fbpx

Formula 1 – pobeda u Majamiju za Verstappena

Formula Formula 1 je održala svoju prvu trku na novoj stazi u Majamiju, a pobeda je pripala Maxu Verstappenu

Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202205082697 // Usage for editorial use only //

Formula 1 je dobila svoju prvi trku ikada u Majamiju na Floridi. Na start trke od 57 krugova, velika većina izašla je na srednje tvrdim pneumaticima, uz konstataciju da su zbog problema sa temperaturom goriva oba vozača Aston Martna startovala iz pit-lane-a
Charles Leclerc je odlično startovao, ali njegov timski kolega iz Ferrarija, Carlos Sainz, nije uspeo da uradi ono što se od njega očekivalo. Iako je dobro startovao, nije uspeo da odbrani drugu poziciju od Maxa Verstappena. Maks je bolji na kočenju i već u prvoj krivini je ispred Sainza. Odlično je startovao i Fernando Alonso, koji je u prvom krugu nadoknadio čak četiri pozicije, nakon starta sa 11. Loše je startovao Hamilton u Mercedesu, isto kao i George Russel sa.
Već u trećem krugu, Leclerc ima više od sekunde prednosti ispred Verstappena, koji ne može da koristi DRS. Hamilton, iako tvrdi da ima oštećenje od kontakta sa Alonsom, obilazi Alonsa i Gasleya i vraća se na šesto mesto.

Photo by Jared C. Tilton/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202205070408 // Usage for editorial use only //

Već u devetom krugu, Leclerc ne može da se odbrani od Verstappena, koji uz pomoć DRS-a pretiče vozača Ferrarija, i preuzima vođstvo, međutim, Leclerc donekle zadržava priključak.
Od 15. kruga počinju zamene pneumatka, a Verstappen ima prednost od preko tri sekunde ispred Leclerca. Iako je procena Pirellija da će biti dve zamene pneumatika, neki timovi (Alpine, Haas, McLaren odlučuju da sa srednje tvrdih, pređu na tvrde pneumatike i odluče se za samo jednu zamenu.
U 20-om krugu, Red Bull Sergia Pereza gubi snagu, ali Red Bull ipak nastavlja da radi. Međutim, Sainz na trećoj poziciji se oslobodio pritiska Pereza. Ferrari u 25-om krugu Leclerca prebacuje na tvrde pneumatike, a isto čini i Red Bull na boldu Verstappena, to za sekundu kraćim pit stopom. Sainz i Perez takođe dobijaju tvrde pneumatike, ali Ferrari ima problem pri zameni, i Španac gubi prednost ispred Meksikanca.

Foto: Scuderia Ferrari Press Office

Na 20 krugova pre kraja trke u sredini plasmana vodi se bitka između Strolla i Vettela u Aston Martinima, i Kevina Magnussena Micka Schumachera u bolidima Haas, dok vozači McLarena ponovo nemaju dobar vikend. Lando Norris je je 15. a Daniel Ricciardo 17. Na čelu trke, Verstappen održava preko sedam sekundi ispred Leclerca, iako Ferrarijev vozač vozi najbrže krugove.
Od 38. kruga počinju pogledi u nebo, a prognoza najavljuje mogućnost slabe kiše, a Alonso i Gasly imaju kontakt i Alonso dobija kaznu od pet sekundi. Vozilo bezbednosti u 41. krugu izaziva sudar na stazi Landa Norrisa i Gasleya koji ima problema sa svojim bolidom i ulazi u putanju Norrisa. Prvi u boks ulazi Perez i prelazi na srednje tvrde pneumatike, a Verstappen, Leclerc i Sainz ostaju na stazi na tvrdim pneumaticima, kojima dobro dođe vožnja iza vozila bezbednosti. Trka se nastavlja 11 krugova pre kraja.

Photo by Jared C. Tilton/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202205080023 // Usage for editorial use only //

Pobeda pripada zasluženo Maxu Verstappenu, Leclerc je drugi, Sainz treći, nakon odlične predstave u Americi, na prvoj ikada trci u Majamiju.
Sledeća trka vozi se 22. maja u Španiji.

1 Max Verstappen Red Bull Racing
2 Charles Leclerc Ferrari +3.786
3 Carlos Sainz Ferrari +8.229
4 Sergio Perez Red Bull Racing +10.638
5 George Russell Mercedes +18.582
6 Lewis Hamilton Mercedes +21.368
7 Valtteri Bottas Alfa Romeo +25.073
8 Esteban Ocon Alpine +28.386
9 Fernando Alonso Alpine +32.128
10 Alexander Albon Williams +32.365
11 Daniel Ricciardo McLaren +35.902
12 Lance Stroll Aston Martin +37.026
13 Yuki Tsunoda AlphaTauri +40.146
14 Nicholas Latifi Williams +49.936
15 Mick Schumacher Haas F1 Team +73.305

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Skrivena blaga – tajne Renaultovih gluvih komora

U Renaultovim tajanstvenim komorama, izolovanim od zvučnih i elektromagnetnih talasa, opsežno se testiraju prototipovi ...

Kolike su subvencije za električna vozila u EU?

Kolike su subvencije za električna vozila u Evropi u vreme kada se govori o ...

Lotus Elise bi mogao preživeti bez Lotusa

Svi aktuelni modeli Lotusa se gase, ali Elise bi mogao preživeti ukoliko se pojavi ...

Debitovao Abarth 500e sa 155 KS

Debitovao je Abarth 500e, električni hot hatch sa 155 KS i veštačkim zvukom motora ...

Stigla nova generacija GMC Sierra-e sa raznim inovacijama

Nova generacija GMC Sierra-e je stigla, i sa sobom donosi mnoge inovacije, među kojima ...

Više benzina u Formuli 1 od 2019.

Od naredne godine, vozači će imati više benzina na raspolaganju, a vozači biometrijske rukavice ...