izbor motora, pa će testirani 1.6 litarski morati poneti obavezu najtraženijeg, a i ispuniti je, ako ne preteranom snagom, a ono svakako važnom kulturom rada i ekonomičnošću. Po putanju cena, Toyota je ovu limuzinu postavila tako da se u drugom Luna paketu opreme može kupiti od 17.490 evra, što je ponuda koju vredi uzeti u razmišljanje, dok testirano vozilo u Sol paketu opreme prelazi granicu od 20.000 evra, doduše, za malo, pa je za ovu verziju potrebno izdvojiti 20.800 evra.

Model

Toyota Corolla Sedan 1.6 Valvematic

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.630/ 1.780/ 1.435
Međuosovinski razmak (mm) 2.700
Masa vozila (kg.) 1.310
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 2.400
Zapremina prtljažnog prostora (l)

471

Motor

1.6 VVT-i

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm)

1.598

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

132/ 97 pri 6.400

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 157 Nm pri 4.400
Menjač

Šestostepeni manuelni

Ubrzanje 0-100 km/h

9.7

Maksimalna brzina km/h

200

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

50

Potrošnja na testu (l/100 km)

6,0-6,5 l/100 km

Cena testiranog modela 20.800 evra
  • Show Comments

  • s mile

    nije mi jasna redacija, po pitnju postavljanja fotografija, od svih fotki samo JEDNA je unutrašnjost, pa ljudi moji, važna je unutrašnjost, konzola, sedišta, zadnja sedišta, gepek… itd

    predlog da u budućim testovima date akcenat na fotkama unutrašnjosti

    pozdrav redakciji

    • Aleksandar Ugljesic

      Predlog prihvaćen, već u testu koji stiže danas biće više većih fotografija enterijera. Smatrali smo da su dovoljne kolažne fotografije enterijera, koji se svak put detaljno fotografiše.
      Hvala Vam na sugestiji.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Hyundai svojoj ponudi dodaje i sportski SUV Kona N

Hyundai proširuje ponudu svojih N modela, a prvi sledeći biće Kona N, prvi SUV ...

Pogledaj iPhone pa napravi Volkswagen

Volkswagen gleda u iPhone i iPad tražeći inspiraciju za dizajn električnih vozila Klaus Bischoff ...

Ronaldo u Juventus – radnici Fijata na ulice

Cristiano Ronalodo dolazi u Juventus a u znak protesta zbog trošenja novca, radnici Fijata ...

Kia izaziva zadnjim delom ProCeeda

Kia ProCeed, čiju skicu je objavila Kijina evropska centrala iz Frankfurta, kombinuje agresivan dizajn ...

Audi RS modeli neće biti sa četiri cilindra

Audi RS modeli u budućnosti će biti hibridizovani, ali neće krenuti stopama Mercedesa i ...