Osvežena Opel Astra se pridružila modelima Calibra i Insignia kao najaerodinamičniji automobil koji je nemački proizvođač ikada napravio
Nova Opel Astra, koja će svoju svetsku premijeru doživeti na IAA Međunarodnom Salonu automobila u Frankfurtu (otvoren za posetioce od 12. do 22. septembra), pridružila se legendarnim modelima Opel Calibra i Insignia kao najaerodinamičniji automobil koji je nemački proizvođač ikada napravio. Sa koeficijentom otpora vazduha od 0,26 za Astru hečbek kao i Sports Tourer karavan, osveženi kompaktni Opel našao se među najaerodinamičnijim automobilima u svojoj klasi.
Opel Calibra je nosila krunu “kralja” aerodinamike skoro 30 godina. Sa koeficijentom otpora vazduha od 0,26, ovaj elegantan kupe ne krije tajnu svog talenta “prevare” vetra. Isti koeficijent otpora vazduha koji je ostvarila nova Astra postignut je optimizacijom detalja koje golo oko ne primećuje tako lako. Aktuelni model, koji je imao svetsku premijeru na IAA Salonu automobila 2015. već ima nizak koeficijent otpora vazduha od 0,29.
Koristeći vazdušni tunel Univerziteta u Štutgartu, kojim upravlja Razvojni Institut za automobilski inženjering i pogonske jedinice vozila, razvojni tim se fokusirao na optimizaciju već dobre aerodinamike aktuelne Astre za osveženi model. Predstojeća osvežena Opel Astra proizvodi između 40 i 50 procenata svog ukupnog otpora vazduha u i oko podvozja, točkova i blatobrana. Opelovi inženjeri su zbog toga svoju pažnju posvetili ovim delovima vozila. Takođe, formirali su specijalnu višenamensku radnu grupu za razvoj nove aktivne maske hladnjaka.
Aktivna maska hladnjaka Astre dodatno unapređuje efikasnost u potrošnji goriva zatvarajući gornji i donji deo maske hladnjaka. Kombinacijom termalnih, električnih i aerodinamičkih razmatranja, inteligentne kontrolne strategije mogu otvaranjem i zatvaranjem gornjih i donjih delova maske hladnjaka – čak i nezavisno jedna od druge – da omoguće vrlo efikasnu vožnju u raznim uslovima. Na primer, smanjenje otpora vazduha za deset procenata rezultira u manjoj potrošnji goriva za oko dva procenta po novom evropskom ciklusu vožnje (NEDC), ili do pet procenata pri brzini od 130 km/h. Unapređenja podvozja za bolji protok vazduha obuhvataju oplatu ispod motora i menjača, panele na prednjem delu poda, povećan toplotni štitnik rezervoara za gorivo koji ima funkciju i vazdušnog deflektora, smanjenu visinu za do 10 mm u zavisnosti od varijante modela, kao i aerodinamički oblikovana ramena zadnje osovine.
Opel Astra za 2020. modelsku godinu imaće svetsku premijeru na Salonu u Frankfurtu tačno trideset godina nakon Calibre. Nakon početka proizvodnje 1990., kupe sa dvoje vrata iz Riselshajma je vladao deset godina kao najaerodinamičniji serijski automobil na svetu, sa koeficijentom otpora vazduha od samo 0,26. Ovo je zahvaljujući dugačkom, niskom profilu i mnoštvom aerodinamičkih podešavanja kao što su optimalna visina prednjeg spojlera i unutrašnje suženje zadnjeg dela. Lajsne između prednjih i zadnjih točkova još više smanjuju otpor usmeravajući protok vazduha. Opel Calibra je bila među najuspešnijim sportskim kupeima 1990-ih, sa više od 238.600 proizvedenih jedinica između 1989. i 1997. Calibra je bila dostupna sa ukupno pet nivoa snage motora, od dvolitarske pogonske jedinice sa 85kW (115 ks) pa do turbo agregata sa 150kW (204 ks). Vrhunac karijere modela Calibra u auto-moto sportu bila je pobeda u Nemačkom Međunarodnom šampionatu turing automobila (ITC) 1996. godine, kada je za volanom bio Manuel Reuter. Calibru DTM je vozio i šampion Formule 1 Keke Rosberg, a V6 agregat je pripremao Cosworth. Međutim, zbog ogromnih troškova razvoja, Opel i Alfa Romeo su se povukli iz DTM šampionata, i takmičili se u ITC, koji je praktično potpuno zamenio DTM.
Show Comments