Toyota Corolla TS – elegantni karavan

Toyota se ozbiljno naradila i potrudila oko povratka Corolle. Nova platforma, novi imidž i neki novi kupci koje očekuje i novi karavan

Nećemo se više baviti podatkom da je model Toyota Corolla najprodavaniji na planeti. To što je prodato skoro 50 miliona komada zasluga je kvaliteta, onoga što je nudila, ali i činjenice da se proizvodi već više od pola veka, i da je imala čak 12 generacija. A pokazao se da čak ni to nije garant uspeha, pa je i Corolla, kao modelna linija potonula i bila zamenjena Aurisom.
Šta je bilo, bilo je, prošlost ostaje istoričarima, a budućnost stratezima. A u Toyoti stratezi su rekli da treba vratiti ime Corolla, i to u tri karoserijske verzije, zadržati čak i klasičnu limuzinu, od koje su mnogi počeli da beže, a uz klasični hatchback zadržati i karavan. Zanimljivo i hrabro, a moglo bi se shvatiti i kao gledanje ka kupcima koji sebe ne vide u „cross ovo, i cross ono“ verzijama. A takvih ima sasvim dovoljno da se njima prilagodi nova modelna linija.
TS za karavan a ne sportsko izdanje
Kada se cela ova priča smesti u kontekst karavana postoji nekoliko elemenata koje treba konstatovati. Kao prvo, Corolla TS nije „namunjena“ Corolla iz sportskog odeljenja. Oznaka TS sada pripada karavanu i označava Touring Sports. Kao drugo, a nastavlja se na prvo, da, Toyota je dosta mudro svoj karavan orijentisala ka sportskom a ne „lubeničarskom“, pa nekako stalno asocira na ono što je Alfa napravila modelom 156 Sportwagon. Doduše, to znači da se TS sasvim sigurno ne može pohvaliti i najvećom zapreminom prtljažnika i najvećom praktičnošću, ali može, za jedan karavan, sasvim atraktivnom karoserijom postavljenom na velik međuosovinski razmak od 2.700 milimetara.

Pri tom, ovo je i urbani karavan koji svojom dužinom od 4,65 metara nije glomazan i nepraktičan. Kao treće, a neće se dopasti tipičnim ljubiteljima karavana, u pogonskoj ponudi nema dizela. Na mesto ekonomičnog „brundala“ stigla su dva hibridna pogona, koji, realno, još uvek krče svoj put ka kupcima kao ekonomična i pouzdana pogonska alternativa do manje potrošnje i zagađivanja vazduha. A alternativa im je samo benzinski 1.2 turbo četvorocilindraš od 116 KS.
Nije prečica
Nije Toyota udarila prečicom pa „sklepala“ Corollu najkraćim i najjeftinijim putem. Krenula je od nule, da bi modelu podarila i novi imidž i novi kvalitet. Skraćeno, da bi na, do nedavno, mesto kombinacije Auris/Corolla postavila jednu stvarno novu Corollu. Početna nula značila je i novi temelj, što bi u automobilskom žargonu značilo novu platformu. TNGA platforma originalno je razvijena za veći i teži Camry. Osim što je zadnjoj osovini umesto torzione podarena multilink osovina, spustila je poziciju motora niže, ali i sedišta, čime je, barem bi trebalo, postignuta win-win kombinacija – spuštenog težišta i preciznijeg vođenja zadnjih točkova.

U enterijer su stigli neki novi vetrovi. Japanskim automobilima nikad nije nedostajalo osnovne funkcionalnosti, ali im je nedostajala finoća, preciznost izrade, osećaj kvaliteta koji se postiže izborom materijala i preciznošću uklapanja.

Za početak, Corolla TS donosi odličnu ponudu prostora, a pogotovo na zadnjoj klupi. Hodovi prednjih sedišta su veoma dugi pa se i za izrazito visoke osobe može naći sasvim dovoljno prostora, a da čak i iza njih ima dovoljno prostora za odrasle osobe.

Toyota je evidentno dosta radila na odabiru materijala. Najvećim delom izgubio se osećaj jeftine plastičnosti, kabina je dobro organizovana, a ergonomija zadovoljena, mada će visokim vozačima možda zafaliti još koji centimetara podizanja upravljača nagore.
Ono što ne treba očekivati u Corolli su kitnjasti detalji. Toga ovde nema, ali više nema ni osećaja siromaštva, više ima neke vrste svedene elegancije, i, evidentno, u Toyoti po ovom pitanju duvaju neki drugi vetrovi. Doduše, uvek može bolje, a to zna i Toyota, pa je za očekivati da se poneka sitna nepreciznost u završnoj obradi i uklapanju otkloni, ako ne pre, sigurno na restilizaciji modela.
Ono čime će Corolla obradovati kupce je oprema, koja već u baznom paketu donosi digitalnu instrument tablu i često hvaljeni Toyota Safety Sense paket bezbednosnih asistencija. Tačnije instrumetacija je kombinacija dosta velikog centralnog TFT ekrana u boji od 4.2 ili 7” (od drugog Luna paketa opreme) i dva analogna instrumenta – obrtomera i pokazvača količne goriva. Dobra rezolucija i pregledna grafika savršeno rade svoj posao, ali nema preteranih opcija promene grafike prikaza, što i nije neka velika mana.

Višenamenski ekran, već od drugog nivoa opreme je “Toyota Touch 2” dijagonale 8”, a proizvođač se opredelio za položeni “tablet” stil ugradnje. Po ovoj osnovi, Corolla nudi sve aktuelne mogućnosti, mada osim pregleda ekonomičnosti vožnje, malo čime se izdvaja u odnosu na konkurenciju.

Karavan se po pravilu kupuje zbog potrebe za dodatnim prtljažnim prostorom. Corolla TS u verziji bez hibrida i slabijim hibridom nudi solidnih 598 litara (sa 2.0 hibridom nešto manje). Sport paket opreme podrazumeva i komforna elektropomična vrata prtljažnika, uključujući i senzor ispod zadnjeg odbojnika i mogućnost otvaranja vrata pokretom noge.

Preklapanje naslona sedišta je polugama iz prtljažnika što je veoma praktično, međutim, pored toga što će porasti na 1.591 litru, a koristan je i dodatni prostor iza unutrašnjih blatobrana.

Ispod poda prtljažnika, a obzirom da nema rezervnog točka, oslobođen je dodatni prostor, koji je zgodan za odlaganje mokrih i prljavih stvari. U osnovi, kao što smo već konstatovali, ovo je lep sportski karavan, ali ne i rekorder po funkcionalnosti.
Tih i nepretenciozan
Corolla TS 1.2 iako u Sport paketu ima atraktivne naplatke od 18“ sa niskoprofilnim pneumaticima, ipak je najslabije motorizovana u ponudi. Sa svojih 116 KS i 185 Nm pre 20 godina bila bi ozbiljno motorizovana, a danas više nije. Da, apsolutno će zadovoljiti potrebe opuštene vožnje bez preteranih ambicija. Međutim, kada se natovari do maksimalno dozvoljene nosivosti, očigledno je da motor nema rezerve snage, i da se za svako ozbiljnije ubrzavanje mora dohvatiti ručica menjača, spustiti tri stepena prenosa niže i motor poterati u visoke obrtaje.

Korišćenje Sport umesto Eco moda vožnje znatno popravlja stvari, ali uz osetno povećanje potrošnje. Ubrzanje do 100 km/h završava se za malo više od 10 sekundi, a oni koji od čak dve oznake Sport očekuju sportsko, neće biti fascinirani performansama. Za fascinaciju, mora se posegnuti ka 2.0 Hybrid verziji. Međutim, relativno malo snage stvar je izbora i odluke kupca. Sa svoje strane Toyota je po svim osnovama posao odlično uradila. Corolla TS je veoma dobro zvučno izolovana, vrlo preciznog upravljanja, a vozna dinamika opravdava oznaku Sport(s). Šta više, iako direktnog upravljanja nije naporna i zamorna u vožnji, i zapravo se i sa najslabijim agregatom ovaj karavan sasvim lepo uklapa u porodičnog ili poslovnog dugoprugaša, mada se prosečnih 7.1 litrom potrošnje na otvorenom putu ne i najekonomičnijeg.

Made in UK sreću kvari
U osnovi, Corolli TS se malo toga može zameriti, a sreću kupaca kvari oznaka Made in UK. U prevodu, ovaj model proizvodi se u Engleskoj, podleže carini, i njegova cena kod nas, iako sa najslabijim motorom, u vrlo solidnom Sport paketu opreme dostiže 24.500 evra, što baš i nije malo. Srećom, Toyota dosta dobro drži cenu u drugoj prodaji, pa se veće inicijalno ulaganje vrati kasnijom prodajom.

Model

Toyota Corolla TS Sport 1,2 Turbo

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.650/ 1.790/ 1.435
Međuosovinski razmak (mm) 2.700
Masa vozila (kg.) 1.305 – 1.440
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 2.150
Zapremina prtljažnog prostora (l)

596/ 1.606

Motor

8NR-FTS

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm)

1.197

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

116/ 85 pri 5.200

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 185 Nm pri 1.500 – 4.000
Menjač

Šestostepeni manuelni

Ubrzanje 0-100 km/h

10.5

Maksimalna brzina km/h

195

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

50

Potrošnja na testu (l/100 km)

6,5-7,2 l/100 km

Cena testiranog modela 24.500 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

SUV napada u 2018.!

U 2017. zabeležili smo više od 50 noviteta u SUV segmentu. Ako ste pomislili ...

Automobili kao jahte

Jahte su počele da liče na automobile, a automobili na jahte Na famoznom okupljanju ...

2019. W Serija – šampionat za žene u jednosedima

2019. godine će se voziti W Serija, šampionat za žene u jednosedima, kako bi ...

Kad Cadillac limuzina postane grtalica za sneg

Izvesni gospodin Robert Falck se baš dobro pripremio za zimu U okviru pripreme automobila ...

SF90 Stradale je najsnažniji Ferrari ikada

SF90 Stradale je ne samo najsnažniji Ferrar ikada, nego i novi dokaz da je ...

Osvežen Audi Q7

Audi je osvežio Q7, detaljima spolja, ali značajnim novinama u delu pogonskih grupa Audi ...