fbpx

Menjaju se želje kupaca u premijum segmentu, limuzine su nezanimljve

Neki od nekada najpopularnijih modela u premijum segmentu beleže dramatičan pad prodaje

Foto: Mercedes-Benz

Po svemu sudeći došlo je vreme za penziju klasične luksuzne limuzine. Neki od najpopularnijih modela u klasi luksuznih limuzina u prvih pet meseci 2019. zabeležili su ozbiljan pad prodaje, što pod pritiskom opštepopularnog SUV segmenta, što evidentnom promenom ukusa i želja kupaca spremnih da izdvoje blizu 100.000 evra.
Iako je još uvek broj 1 u Evropi, Mercedes S Klase zabeležio je pad prodaje od 22%, BMW Serije 7 se “provukao” sa padom od “samo” 8.9%, a najlošije su prošli Porsche Panamera sa padom od 31% i Tesla Model S sa 52%. Ni Jaguar XJ nije prošao mnogo bolje kod kupaca, pa je prodato 38% manje. Rekorder po padu prodaje je BMW Serije 6 Gran Coupe, sa 82% manjom prodajom, što je u neku ruku i očekivano, obzirom da bavarci gase ovaj model, a na njegovo mesto postavljaju Seriju 8 Gran Coupe.

Foto: Mercedes-Benz

Sa druge strane koja pokazuje rast prodaje, jasno je da se dosadašnji kupci okreću kupeima sa četvora vrata, očigledno tražeći sportskiji od klasičnog imidža. Mercedes CLS je zabeležio rekordan rast prodaje sa 76%, a i AMG GT sa četvora vrata se našao na spisku srećnika koji se sve više traže, rastom prodaje od 18%.

Photo Audi

Nisu samo kupei sa četvora vrata ugrozili klasičnu luksuznu limuzinu. Nije malo kupaca dosadašnjih limuzina, koji čekaju novitete kao što je Porsche Taycan, Audi e-tron GT (koji deli platformu sa Taycanom), pa i najavljeni električni Jaguar, zamenu za ostareli i loše prodavani XJ. Šta više, uopšte ne treba isključiti mogućnost da će nadolazeće električne luksuzne limuzine još više ugroziti klasične. Elektro pogon nudi tišinu, manje vibracija, ali i odlične performanse. Uz to, veliki premijum segment u svojih odomaćenih pet metara dužine pruža i dovoljno prostora za velike baterije, a samim tim i zadovoljavajuću autonomiju. A postoji i dodatni element koji može doneti prevagu u korist EV. Brojni visoki menadžeri, čije kompanije su spremne da za njihov transport izbroje velik novac, mnogo bolji utisak i ekološku savesnost ostavljaju u EV vozilu, nego u V8 ili V12 monstrumu.
Najbolja potvrda je porast tražnje i plug in pogona u luksuznom segmentu. BMW Serije 7 u plug in verziji 740e ima čak 41% rast prodaje, i u ukupnom volumenu prodaje ovog modela sada čini 19%. Porsche Panamera plug in bolje se prodaje od verzija samo sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, mada to ovom modelu nje mnogo pomoglo da izbegne pad prodaje. Iz Porschea poručuju da je ovaj pad bio očekivan, obzirom da su 2018. ukinute dizel verzije, a ugrađivanje benzinskih filtera čađi ide sporije od planiranog.

Foto: Audi

Sa treće strane, luksuzni SUV modeli kao što su Audi Q8 i BMW X7 takođe ugrožavaju limuzine, mada ne dinamikom koja se mogla očekivati. U svakom slučaju, želje i ukusi platežno sposobne populacije značajno se menjaju, i do 2022. ovaj segment tržišta izgledaće mnogo drugačije nego danas.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Toyota predstavila C+Pod svoje prvo električno vozilo

Iako je Akio Toyoda javno izrazio svoje rezerve prema elektrifikaciji saobraćaja, Toyota je predstavila ...

Mick Schumacher Šampion Sveta Formule 2

Mick Schumacher može da bude zadovoljan, pored angažmana u Formuli 1 okrunio se i ...

Volkswagen ID. AERO spreman za premijeru

Volkswagen ID. AERO, prva električna limuzina i naslednik Passata, spremna je za premijeru najavljenu ...

Tesla Model Y najprodavaniji automobil u Evropi

Tesla Model Y najprodavaniji je automobil u Evropi i prvi je ikada električni automobil ...

Šef Tesle Elon Musk testirao ID3 EV sa šefom Volkswagena

Šef Tesle Elon Musk bio je na posebnom sastanku sa šefom Volkswagena Herbertom Diessom ...

Mazda je predstavila CX90 svoj najveći SUV

Mazda je predstavila CX90 svoj najveći SUV koji kao osnovu ima platformu sa zadnjim ...