fbpx

Predstavljen je prvi potpuno električni Mini Cooper SE, i definisan kao prvi mali automobil premijum segmenta

Foto: Mini

To što je zvanično predstavljen Mini Cooper SE, prvi potpuno električni Mini nije iznenađenje, obzirom da je odavno poznato da se sprema. Ovo što ipak čudi je to što ga kompanija (BMW) deklariše kao „Prvi mali električni automobil premijum segmenta“. Kao da je neko zaboravio na i3, slučajno ili namerno…
Kako bilo, ljubitelji Minija biće sigurno prezadovoljni što njegova električna verzija praktično u potpunosti zadržava prepoznatljiv imidž, uz poneku simpatičnu izmenu. Šta više, to je isto ono što se moglo videti na salonu u Frankfurtu 2017. na tadašnjem konceptu, a razlike u odnosu na standardni Mini su posledice mogućnosti koje elektro pogon dozvoljava, kao što su odsustvo grila hladnjaka na kakav smo navikli i izduvnih cevi. Ono što se vidi tek kada se podvuče ispod vozila je potpuno ravan i zatvoren pod, radi što manjih aerodinamičkih otpora. Mini Cooper SE je i malo viši, za 18 mm od standardnog, kako bi se našlo prostora za bateriju u podu vozila.

Foto: Mini

Iako je baterija teška, elektromotor je lakši SUS motora, pa je, radi poređenja, Cooper SE teži za 145 kilograma od Cooper S verzije sa Steptronic automatskim menjačem.

Foto: Mini

Obzirom da će biti poprilično skup, Cooper SE će imati bogatu standardnu opremu, kao što su full LED farovi, dvozonska klima, dodatno grejanje i 6.5“ infotejment sa navigacijom. Uz doplatu, dobiće se 8.8“ infotejment, kožna sedišta, posebni naplatci i detalju u enterijeru.

Foto: Mini

Srce Mini Cooper SE-a je tamo gde mu se i nadate i gde inače stoji benzinac ili dizel – pod poklopcem motora. Snage ima poprilično Elektromotor ima 135 kW (181 KS) i 270 Nm već od samog starta, a pogon je na prednjim točkovima, uz rešenje diferencijala sa sistemom, za koji fabrika tvrdi da zadržava čuvenu „karting“ voznu dinamiku. Fabrika daje i zanimljiv podatak da od 0 do 100 km/h ubrzava za 3.9 sekundi, što je, kako kažu, na nivou sportskog automobila sa SUS-motorom. Do 100 km/h ubrzanje traje 7.3 sekunde, a maksimalna brzina je ograničena na 150 km/h.

Foto: Mini

Ako se uzme u obzir autonomija, Mini Cooper SE će biti pravi gradski mališan. Uz litijum jonsku bateriju od 32.6 kWh fabrika deklariše 235 do 270 kilometara, uz malo maglovito objašnjenje da se radi o podatku koji je NEDC ali usklađen sa WLTP, iako se već mogu naći podaci da je autonomija po WLTP samo 183 kilometra. Šta je od ova tri podatka tačno, pokazaće samo test u vožnji.
Na „pumpi“ od 11 kW će Mini morati da sačeka dva i po sata do 80%, ili tri i po sata do 100% kapaciteta, dok će na 50 kW stanici do 80% biti dopunjen za pola sata.
Po pitanju funkcionalnosti, Mini nikada nije prednjačio, ali je električna verzija zadržala ono što nudi i SUS verzija – prtljažnik od 211 litara, odnosno 731, kada se preklopi zadnja klupa.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nissan je u naprednim pregovorima o ulaganju u Fisker

Nissan je u naprednim pregovorima o ulaganju u proizvođača električnih vozila Fiskerčime bi došao ...

Kako prepoznati Taxi polovnjak?

Kako znati da li je automobil korišćen kao taksi vozilo – ove marke i ...

Ford Mustang Mach-E Rally zvanično predstavljen

Ford Mustang Mach-E Rally zvanično je predstavljen sa dva elektromotora i 480 KS uz ...

Renault 4 debitovaće 17. oktobra

Renault 4 debitovaće 17. oktobra na salonu u Parizu, a objavljeni tizer najavljuje naslednika ...

Tim Rebellion se povlač iz WEC

Tim Rebellion Racing, koji je trebao biti partner Peugeota pri povratku u WEC, povlači ...

Zbog Brexita modelima Mini produžen život

Velika Britanija je 31. januara i službeno izašla iz EU, a auto industrija pokušava ...