fbpx

Veliki su gubici pri punjenju EV kod kuće

Gubici pri punjenju električnih automobila na kućnoj utičnici mogu biti dosta veliki a ADAC je objavio koliki su i zbog čega nastaju

Foto: Renault

Ne sviđa se svima, ali električni automobili postaju sve popularniji. Pored stanica za punjenje raznih snaga, alternativa za dopunjava je sopstvena utičnica, koja može biti standardna monofazna, ili uz ugradnju 11 kW Wall boxa koji koristi trofaznu struju. Međutim, u svakom slučaju, javljaju se gubici pri punjenju koji idu do čak 24%, a nemački ADAC je objavio koliki su gubici prilikom punjenja pojedinih modela, kao i razlog zbog kojeg nastaju.
Bez obzira da li koristite monofaznu utičnicu ili ste instalirali Wall box, razlog za gubitak energije je isti – transformacija naizmenične u istosmernu struju.
ADAC je testirao i izmerio gubitke pri punjenju četiri modela: Renault Zoe, Fiat 500e, Tesla Model 3 i Volkswagen ID.3, a merenje je pokazalo da su pri punjenju na kućnoj utičnici gubici najveći kod francuskog modela, a najmanji kod malenog Fijata. Šta više, pri punjenju Renaulta, gubici su dostigli čak 24.2%, odnosno skoro četvrtinu potrošene energije.

Kućna utičnica

snaga/gubitak

Wall box

snaga/gubitak

Renault Zoe

2.3kW / 24,2%

11 kW / 9.7%

Volkswagen ID.3

2.3kW / 13.6%

11 kW / 9.0%

Tesla Model 3

2.3kW / 15.2%

11 kW / 7.7%

Fiat 500e

2.3kW / 12.7%

11 kW / 6.3%

Merenje je pokazalo da se iako prilično skupa ugradnja Wall boxa isplati, a značajno manje energije se asipa na gubitke. I prilikom punjenja na Wall boxu najveće gubitke je pokazao Renault Zoe, ali sa 9.7% znatno su manji nego na utičnici. Test koji je sproveo ADAC pokazao je da Fiat ima ubedljivo najefikasniji transformator, pa pri punjenju na Wall boxu rasipa samo 6.3% električne energije.

Foto: Fiat

ADAC skreće pažnju na činjenicu da je prilikom punjenja 12 voltni sistem automobila vrlo aktivan, i troši mnogo više struje pri punjenju na kućnoj utičnici, a potrošnja dostiže i do 300W. Deo gubitaka javlja se i u otporima u samom kablu za povezivanje sa elektroinstalacijom. Ako ADAC kaže da se ugradnja Wall boxa isplati i da u slučaju Renaulta može doneti uštedu i do 120 evra (podatak se odnosi na cenu struje u Nemačkoj), ali mora se dodati i da Wall box košta oko 1.600 evra, kao i da njegova ugradnja na kućni elektrosistem iziskuje dodatne, dosta velike troškove.

  • Show Comments

  • Peki

    Poucno, bravo Stefane

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Situacija sa čipovima sve lošija po proizvođače automobila

Magacini sa lagerima se prazne, a situacija sa snabdevanjem mikro čipova sve je lošija ...

Formula 1 – Hamilton nije oduševljen učinkom Bottasa

Nakon trke Formule 1 u Meksiko Sitiju, Lewis Hamilton izjavljuje da je njegov timski ...

FCEV Hyundai Nexo se iznenađujuće dobro prodaje

Evropska prodaja modela NEXO na gorivne ćelije vodonika premašila je 1.000 jedinica od početka ...

Porsche radi na sintetičkom gorivu

Porsche je i zvanično postao deo konzorcijuma koji radi na razvoju proizvodnje i primeni ...

Gužva na vrhu startnog reda u Silverstoneu

Tri DRS zone, uključujući i novu na krivini broj 1, nakon startno ciljnog pravca ...

Qiantu K50 kineski sportski EV debitovaće na salonu u Njujorku

Dok se kineski CH-Auto sprema da započne proizvodnju sportskih električnih automobila, njegov Qiantu brend ...