Nürburgring-Nordschleife nije slučajno nazvan Zelenim paklom, i rekordi na njemu se ne jure slučajno nego zbog prestiža
Jedan krug ima 20.832 kilometara, 73 krivine, i brojne promene elevacije. Okružen je prelepom prirodom, ali je nazvan paklom, i na njega se ne dolazi zbog uživanja u prirodi nego zbog izazova i prestiža. Rekord na njemu ne znači ništa, ali se i dalje stavlja glava u torbu da bi se, barem neko vreme, moglo pohvaliti rekordom. Ikona auto sporta Ser Jackie Stewart, nazvao ga je Zelenim paklom, pa iako je tri puta pobedio na njemu, i dan danas tvrdi da ga se bojao i da niko nije bio u stanju da memoriše tačke kočenja i putanje za sve krivine. Iako mu je čak i sudbina neizvesna, Nürburgring-Nordschleife je i dalje mesto gde imati rekord „must have“ za brojne proizvođače automobila.
Vokswagen će pokušati da obori rekord Zelenog pakla koji sa 6:45.90 mn, za električne automobile drži Peter Dumbreck u prototipu NIO EP9.
Volkswagenov ID.R je već „uništio“ apsolutni rekord famozog Pikes Peaka, a sledeća meta je Nürburgring-Nordschleife. Romain Dumas, četvorostruki osvajač 24 časa Nürburgringa, sa nama je podelio nekoliko ključnih stvari važnih za rekord na ovoj stazi.
„Nürburgring-Nordschleife“ je moja omiljena staza. Iako sam ovde odvezao hiljade kilometara, svaki put se „naježim“ kada po prvi put izlazim iz pit lanea. Voziti Volkswagen ID.R, koji je zapravo veoma tih, kroz čuvene sekcije staze „Flugplatz“, „Fuchsröhre“ i „Karusel“ je jedinstveno“, kaže Dumas. Čak i vozač ovakvog kalibra ima puno respekta za Zeleni pakao, i dodaje: „Jedno od glavnih mesta za postizanje dobrog vremena je „Flugplatz“.
Morate uneti mnogo brzine u ovi kombinaciju desne krivine sa prevojem, obzirom da sledi dug pravac koji se vozi pun gas. Ovde se može dobiti ili izgubiti mnogo vremena“. Za prototip kao što je VW ID.R ovaj prevoj je jako zahtevan, zbog toga što se downforce jako oslanja na opstrujavanje vazduha ispod vozila.
Dumas koji je prvi put pešice išao stazom, kaže da iz kokpita nije ni shvatio koliko je strm “‘Ex-Mühle” uspon od čak 17 %, i dodaje da se na vrhu uspona pre desne krvine ipak mora putiti gas, ali dodaje i da D.R sa svojih 600 KS, 650 Nm i pogonom na svim točkovima jako brzo nakon toga ponovo ubrzava.
“Caracciola-Karussell” je takođe jedna od legendarnih krivina sa zaokretom od 200 stepeni, nazvana po Rudolfu Caraccioli, i niti jedna staza nema krivinu sa ovako velikim nagibom. Dumas objašnjava: „ Karussell je jedan od najsporijih delova staze, ali je veoma neravan. Zbog male visine ID.R-a i opasnosti da oštetim prednji spojler i pod vozila moram ostati visoko na spoljnjem, ravnijem delu krivine. Još jedno ključno mesto, pogotovo za električne automobile je “Döttinger Höhe”, tri kilometra dugi pravac na kraju kruga, za koji mora ostati dovoljno struje u baterijama kako bi se odvezao pun gas, ali i brzine na ulasku u taj sektor. „U “Döttinger Höhe” moram uneti mnogo brzine, a osnova za to je dobra putanja kroz „Galgenkopf“ dvostruku desnu krivinu pre izlaska na pravac. U brzom automobilu kao što je ID.R, morate biti jako odlučni i ne pustiti gas i kočiti u „Galgenkopf“-u“, kaže Dumas.
Ako Dumas uspe da napravi savršen krug i postav rekord, prosečna brzina na 20.832 kilometara dugoj stazi biće preko 185 km/h.
Show Comments