Šef Renault F1 tima otkrio je koji problemi su mučili agregate i zbog čega nisu radili na punoj snazi
Renault bi na trci u Monte Karlu koja se vozi 26. maja trebao značajno povećati snagu motorima u svojim i McLaren bolidima. Šef Renault Formula 1 tima Cyril Abiteboul otkrio je šta je mučilo agregate i ceo tim, i zbog čega nisu smeli da rade na pounoj snazi. Naime, poznato je da je na prvim ovogodišnjim trkama Renault imao problema sa MGU-K sistemom, ali, ako je verovati prvom čoveku tima, nešto sasvim drugo je stvaralo probleme u agregatima, i to mnogo manje visokotehnološki, kao što je MGU-K.
Renaultove motore mučio je deo koji postoji od kada i klipni motor sa unutrašnjim sagorevanjem – klipne poluge, odnosno, u narodu popularnije, klipnjače. Prema Abiteboulu, da nešto fundamentalno muči pogonske jedinice postalo je jasno nakon Hulkenbergovog odustajanja u Bahreinu, nakon čega su dve naredne trke, u Kini i Azerbejdžanu vožene sa smanjenom snagom, kao merom predostrožnosti. U Barceloni su sva četiri bolida dobili nove agregate, ali su i dalje voženi u prilično konzervativnom modu. Za trku u Monaku, motori bi trebali imati znatno više snage.
„Zimus smo imali mogućnost da se potpuno posvetimo povećanju snage, i svesno smo se fokusirali na ovo polje umesto na pouzdanost. To znači da je dobar broj agregata koji su na dinamometrima trebali biti korišćeni za razvoj pouzdanosti, iskorišćeni u svrhu povećanja snage. To znači da smo na početku sezone imali snagu, ali ne i pouzdanost“, kaže Abiteboul. „Za problem sa MGU-H znate, ali ne znate za problem sa klipnjačama, koje nikako ne želite da pucaju zato što spadaju u glavne delove motora, a u slučaju loma izazivaju veliku štetu“ dodaje šef tima. U timu kažu da se ovaj problem nije javljao tokom zime, i da nisu imali rezervni plan za problem koji se pojavo, a proizveo je veliko smanjivanje snage motora. Abiteboul objašnjava: „Mogu vam ipak reći da je problem, nakon što je identifikovan, savladan za samo pet nedelja, od projekta novih klipnjači, preko njihove izrade, testiranja u motorima i proizvodnje dovoljnog broja komada za naše i motore u McLarenu. To je razlog zašto smo se na trci u Barseloni pojavili sa novim motorima. Na toj trci smo vozili sa malo više snage, ali još uvek ne sa maksimalnom, zato što smo testirali motore i hteli da bidemo 100% sigurni da je sve u redu“. Abiteboul kaže da je preko zime cilj bio povećanje snage za 70 KS, a postigli smo 55 KS. Prema analizama tima, snaga Renaultovih motora je u trci na nivou Mercedesa i Ferrarija, ali ne i u kvalifikacijma.
Abiteboul se i požalio: „Problem je u tome što je skeptike teško uveriti da je motor napredovao. Od kada smo izgubili Red Bull, izgubili smo i priliku da pokažemo napredak motora. Zato sa našim timom moramo da nastavimo tamo gde smo bili sa Red Bullom i idemo unapred sa razvojem motora. Svako ko je profesionalac u F1 vidi podatke o maksimalnim brzinama i GPS podatke i znaće šta se dešava. Trend napretka se vidi, a trendovi ne lažu“.
Bilo bi dobro da je nešto od svega što Abiteboul tvrdi tačno, obzirom da se na prva dva slobodna treninga u Monaku baš i nije pokazalo. Na FP 2 McLareni su postigli 12. i 13., a Renaultovi vozači 16. i 17. vreme. Ispred njih su bili ne samo Mercedes, Ferrari i Red Bull, nego i Haas i Alfa Romeo i Toro Rosso, pa i Perez u Racing Pointu
Rezultati FP2 u Monte Karlu
1 Lewis Hamilton Mercedes 1:11.118
2 Valtteri Bottas Mercedes 0.081s
3 Sebastian Vettel Ferrari 0.763s
4 Pierre Gasly Red Bull 0.820s
5 Alex Albon Toro Rosso 0.913s
6 Max Verstappen Red Bull 0.934s
7 Kevin Magnussen Haas 1.056s
8 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing 1.121s
9 Kimi Raikkonen Alfa Romeo Racing 1.224s
10 Charles Leclerc Ferrari 1.232s
11 Romain Grosjean Haas 1.274s
12 Lando Norris McLaren 1.275s
13 Carlos Sainz McLaren 1.301s
14 Daniil Kvyat Toro Rosso 1.459s
15 Sergio Perez Racing Point 1.634s
16 Nico Hulkenberg Renault 1.754s
17 Daniel Ricciardo Renault 1.770s
18 Lance Stroll Racing Point 3.440s
19 George Russell Williams 3.934s
20 Robert Kubica Williams 4.028s
Show Comments