fbpx

Zbog čega se redni šestocilindarski motori polako vraćaju?

Iako je „downsize”-ing vrlo često teška i tužna tema za ljubitelje, ipak postoji bonus u svetu rednih četvorocilindarskih motora

Iako je „downsize”-ing vrlo često teška i tužna tema za ljubitelje, ipak postoji bunus u svetu rednih četvorocilindarskih motora: a to je da dovode do vraćanja rednih šestocilindraša. Jason Fenske, voditelj Engineering Explained na YouTube-u, objasnio je zbog čega se redni šestocilindraši vraćaju, a razlog, naravno, nije zato što ga ljubitelji obožavaju. Činjenica je da se vraćaju iz razloga što proizvođačima smanjuju troškove. Kada se industrija oslanjala na velike V8 jedinice kao predstavnike pogonskih jedinica sa najboljim performansama, V6 je uvek bila slabija i efikasnija opcija po pitanju potrošnje goriva, koja je vrlo često nastajala “odsecanjem” dva cilindra sa pomenutih V8 motora. U ovakvim slučajevima, to je uglavnom značilo V6 sa cilindrima pod uglom od 90 stepeni, umesto V6 konfiguracije pod 60 stepeni koja je mnogo efikasnija. Kako su se proizvođači prebacili na motore sa četiri cilindra sa turbo kompresorima, tako je postalo logično dodati dva cilindra i stvoriti redni šestocilindraš.

Ovo znači da proizvođači mogu da proizvode R-4 i R-6 motore na istoj proizvodnoj liniji sa sličnim alatima. Ovo je ujedno i slučaj kod Mercedes-Benza, na koji se Jason fokusira tokom videa. Novi redni šestocilindraš nalazi svoj put pod “haube” sve više Mercedesa, uključujući i model GLE koji Jason vozi tokom snimanja. Među ostalim benefitima R-6 motora u poređenju sa V6 motorima su i to što R-6 ima jednu glavu umesto dve, dva bregasta vratila umesto četiri, jednu izduvnu granu, u nekim slučajevima samo jedan turbo kompresor umesto dva, kao i jedan (ili 2) katalizatora u poređenju sa 2 (ili 4). Naravno, ne bi trebalo ni izostaviti činjenicu da je R6 mnogo bolje izbalansiran od V6 motora. Jedan problem sa rednim šestocilindrašima je staviti ih pod poklopac motora jer umeju da budu dugački. Rešenje se nalazi u manjem prečniku cilindra i dužem hodu klipa. Mercedes-Benz nije jedini u oživljavanju R-6 motora. Land Rover je predstavio novi redni šestocilindarski motor ove godine, Mazda je potvrdila planove za svoj R6 motor, a spekuliše se i da FCA radi na nasledniku svog V6 motora u vidu R-6 motora.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Dacia na BG Car Show 2024 sa odličnim uslovima

Za ovogodišnji BG Car Show 2024 Dacia je za svoje kupce pripremila odlične sajamske ...

Proslavite 150. rođendan kompanije Continental novim setom guma uz poklon

Gume možete posmatrati kao običnu potrošnu robu, ali su ustvari verovatno najvažnija bezbednosna karakteristika ...

Hyundai Motor predstavio novu generaciju Kone

Hyundai Motor Company je danas održao digitalnu svetsku premijeru potpuno nove generacije modela Kona ...

Alonso se vratio u bolid Renault Formule 1

Nakon skoro dve godine, Fernando Alonso se vratio u bolid Formule 1, na stoj ...

Ponovo crveni prvi startni red

Sada više nije šala i slučajnost, Ferrarijevi vozači su ponovo iza sebe ostavili Mercedesove ...

Jovanović i Jenić treniraju za restart karting sezone

Posle nešto više od dva meseca pauze uzrokovane korona virusom, udrane snage Serbijan rejsing ...