Ime modela sa kojim će Dodge napasti Pikes Peak dugo je gotovo kao i čuvena brdska trka
Dodge planira da svoj novi model promoviše na mestu gde se veliki momci razdvajaju od dečaka, legendarnoj brdskoj trci Pikes Peak. Sa svojih 19.99 kilometara i zastrašujućih 156 krivina, starom na 1.440 metara nadmorske visine i ciljem u razređenom vazduhu na 4.300 metara, ova staza i konkurencija biće izazov za zvanično koncept Dodge SRT Hellcat, trkačku verziju nedavno najavljenog Dodge Charger SRT Hellcat Widebody za 2020. godinu.
Tim Kuniskis, šef putničkih vozila FCA za Severnu Ameriku jednostavno je postavio stvari:”Kada se pogleda Charger, pomisli se na “muscle car” koji brzo ide samo pravo, ali ne i izazivača Pikes Peaka. Uradili smo šta je potrebno da se to promeni – ubacili mnogo konja, mnogo gume i velike kočnice”.
Naravno, nije baš tako jednostavno pripremiti trkački automobil, a to su zapravo uradili inženjeri Dodge/SRT u saradnji sa Wesley Motorsports i serijski Charger SRT Hellcat Widebody preradili za ono što ga čeka u oblacima. Motor je HEMI od 6.2 litre sa turbo kompresorom i prerađenim izduvnim sistemom.
Već u serijskom automobilu, ovaj V8 ima 707 KS, ali fabrika ne navodi do koje snage stiže u trkačkoj konfiguraciji. Za ogibljenje su zaduženi Bilstein trkački amortizeri, na oslanjanju koje je dodatno ukrućeno. Pneumatici su stvarno veliki, tačnije, prvo su veliki naplatci od 20” kako bi se u njih smestili ogromni kočioni diskovi. Zanimljivo je da ovaj jedinstveni automobil samo za brdsku trku koristi i standardne delove serijskog SRT Hellcat Widebody, kao što su šestoklipne Brembo kočione čeljusti napred i četvoroklipne pozadi, ali sa trkačkim Pagid RST1 kočionim pločicama, ali i osmostepeni TorqueFlite automatski menjač, koji je samo dodatno kalibrisan u SRT-u. Na trci će automobil imati čak aktivan i klima uređaj, kako bi u potpunosti zadovoljio propise svoje klase.
Vozač će biti Randy Pobst, veteran Pikes Peaka, i test vozač-ekspert Motor Trend magazina, koji smatra da Charger SRT Hellcat Widebody ima sve tri neophodne stvari – snagu da se zaleti do 180 km/h na pravcima, stabilnost na krivinama i kočnice da uspori na 35 km/h pred ukosnicama. Trka se vozi u nedelju 30. juna.
Show Comments