Zbog čega se redni šestocilindarski motori polako vraćaju?

Iako je „downsize”-ing vrlo često teška i tužna tema za ljubitelje, ipak postoji bonus u svetu rednih četvorocilindarskih motora

Iako je „downsize”-ing vrlo često teška i tužna tema za ljubitelje, ipak postoji bunus u svetu rednih četvorocilindarskih motora: a to je da dovode do vraćanja rednih šestocilindraša. Jason Fenske, voditelj Engineering Explained na YouTube-u, objasnio je zbog čega se redni šestocilindraši vraćaju, a razlog, naravno, nije zato što ga ljubitelji obožavaju. Činjenica je da se vraćaju iz razloga što proizvođačima smanjuju troškove. Kada se industrija oslanjala na velike V8 jedinice kao predstavnike pogonskih jedinica sa najboljim performansama, V6 je uvek bila slabija i efikasnija opcija po pitanju potrošnje goriva, koja je vrlo često nastajala “odsecanjem” dva cilindra sa pomenutih V8 motora. U ovakvim slučajevima, to je uglavnom značilo V6 sa cilindrima pod uglom od 90 stepeni, umesto V6 konfiguracije pod 60 stepeni koja je mnogo efikasnija. Kako su se proizvođači prebacili na motore sa četiri cilindra sa turbo kompresorima, tako je postalo logično dodati dva cilindra i stvoriti redni šestocilindraš.

Ovo znači da proizvođači mogu da proizvode R-4 i R-6 motore na istoj proizvodnoj liniji sa sličnim alatima. Ovo je ujedno i slučaj kod Mercedes-Benza, na koji se Jason fokusira tokom videa. Novi redni šestocilindraš nalazi svoj put pod “haube” sve više Mercedesa, uključujući i model GLE koji Jason vozi tokom snimanja. Među ostalim benefitima R-6 motora u poređenju sa V6 motorima su i to što R-6 ima jednu glavu umesto dve, dva bregasta vratila umesto četiri, jednu izduvnu granu, u nekim slučajevima samo jedan turbo kompresor umesto dva, kao i jedan (ili 2) katalizatora u poređenju sa 2 (ili 4). Naravno, ne bi trebalo ni izostaviti činjenicu da je R6 mnogo bolje izbalansiran od V6 motora. Jedan problem sa rednim šestocilindrašima je staviti ih pod poklopac motora jer umeju da budu dugački. Rešenje se nalazi u manjem prečniku cilindra i dužem hodu klipa. Mercedes-Benz nije jedini u oživljavanju R-6 motora. Land Rover je predstavio novi redni šestocilindarski motor ove godine, Mazda je potvrdila planove za svoj R6 motor, a spekuliše se i da FCA radi na nasledniku svog V6 motora u vidu R-6 motora.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Daimler navodno prekida saradnju sa Renault Alijansom

Daimler će navodno nastojati da ozbiljno smanji troškove i prekine sve veze sa Renault-Nissan ...

BMW Joy Week nedelja ekstremnih akcijskih cena korišćenih vozila

BMW Premium Selection je za kraj 2017. godine pripremio specijalnu ponudu za ograničen broj ...

Bloodhound LSR završio za ovu godinu sa 1010,66 km/h

Tim Bloodhound LSR je za ovu godinu završio posao testiranja uz dostignutu brzinu od ...

Bugatti Chiron iz 3.599 Lego kockica je i dalje skup

Budimo realni. Većina nas nikada neće posedovati pravi Bugatti Chiron, ali poslednji “Technic” set ...

Jeep Wrangler dobio jednu zvezdicu na Euro NCAP-u

Jeep Wrangler je u poslednjoj rundi nezavisnog Euro NCAP testiranja dobio samo jednu od ...

Rashladna tečnost je važna i zimi i leti

Obično se o rashladnoj tečnosti retko razmišlja, a podjednako je važna i zimi i ...