fbpx

Formula 1 – odluka pada u poslednjoj trci

Prva ikada trka Formule 1 u Saudijskoj Arabiji na novoj uličnoj stazi Jedah Corniche Circuit donela je rat između Hamiltona i Verstappena

Foto – Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Ulična staza u Džedi je u svom prvom izdanju donela ono što je tipično za trke na ovakvom tipu staza. Mercedesov tandem je na startu uradio sve što je trebalo, Lewis Hamilton je poveo, Valtteri Bottas odbranio svoju drugu poziciju i iza sebe zadržao Maxa Verstappena u Red Bullu.
Međutim u 12 krugu, Mick Schumacher izleće sa staze i udara u zid. Automatski, na stazu izlazi vozilo bezbednosti, i događa se čudna situacija. Hamilton ulazi u boks na zamenu pneumatika, sa srednje tvrdih prelazi na tvrde, ali Verstappen ostaje na stazi na svojim još od kvalifikacija svežijim srednje tvrdim pneumaticima i preuzima vođstvo. Međutim, direkcija trke, zbog oštećenja zaštitne ograde prekida trku sa Verstappenom na prvoj, Hamiltonom na drugoj i Bottasom na trećoj poziciji. U tom trenutku, kockanje Red Bulla sa ostankom Verstappena na stai se isplatilo, a na restart trke svi vozači mogu da izađu sa promenjenim pneumaticima, a vodeći se odlučuju za najtvrđe.

Foto Giuseppe Cacace – Pool/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202112040205 // Usage for editorial use only //

Nakon stojećeg starta ponovo kreće drama. Hamilton je mnogo bolje starovao, ali u guranju u prvoj krivini, u vođstvo prelazi Verstappen, na drugo mesto se uvlači Esteban Ocon, Hamilton pada na treće mesto, ali samo na kratko. Sergio Perez i Charles Leclerc pri kontaktu doživljavaju icident i Perez ispada iz trke, a Nikita Mazepin od nazad udara u Georgea Russela. Ponovo prekid trke nakon manje od jednog kruga.
Tada kreće skandal u Formuli 1 i trgovanje odlukom ko će u restart trke krenuti sa koje pozicije, koje se završava odlukom direktora trke Michaella Massija, koju je Red Bull prihvatio, da sa prve pozicije kreće Ocon, druge Hamilton, Verstappen treće. Verstappen prelazi na srednje tvrde pneumatike.

Foto: Dan Mullan/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202112050183 // Usage for editorial use only //

U 17. krugu stajaći restart trke – Verstappen sjajno startuje, obilazi i Hamiltona i Ocona i vodi u trci. 23. krug ponovo incident – Tsunoda i Vettel, na sceni virtuelno vozilo bezbednosti. U nastavku, Hamilton je iza Verstappena na udaljenosti od 0.6 do 1.7 sekundi, a incidenti se ređaju. Kontakt Vettela i Raikkonena, Alonso izleće sa staze, ali se vraća u trku. Zbog krhotina na stazi ponovo VSC u 29. krugu. Od 34. kruga Verstappen i Hamilton se smenjuju u najbržim krugovima.
U 37. krugu ponovo drama u prvoj krivini, široko prolaze i Verstappen u odbranu pozicije i Hamilton u napadu. Verstappen mora da prepusti poziciju, ali to radi tako da naglo usporava, a Hamilton odpozadi udara u Holanđanina. Više nego kontroverzan i sporan “brake test” manevar, koji nema veze sa trkanjem. Epilog Vrstappen pušta Hamiltona, ali ga odmah napada i ponovo obilazi Hamiltona, ali uz kaznu +5 sekundi. I Hamilton ima svoju dozu proširivanja krivina, ali ipak prelazi u vođstvo i trku završava pobedom, Verstappen drugim mestom, a  Bottas trećim. Oba vozača imaju po 369,5 poena.
Finale šamponata Formule 1 2021. koje će se voziti u Abu Dhabiju potpuno je otvoreno. Ko bude bolje plasiran između Hamiltona i Verstappena biće šampion sveta. Za sada Verstappen ima devet, Hamilton osam pobeda ove sezone, i ostaje nada da direkcija trke i incidenti neće uticati na ishod šampionata kakav odavno publika nije imala priliku da prati. Na Velikoj nagradi Saudijske Arabije pnovo smo svedočili nedoslednom kažnjavanju i direkciji trke koja nema nikakav autoritet, i timovima nudi plasman na staru restarta, što je nečuveno.

1 Lewis Hamilton Mercedes 3 stops
2 Max Verstappen1 Red Bull 11.825s 2 stops
3 Valtteri Bottas1 Mercedes 27.754s 3 stops
4 Esteban Ocon5 Alpine 27.633s 2 stops
5 Daniel Ricciardo6 McLaren 40.121s 2 stops
6 Pierre Gasly AlphaTauri 41.613s 2 stops
7 Charles Leclerc3 Ferrari 46.648s 3 stops
8 Carlos Sainz7 Ferrari 46.606s 2 stops
9 Antonio Giovinazzi1 Alfa Romeo Racing 58.505s 2 stops
10 Lando Norris3 McLaren 61.358s 3 stops
11 Lance Stroll Aston Martin 77.212s 3 stops
12 Nicholas Latifi4 Williams 83.249s 3 stops
13 Fernando Alonso Alpine 1 LAP 4 stops
14 Yuki Tsunoda6 AlphaTauri 1 LAP 3 stops
15 Kimi Raikkonen3 Alfa Romeo Racing 1 LAP 3 stops
R Sebastian Vettel Aston Martin 1 LAP 3 stops
R Sergio Perez Red Bull
R George Russell Williams
R Nikita Mazepin Haas
R Mick Schumacher Haas

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volkswagen ID.3 GTX je spreman

Volkswagen ID.3 GTX je spreman sa svojih 322 KS i to sa samo jednim ...

Bivši CEO VW-a Winterkorn optužen za prevaru

Martin Winterkorn je pred federalnim sudom u Detroitu optužen za zaveru u prevari sa ...

Mercedes-AMG S63e bi mogao imati preko 800 KS

Za sada se svodi na spekulaciju, ali ne bez osnova – novi Mercedes S ...

Ford Mustang Mach-E Rally zvanično predstavljen

Ford Mustang Mach-E Rally zvanično je predstavljen sa dva elektromotora i 480 KS uz ...

Ford Puma – staro ime nova klasa

Ford Puma je devedesetih godina prošlog veka bio simpatični mali kupe sa troja vrata, ...

Prodato je (samo) 50 Rimac Nevera

Prodato je (samo) 50 Rimac Nevera, a Mate Rimac kaže da verovatno više neće ...