fbpx

Umesto da bude vrhunac auto sporta Formula 1 se obrukala sudijskom odlukom

Foto: @Scuderia Ferrari Press Office

Buka oko trke Formule 1 se još nije stišala, a ispostavlja se da se nešto što bi trebao biti vrhunac auto sporta ne samo najbrži cirkus, nego i generalno cirkus. Iz ugla čelnika F1 ovakva perspektiva je savršena. Podiglo se mnogo prašine, publika ima o čemu da priča, a publicitet Formule 1 je porastao. Win-win situacija za poslovni deo ovog sporta kojem je najvažnija gledanost, rejting i cena TV prava i komercijalnog prostora. Samo, razlozi za ovakav veštački publicitet su pogrešni i nemaju veze sa sportom.

Foto: @Scuderia Ferrari Press Office

A gde je „stao“ sport? Hamilton jeste pritiskao Vettela za kojeg znamo da je sklon greškama pod pritiskom i to je bio glavni cilj aktuelnog šampiona. Ako već e m ogu da ga obiđem nateraću ga da pogreši. To je Hamilton i postigao. Vettel je u 48. krugu kasno kočio pred šikanom, „ispravio“ svoju putanju preko trave, uspeo da iskontroliše vozilo, i vrati se ispred Hamltona, koji je defacto morao da koči da ne bi, otpozadi, udario u Vettela. Sudije su procenile da se Vettel nebezbedno vratio na stazu i kaznile ga sa dodatih pet sekundi.

Foto: @Scuderia Ferrari Press Office

Šta je ovde uopšte kažnjeno i diskutabilno? Praktično, kažnjena je putanja Vettela, koji je previše otišao u desnu stranu i izblokirao Hamiltona. Diskutabilno je to što je Vettel, morao da ide takvom putanjom, obzirom da bi se sasvim sigurno okrenuo na stazi da je pod punim gasom pokušao da ostane uz levu ivicu staze nakon povratka sa trave na asfalt. To je mogao da vidi i shvati svako. Naravno, pravila i propisi u trkanju postoje zbog održavanja fer pleja, ali iznad svega bezbednosti vozača i svih oko staze. Samo, događaj iz Kanade bio je čisto trkanje i borba, bez prljave igre. Na žalost po gledaoce koji su do kraja trke mogli da uživaju u borbi za prvo mesto koje ne pamte kada su poslednji put gledali, Hamilton se više nije ni trudio da obiđe Vettela, nego je održavao svoj zaostatak unutar pet sekundi, znajući da će biti pobednik. Šteta za sport i trkanje.

Foto: @Scuderia Ferrari Press Office

I dok aktuelni i bivši trkači jednoglasno govore da je kazna neopravdana, Ferrari je najavio žalbu, na koju zapravo nema pravo. Naime, prema FIA sportskim pravilima, Član 38.3, timovi nemaju pravo žalbe na vremenske penalizacije koje su dodeljene za vreme trke. Tehnički gledano, Ferrari ne može da se žali na kaznu, ali može da se žali na prekršaj koji je kažnjen, odnosno iznese dokaze da prekršaj nije napravljen i time ospori kaznu, prema članu 38.1.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Hamilton izjednačio rekord Schumachera

Lewis Hamilton i Mercedes će po mnogo čemu pamtiti Veliku nagradu Ajfela, ali će ...

Od 1. maja vredne nagrade za kupce Mobil 1 ulja.

Uz kupovinu bilo kojeg Mobil 1 motornog ulja u pakovanju od jedne i četiri ...

Kalifornija razmatra zabranu automobila na fosilna goriva

Kalifornija razmatra uvođenje zakona koji bi zabranio prodaju novih automobila sa benzinskim i dizel ...

Automobili će zbog eko normi postati preskupi

Prvi čovek Volkswagen Grupe je na salonu Detroitu izneo pretpostavke loše po kupce automobila ...

Novi proizvođač automobila zove se Stellantis

Novi, po veličini četvrti proizvođač automobila na planeti zove se Stellantis Novi proizvođač automobila ...

Bivši šef dizajna Lincolna prešao u Nissan

Nissan je otkrio da je bivši Lincolnov šef dizajna, David Woodhouse, prešao na stranu ...