Obzirom da modifikuje BMW automobile još od 1965., opravdano je reći da Alpina zna ponešto o brzini
Obzirom da modifikuje BMW automobile od 1965., opravdano je reći da Alpina zna ponešto o brzini. A upravo to je razlog zbog kojeg je CEO-a Alpine, Andreas Bovensiepen, zabrinut u vezi mogućnosti uvođenja obaveznih limitera brzine, kao i uvođenja maksimalne brzine na delovima nemačkih autobahnova gde ih do sada nije bilo. Kao šef proizvođača automobila visokih performansi, Bovensiepen očigledno ima veliki interes u sprečavanju uvođenja limitera brzine u automobilima i zalaganju da nemački autobahn ostane otvoren. Predlog zakona koji još uvek nije odobren od strane EU bi značio da svaki automobil ograniči dotok goriva kada dostigne određenu brzinu, koja bi ujedno mogla biti ograničenje brzine na putu. Bez mogućnosti da se putuje brzinom većom od 120 km/h, prodaja vozila visokih performansi bi mogla da drastično padne za svakog „proizvođača brzih automobila“, predviđa Bovensiepen.
Međutim, on je naglasio da će uvek biti kupaca zainteresovanih za brze automobile. Ipak, Bovensiepenove brige se prostiru dalje od brojki prodaje. Prema Bovensiepenu, limiteri brzine, čija namena je da smanje broj udesa, bi zapravo mogli da naprave vozila manje bezbednim. Razlog je to što bi proizvođači mogli da koriste komponente nižeg kvaliteta. „Ako bude limitera brzine, ja mislim da će većina automobila dobiti oslanjanje nižeg kvaliteta. Nemački proizvođači će reći „ej, pa što bismo ulagali toliko novaca u oslanjanje ako ima vrlo malo razlike kada ne možeš ići brže od 120 km/h““, rekao je Bovensiepen u intervjuu za australijski Which Car. Bovensiepen je za primer dao da bi proizvođači mogli da odustanu od multi-link osovina kada je za niže brzine dovoljan jednostavniji i jeftininji sklop zadnje osovine. CEO Alpine je dodatno rekao da bi kočnice mogle postati manje zbog nedostatka potrebe za usporavanjem sa većih brzina, a zabrinjava ga i uticaj limitera brzine na tehnologiju pneumatika. Bez potrebe za fokusom na prijajanje pri visokim brzinama, proizvođači pneumatika bi mogli početi da koriste tvrđe mešavine koje ne pružaju toliko gripa, pogotovo na mokrim površinama, a to bi moglo dovesti do više udesa, prema Bovensiepenu. Iapk, Bovensiepen jeste rekao da postoji scenario u kojem limiteri brzine imaju smisla, a to je kada stignu potpuno autonomni automobili. On misli da bi limiteri brzine tada mogli povećati bezbednost ljudi.
Show Comments