fbpx

Prikazan rekonstruisan Hyundai Pony Coupe

Rekonstruisani koncept Pony Coupe kompanije Hyundai Motor doživeo je svetsku premijeru – skoro 50 godina nakon debija

Rekonstruisani koncept Pony Coupe kompanije Hyundai Motor doživeo je svetsku premijeru – skoro 50 godina nakon debija – na jezeru Komo, u Italiji. Prvobitno predstavljen na Salonu automobila u Torinu 1974. godine, koncept Pony Coupe je važno vozilo u istoriji kompanije i njenom dizajnerskom nasleđu.
Hyundai Motor je predstavio obnovljeni Pony Coupe koncept na inauguracionom Hyundai Reunionu, platformi nasleđa brenda koja odražava prošlost Hyundai Motor-a I njegov budući pravac. Među zvanicama prisutnim na događaju bili su Đorđeto Đuđaro i njegov sin Fabricio Đuđaro, koji je i sam dugogodišnji dizajner, kako bi obelodanili prethodno najavljenu restauraciju automobila koju je uradio GFG Style, stilski centar koji se oslanja na kreativnu ekspertizu Fabricija i Đorđeta, čime je iznova stvorena osnova Pony linije brenda, prvih korejskih modela za masovnu proizvodnju koji su bili samostalno razvijeni.
U okviru projekta restauracije koncepta Pony Coupe, Hyundai Motor Company je oživela originalni koncept Pony Coupe prikazan na Salonu automobila u Torinu 1974. godine. Ovaj projekat restauracije je svedočanstvo duha, smele strasti i ambicije koju su zaposleni i rukovodioci Hyundaija morali imati da bi da stvorili globalni brend sa konceptom Pony Coupe na čelu.
„Uprkos lošem industrijskom okruženju 1970-ih, moj deda i osnivač Hyundaija Ju-jong Čung ulio je svoje srce i dušu u obnovu korejske ekonomije i poboljšanje života njenih ljudi nakon razornog Korejskog rata. Konačno je ostvario svoju viziju da napravi Koreju zemljom sposobnom da sa savršenstvom razvije sopstvena vozila”, rekao je Euisun Čung, izvršni predsednik Hyundai Motor Group. “Izražavam svoju iskrenu zahvalnost svima iz Italije i Koreje koji su odigrali ključnu ulogu u uspehu Ponyja.”
Sa jedinstvenim estetskim senzibilitetom, koncept Pony Coupe bio je revolucionarni model u svoje vreme. Nažalost, zbog nepovoljnih globalnih ekonomskih uslova kasnih 1970-ih, ono što je moglo biti Hyundaijev prvi senzacionalni sportski automobil nije moglo da dođe do komercijalne proizvodnje i izgubljeno je u istoriji. Ipak, taj koncept oličava Hyundaijevu hrabru odlučnost da uđe u sektor sportskih automobila da bi kao automobilska kompanija ostvario dugoročno liderstvo – ovaj duh je i dalje u osnovi Hyundaijevog liderstva na polju elektrifikacije i vodonične tehnologije visokih performansi.
Ovaj automobil se sada smatra retro-futurističkim klasikom koji je poslužio kao inspiracija za dizajn novijih Hyundai Motor modela, kao što su N Vision 74 vodonično-hibridna električna ‘Pokretna laboratorija’ kao razvojno vozilo i ‘45’ EV koncept automobil koji je direktno uticao na potpuno električno vozilo IONIQ 5.
Pony Coupe koncept je nalik origamiju time što ga karakterišu precizne geometrijske linije, elegantna linija krova, čiste površine bez ukrasa, dinamične proporcije i jedinstveno oblikovan bočni oslonac krova (B stub). Može se pohvaliti i izuzetno izražajnom obradom površine sa branicima obojenim u boju karoserije. Njegov klinasti prednji deo i kružni farovi karakterisali su ga 1974. godine a i danas izgledaju ultra-stilski. Njegova coda tronca („odsečeni rep”) ima vitak otvor za pristup zadnjem delu automobila.
Minimalistički enterijer pokazuje reprezentativni senzibilitet naglašavajući dizajn koji karakterišu jedinstvo šasije i karoserije (monokok), kao i „plutajuća“ arhitektura koja akcenat stavlja na vozača. Volan sa jednim krakom i tanka sedišta u dve boje dodatno naglašavaju ono što je 1970-ih bilo futuristička estetika.
Na pitanje o njegovoj prvoj interakciji sa Hyundaijem na razvoju koncepta Pony Coupe iz 1973. godine, više od pedeset godina pre sadašnjeg ponovnog okupljanja, Đuđaro je otkrio: „Hyundai nam je bez mnogo iskustva prišao da započnemo potpuni redizajn modela. U početku sam bio skeptičan jer u to vreme nisam poznavao Hyundai Motor. Svi smo bili impresionirani strašću i posvećenošću Hyundai inženjera. Bili su pametni, radoznali, otvoreni i izuzetno željni učenja.
Odmah su prihvatili metode rada koje su im bile nove. Žrtvovali su se da ostave dobar utisak – za kompaniju i svoje partnere. Ponosan sam i počastvovan što svedočim o tome kako je ova kompanija evoluirala od našeg prvog susreta.”
Luk Donkervolke, predsednik i glavni kreativni direktor Hyundai Motor Group, dodao je: „Restauracija ovog jedinstvenog vozila je prekretnica u istoriji Hyundaija. Predstavlja naše početke i našu posvećenost budućnosti. Služi kao nasleđe za generacije koje dolaze. Ona praktično simbolizuje mobilnu štafetu koju prenosimo iz prošlosti u budućnost kompanije.”
„Koncept Pony Coupe odražava zahvalnost i posvećenost kompanije izazovnom duhu koji su ljudi u Hyundai Motor imali još 1974. godine”, rekao je SangJup Li, izvršni potpredsednik i šef Hyundai dizajnerskog centra. „Ponovno rođenje Pony Coupe koncepta je značajna prekretnica u istoriji Hyundai Motora jer označava ne samo naše početke već i posvećenost budućnosti sa našim novim snovima.”

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – novi Ferrari za sekundu brži

Formula 1 – novi Ferrari je (navodno) za sekundu brži od bolida iz prethodne ...

Otkriven Mercedes-AMG S63 E Performance

Otkriven je Mercedes-AMG S63 E Performance i najsnažnija je S Klasa ikada sa 800 ...

Geely predstavio novu tehnologiju baterija

Geely predstavio novu tehnologiju litijum-gvožđe-fosfatnih baterija za električna vozila Geely predstavio novu tehnologiju litijum-gvožđe-fosfatnih ...

Audi spremio “Dream Team” za Dakar 2022.

Ako je suditi po izboru angažovanih vozača šampiona, ali i tima za razvoj, Audi ...

Pronađen ukradeni Aston Martin DB5 iz filma Goldfinger?

Aston Martin DB5 iz filma Godfinger, jedan od najpoznatijih automobila agenta 007 koji je ...

Prvi Tesla Model S Shooting Brake skoro gotov

Britanska firma je skoro završila prvu „shooting brake“ tj. karavan verziju Tesla Modela S. ...