Na salonu u Šangaju Citroen je prdstavio svoju novu generaciju SUV-a, koja bi mogla da bude prava prekretnica u shvatanju pojma udobnosti.
C5 Aircross se direktno naslanja na Aircross Concept prikazan 2015 godine, a u sebi nosi upravo ono šro je i tada potencirano – udobnost za sve u kabini. Ovaj SUV ima “ljude na umu”, a to čini ne samo dizajnom nego i revolucionarnim rešenjem ogibljenja sa “Progressive Hydraulic Cushions™” svojevrsnim hidrauličnim jastucima, koji donose jedinstevno udobnu vožnju, što je oduvek bio zaštitni znak Citroena.
Sa svojih 4,5 metara ovo je komapktan i za urbanu sredinu prihvatljivo velik SUV, koji kucu donosu prednosti povišenog sedenja, dobre preglednosti i mogućnost da po nekada siđe da asfalta, a da pri tom nema noćnu moru sa parkiranjem previše glomaznog terenca. Stručni svet smešta ga u komapktni C segment SUV-a.
Iako se u Citroenu iz sve snage trude da naglase originalnost izgleda karoserije, teško da se možemo oteti utisku da smo podosta toga već videli, isključujući prednji deo koji Citroen uspeva da održi prepoznatljivim.
Razumljivo, u enterijeru dominira manje-više sva aktuelna elektronika, od velikog ekrana einstrumenata do isto tako impresivno velikog touchscreena u HD rezoluciji namenjenog audio sistemu, komunikacijama i klimatizaciji kabine. Ono čemu trenutno možemo da poverujemo da je Citroen unapredio filtraciju vazduha u kabini, što bi trebalo doneti udobnosti na putovanju. Među opcijama se nalaze i prednja sedišta sa ventilacijom i masažom, a pominje se i, za segment, rekordno dobra zvučna izolacija.
Vratimo se inovaciji u ogibljenju. Progressive Hydraulic Cushions™ čini čak 20 patenata, koji treba da poboljšaju ono što je u stanju da uradi klasična kombinacija opruga i amortizera. Pojednostavljeno, kombinaciji opruge i amortizera su dodata dva hidraulična zaustavljača, čime ogibljenje radi u dva odvojena koraka pri sabijanju i opružanju. Pri malim neravninama ovi hidraulični zaustavljači miruju i amortizeri rade svoj posao. Međutim pri većim vertikalnim kretnjama karoserije, dodatna hidraulika dozvoljava duže hodove ogibljenja, stvarajući utisak letećeg ćilima, odnosno, lebdenja automobila preko neravnina. Največa razlika u odnosu na konvencionalno ogibljenje je u tome što se klasičan amortizer sabija i delimično odbija, dok citroenov sistem u oba slučaja ulaže energiju i eliminiše odbijanje od neravnine.
Za sada se nećemo mnogo baviti izborom pogona obzirom da se pominju samo dva benzinska od 165 i 200 KS u kombinaciji sa šestostepenim automatskim menjačem. Uz njih ide i novi adaptivni sistem proklizavanja sa pet modova rada, i sistem za kontrolu brzine na nizbrdici. Zanimljiv će biti i plug in hybrid, koji će kombinovati benzinac i dva elektro motora koji pokreću stražnje točkove, a koji će u zbiru imati impresivnih 300KS i time postati najsnažniji serijski Citroen.
Zbog čega kažemo da se nećemo baviti motorima? Pa jednostavno, C5 Aircross počinje ove godine da se prodaje u Kini, a tek naredne godine možemo ga očekivati u ostatku sveta, pa i kod nas. Tek tada, znaćemo da li će ponudi motora biti dodata još po neka jedinica, obzirom da sa samo dva egregata u ponudi, evropski kupci baš neće biti previše zadovoljni.
Show Comments