fbpx

Nissan uspešno održava u životu sada već vremešni GT-R. Upravo je predstavio Nismo verziju

Foto: Nissan

Nissan GT-R NISMO za 2020. kombinacija je dve najvažnije Nissanove odlike – GT-R predstavlja 50 godina istorije, nasleđa, uspeha  u trkama i obožavatelje širom sveta – i NISMO, NISsan MOtorsports International Co., Nissanov interni sektor za razvoj modela visokih performansi čiji su cilj ekstremne performanse, koje postižu usavršavanjem i najsitnijih detalja. U skladu s onim što predstavlja NISMO, model GT-R NISMO za 2020. ekstremnija je verzija modela GT-R stvorena za vožnju na trkačkoj stazi, sazrela zahvaljujući rigoroznom usavršavanju koje joj je dalo okretnije i bolje performanse za vožnju putevima.

Foto: Nissan

Kod modela GT-R NISMO za 2020. naglasak je na potpunoj ravnoteži. Novi turbopunjači dokazani na trkama, poboljšana kontrola promene brzina, lakše komponente, smanjena ukupna masa, poboljšane kočnice, točkovi i gume – sve je to doprinelo  smanjenju vremena kruga za čak 2,5 sekunde na Nissanovoj razvojnoj stazi. Osim toga, poboljšana je i standardna stabilnost modela GT-R pri velikim brzinama, čak i pri brzini od 300 km/h. U nastavku je opisano kako je Nissan postigao to neverovatno poboljšanje.

Foto: Nissan

Hiroshi Tamura je voditelj razvoja i od milošti nazvan  „gospodin GT-R”, a u Nissanu radi već više od trideset godina. Posvećen je razvoju i poboljšanju modela GT-R i učestvovaoje u gotovo svakom koraku razvoja tog modela. Njegova ljubav prema Nissanovom legendarnom sportskom automobilu započela je rano. 2000. godine, kad mu je bilo samo deset godina, gledao je kako Takahashi Kunimitsu svoj trkački plavo-beli Skyline GT-R na legendaran način dovodi do cilja na vrlo mokroj stazi Fuji Speedway i pobjeđuje snažne rivale kao što je Mazda RX3. Tamura je u tom trenutku znao da ne želi samo da gleda  GT-R, već i da učestvuje u njegovom uspehu.

Foto: Nissan

Danas, Tamura osigurava da GT-R nastavlja da se razvija iz godine u godinu i iznad konkurencije je,što uključuje najskuplje superautomobile, a u nekim slučajevima i hiperautomobile.

Foto: Nissan

Trke dovode do poboljšanja, a tako je i kod modela GT-R NISMO za 2020. Kao i kod trka preciznost je ključ najboljih performansi. Svaki VR38DETT se ručno sklapa od početka do kraja u specijalnoj čistoj sobi od strane vrhunskih tehničara poznatih kao takumi. Ta nekolicina elitnih  tehničara sastavlja složeni pogonski sklop sa strašću i preciznošću pravih  umetnika. Baš kao što i umetnici potpisuju svoje radove, tako i svaki takumi potpisuje svoj rad pričvršćivanjem posebne aluminijske pločice na prednji deo svakog motora koji zadovoljava njihove standarde.

Foto: Nissan

Novi turbopunjači ovog automobila isti su kao oni koji se trenutno upotrebljavaju na GT3 trkačkoj verziji modela GT-R. U njima je upotrebljeno kolo turbine sa 10 lopatica (jedna manje nego na trenutnom modelu) koje su tanje za 0,3 milimetara. To doprinosi smanjenju mase od 14,5 % kao  i smanjenju inercije (za 24 %) čime se poboljšava odziv motora. Gubitak jedne lopatice doveo bi do smanjenja protoka što je kompenzovano novom zadnjom pločom koja sprečava proticanje izduvnih gasova iza lopatice, što je znatno poboljšalo efikasnost protoka. U najnovijoj analizi protoka i opterećenja posebna je pozornost posvećena stvarnom dizajnu i profilu lopatica. Njihov novi oblik poboljšava efikasnost  u pogledu izduvnih gasova kako bi se povećao protok i poboljšao odziv  i ubrzanje, kao i međuubrzanja u svim stepenima prenosa.

Foto: Nissan

Prerađeni titanijumski izduvni sistem sada ima naglašeniji – ali ne i nametljiv – zvuk koji dolazi kroz kabinu. Ručno polirani krajevi prepoznatljiv su znak tog laganog sistema.
Kad je u trkačkom načinu rada (R), poboljšani šestostepeni prenos sa  dvostrukim kvačilom sada agresivnije i intuitivnije menja brzine zahvaljujući novom algoritmu za prilagodljivo upravljanje brzinama (Adaptive Shift Control, ASC). Taj algoritam odabira najbolju brzinu za sve uslove vožnje i može se posebno osetiti tokom kočenja i približavanja krivinama, kad je linija vožnje preciznija, a promene u niže brzine brže, čime se smanjuje podupravljanje. Održavanjem viših obrtaja motora prebacivanjem u niži stepen prenosa, poboljšano je i ubrzanje pri izlasku iz krivina.

Foto: Nissan

Imajući na umu unapređene aerodinamičke rezultate, došlo je do potpune revolucije dizajna modela GT-R NISMO za 2020. Promene su potpuno funkcionalne, povećavajući hlađenje ključnih oblasti kao što su motorni prostor i kočnice, sve bez negativnog uticaja na vrednost koeficijenta otpora 0.26.
Ovaj najsnažniji i najekskluzivniji GT-R model od drugih se ističe i zbog količine karbonskih vlakana u celom automobilu. Većina komponenata je lakša u odnosu na trenutni model. To uključuje prednji i zadnji branik, prednje amortizere (-4,5 kg), poklopac motora (-2 kg), krov (-4 kg), bočne pragove, prtljažnik i zadnji spojler. Vodeći se kaizen načelom, svaka komponenta je poboljšana da bi se smanjila masa, povećao aerodinamički potisak i poboljšala aerodinamična svojstva. Samo su ti spoljašnji delovi doprineli smanjenju mase od 10,5 kg, čemu treba pridodati i smanjenje od gotovu 20 kg postignuto poboljšanjima i novim komponentama.

Foto: Nissan

Najznačajnije mesto na kojem su upotrebljena karbonska vlakna jeste krov. Jedna od novosti u verziji za 2020. godinu je krov od karbonskih vlakana koji znatno smanjuje masu tamo gde je to najpotrebnije, snižavajući težište automobila za poboljšane osobine pri vožnji i sam osećaj u vožnji. Druge promene u konstrukciji od karbonskih vlakana su otvori na poklopcu motora koji su sad uključeni u strukturu.
Dizajn novih amortizera velikim delom je nadahnut trkačkim automobilom GT3 GT-R. Sada su na njima smeštene rešetke koje povećavaju potisak na prednji kraj za 7 kg bez stvaranja dodatnog otpora. Ventilirani amortizeri testirani su u vazdušnom tunelu te isto tako omogućavaju nesmetan protok vazduha duž karoserije i izbegavanje stvaranja turbulencija na zadnjem kraju čime se postiže još veća stabilnost pri velikim brzinama. Kao višefunkcionalana odlika je da takođe olakšavaju i protog vrućeg vazduha pod pritiskom iz prostora za motor i van njega.
Nissan GT-R NISMO za 2020. je dostupan u metalik crvenoj boji, bisernoj crnoj, četvoroslojnoj srebrnoj i troslojnoj bisernoj beloj. Sve boje uključuju crne retrovizore kojima se automobil razlikuje od ostalih GT-R modela.

Foto: Nissan

Nissan je sarađivao sa italijanskim proizvođačem kočnica Brembo kako bi stvorio sasvim nove kočnice za GT-R NISMO za 2020. Posebna velika klešta u kombinaciji sa karbonskim keramičkim diskovima sa svojih 410 mm (16,1 inč) s prednje strane i 390 mm (15,3 inča) sa zadnje strane najveća su ikad ugrađena u neki japanski automobil vrhunskih performansi.
Oslanjanje modela GT-R NISMO za 2020. podešeno je da bi se poboljšala stabilnost u krivinama (bočna G sila) uz poboljšani vodoravni ugao vozila i udobniju vožnju. Upravljanje je linearnije i preciznije nego ikada pre pa su potrebne minimalne korekcije čak i pri brzinama od 300 km/h. Ekskluzivni 20-inčni RAYS točkovi od livenog aluminijuma zajedno su 100 grama lakši i odlikuju se novim dizajnom s devet krakova koji poboljšava čvrstoću uprkos smanjenju mase. Belo-crveni NISMO logotip dijamatne obrade na felnama označava njihovu ekskluzivnost.
Bilstein DampTronic amortizeri automobila pažljivo su prerađeni i u povratnom hodu (20% mekši) i kompresiji (5% mekši) kako bi se uzelo u obzir ukupno smanjenje mase od gotovo 30 kilograma. Preinačeni obim ublažavanja udarca doprinosi većem linijskom otporu na upravljaču i povećanju sposobnosti prianjanja na putu.
U kabini su ekskluzivna GT-R NISMO prednja sedišta koja je dizajnirao Recaro, poboljšana za verziju za 2020. godinu kako bi bolje obuhvatila vozača i suvozača. To se postiže troslojnom strukturom u kojoj karbonska vlakna okružuju glavni unutrašnji deo da bi se poboljšala potpora gornjeg dela tela. Dodatkom temeljne strukture okvira karbonskoj školjki povećana je otpornost na izvijanje sedišta (oko 20%), čime se izbegava uvijanje pri prolascima kroz krivine i time osigurava veća potpora pri kočenju. To nije negativno uticalo na masu: svako sedište je lakše za 1,4 kilograma.
Dostupna je samo jedna kombinacija boja –  crna koža s crvenim detaljima, specifična za NISMO. Umeci sedišta su od crvene brušene kože dok su upravljač, instrument tabla i rub krova presvučeni tamnosivom alkantarom.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Stiže vožnja preko žice

„Steer by wire“ kamen temeljac tehnologije za samovozeća vozila, može postati uobičajna pojava u ...

Da nije odložen SEMA videli bi targa Supru

Da zbog pandemije nije odložen SEMA Show planiran za novembar u Las Vegasu videli ...

Ford isplaćuje milione šefovima, a otpušta hiljade radnika

Dok u Evropi otpušta oko 5.000 radnika, Ford bogato nagrađuje šefove Šef, odnosno, CEO ...

Karoserija BMW-a Serije 7 za Tehničku školu

Kompanija Delta Motors donirala je karoseriju novog modela BMW Serije 7 Tehničkoj školi GSP ...

ZR1 se vratio, ali ovog puta bez krova

Pre samo dve nedelje, Corvette je zvanično došao u novoj ZR1 kupe verziji, a ...

Šta voze krunisane i izabrane glave

Uvek pod budnim okom miliona ljudi širom sveta. Kamere prate svaki njihov korak. Svi ...