fbpx

Aston Martin Valkyrie ulazi u WEC od 2021.

Aston Martin je zvanično objavio da će 2021. nastupiti na LeMansu sa najmanje dva automobila

Foto: TOYOTA GAZOO Racing.

Sve je spremno za start najčuvenije trke izdržljivosti na svetu, 24 časa LeMansa, koji će se dogoditi sutra u 15:00. Kada se u nedelju u isto vreme završi trka, završiće se takozvana super sezona 2018/19, ali i aktuelna era najsnažnijih prototipova, koji se trenutno nalaze u LMP 1 klasi.

Od 2020. u svetskom šampionatu izdržljivosti pojaviće se potpuno drugačiji automobili, praveljni pod potpuno novim pravilima koja su upravo usvojena. Najsnažnija klasa, za sada se ćak i službeno naziva hiperautomobili, a sastojaće se od specijalizovanih prototipova, i automobila derivata serijskih modela, uz uslov da su proizvedeni u seriji od najmanje 20 komada u periodu od dve godine. Minimalna masa vozila smanjena je na 1100 kilograma, a snaga motora oko 750 KS. Hibridni pogon neće biti obavezan, ali oni koji se odluče za hibrid, neće smeti da od njega dobiju više od 270 KS. Sistemom izjednačavanja, biće eliminisane prednosti koje imaju automobili sa pogonom na svim točkovima u odnosu na vozila sa zadnjim pogonom, a postojaće i značajna otvorenost pravila u smislu modifikacija putničkih automobila, a pogotovo njihovih pogonskih grupa. Postojaće sloboda u dizajniranju hiper automobila, kako po pitanju gornjeg dela karoserije, tako i poda vozila, sve dok rešenja ne utiču na bezbednost.

Foto: TOYOTA GAZOO Racing

Ideja vodilja za nova WEC pravila da nova generacija vozila u najjačoj klasi ima što više veze i prepoznatljivost sa njihovim drumskim osnovama, ali isto tako i održavanje međusobne konkurentnosti uz prihvatljiva ulaganja, uz atraktivno trkanje za publiku.
Iako ACO tvrdi da ima mnogo zaoteresovanih proizvođača za ulazak u WEC, za sada su samo dva potvrđena. Toyota će se takmičiti sa evolucijom GR Super Sport drumskog modela i koristiće hibridni pogon, a upravo je i Aston Martin potvrdo da će 2021. na LeMansu nastupiti sa najmanje dve Valkyrie. Engleska kompanija je saopštila ovu vest 60 godina nakon pobede koju su 1959. osvojili Roy Salvadori i Carroll Shelby u DBR1.
Predsednik Aston Martina, Andy Palmer, saopštio je da je povratak u najjaču klasu povezan sa emocijama, ali i biznisom, i podsetio da upravo 2021. na tržište stiže i 003, koji već zovu mali Valkyrie. Loša vest po konkurenciju je da će za aerodinamiku hiperautomobila biti zadužen Adrian Newey, koji je od samog početka uz projekat Valkyrie, ali se još ne zna da li će pogon biti hibridni, ili će se oslanjati samo atmosferski V12 od 6.5 litara, za koji je Palmer potvrdio da će se nalaziti u automobilu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

FCA planira da penzioniše dizele do 2022.

Fiat Chrysler Automobili planira da eliminiše dizel motore iz svih putničkih automobila do 2022 ...

Salon u Frankfurtu uspešan za Volkswagen

Volkswagen je osvojio nekoliko najprestižnijih nagrada na međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu. Frankfurt, septembar ...

Toyota u Srbiji sa FLEX finansiranjem

Toyota je na tržištu Srbije objavila novu prodajnu kampanju pod sloganom „Toyota pobednički tim“. ...

Stižu nove EU oznake na pneumaticima sa više informacija

Stiže nova EU oznaka na pneumaticima koja pruža više informacija o karakteristikama proizvoda NOVA ...

Red Bull F1 preuzima kadar iz Mercedes-AMG F1 tima

Nakon što je iz Mercedes-AMG tima Formule 1 u svoje redove preveo Bena Hodgkinsona, ...

IIHS objavio listu 15 najsigurnijih automobila

Američki IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) je objavio listu najsigurnijih automobila za 2018. ...