fbpx

Zbog čega se redni šestocilindarski motori polako vraćaju?

Iako je „downsize”-ing vrlo često teška i tužna tema za ljubitelje, ipak postoji bonus u svetu rednih četvorocilindarskih motora

Iako je „downsize”-ing vrlo često teška i tužna tema za ljubitelje, ipak postoji bunus u svetu rednih četvorocilindarskih motora: a to je da dovode do vraćanja rednih šestocilindraša. Jason Fenske, voditelj Engineering Explained na YouTube-u, objasnio je zbog čega se redni šestocilindraši vraćaju, a razlog, naravno, nije zato što ga ljubitelji obožavaju. Činjenica je da se vraćaju iz razloga što proizvođačima smanjuju troškove. Kada se industrija oslanjala na velike V8 jedinice kao predstavnike pogonskih jedinica sa najboljim performansama, V6 je uvek bila slabija i efikasnija opcija po pitanju potrošnje goriva, koja je vrlo često nastajala “odsecanjem” dva cilindra sa pomenutih V8 motora. U ovakvim slučajevima, to je uglavnom značilo V6 sa cilindrima pod uglom od 90 stepeni, umesto V6 konfiguracije pod 60 stepeni koja je mnogo efikasnija. Kako su se proizvođači prebacili na motore sa četiri cilindra sa turbo kompresorima, tako je postalo logično dodati dva cilindra i stvoriti redni šestocilindraš.

Ovo znači da proizvođači mogu da proizvode R-4 i R-6 motore na istoj proizvodnoj liniji sa sličnim alatima. Ovo je ujedno i slučaj kod Mercedes-Benza, na koji se Jason fokusira tokom videa. Novi redni šestocilindraš nalazi svoj put pod “haube” sve više Mercedesa, uključujući i model GLE koji Jason vozi tokom snimanja. Među ostalim benefitima R-6 motora u poređenju sa V6 motorima su i to što R-6 ima jednu glavu umesto dve, dva bregasta vratila umesto četiri, jednu izduvnu granu, u nekim slučajevima samo jedan turbo kompresor umesto dva, kao i jedan (ili 2) katalizatora u poređenju sa 2 (ili 4). Naravno, ne bi trebalo ni izostaviti činjenicu da je R6 mnogo bolje izbalansiran od V6 motora. Jedan problem sa rednim šestocilindrašima je staviti ih pod poklopac motora jer umeju da budu dugački. Rešenje se nalazi u manjem prečniku cilindra i dužem hodu klipa. Mercedes-Benz nije jedini u oživljavanju R-6 motora. Land Rover je predstavio novi redni šestocilindarski motor ove godine, Mazda je potvrdila planove za svoj R6 motor, a spekuliše se i da FCA radi na nasledniku svog V6 motora u vidu R-6 motora.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Opel Insignia i za one koji često vuku prikolice

Nova Insgnia u verzijama Grand Sport i Sports Tourer, pored ima posebne pogodnosti za ...

Land Rover Range Rover SV dobio moćan pogon

Land Rover Range Rover SV za 2024. godinu dobija moćan pogon i poseban Bespoke ...

Alfa Romeo Tonale stigao u Srbiju

Alfa Romeo Tonale, novi italijanski SUV je stigao i u Srbiju, praktično istovremeno kada ...

Renault Symbioz stiže ove godine

Renault Symbioz stiže ove godine, a Symbioz podseća na francusku reč „symbiose“, što znači ...

Fisker je navodno isporučivao automobile bez naplate

Fisker je navodno isporučivao automobile bez naplate, pa nije ni čudo što je uz ...