fbpx

Šta će pokretati F1 od 2021.?

FIA je nakon sastanka sa timovima i proizvođačima motora objavila početne detalje novih pravila po kojima će se praviti pogonske grupe za 2021. godinu.

Foto: Red Bull Racing/ExxonMobil

Nakon ozbiljnih kritika na račun aktuelnih pogonskih grupa uvedenih 2014. FIA i FOM su pokušali da nađu rešenje koje će pratiti aktuelne tehnologije, ali i doneti jednostavnije i jeftinije agregate. Prema upravo objavljenom predlogu specifikacija, biće zadržan 1.6 litarski V6 turbo motor sa unutrašnjim sagorevanjem, ali pojednostavljen i mnogo bučniji. Uz to, kompleksni MGU-H, koji koji prikuplja toplotu iz turbine biće odstranjen u korist mnogo većeg i snažnijeg MGU-K. U pokušaju da se pojača zvuk koji proizvode motori, limiter broja obrtaja će biti postavljen na 18.000 o/min, odnosno 3.000 o/min više nego sada. Vozači će dobiti veću slobodu izbora i kontrole nad isporukom energije iz ERS sistema, što će im omogućiti da biraju kada će koristiti prikupljenu energiju.

Foto: Red Bull Racing/ExxonMobil

Po tačkama predložene izmene izgledaju ovako:

• 1.6 Litara, V6, Turbo, Hybrid

• 3000 o/min više radi unapređenja zvuka

• Definisan dizajn delova kako bi se ograničili troškovi razvoja i obeshrabrila ekstremna rešenja i uslovi rada motora

• Uklanjanje MGU-H

• Snažniji MGU-K sa fokusom na manuelno korišćenje od strane vozača, sa opcijom prikupljanja energije tokom nekoliko krugova i korišćenja prema taktičkoj odluci vozača

• Jedan turbo kompresor sa ograničenim dimenzijama i maksimalnom težinom

• Standardizovana baterija i kontrolna elektronika za sve timove

• Visok nivo delova definisanog i određenog dizajna koji će omogućiti „Plug-And-Play“ sistem lakog kombinovanja motora/šasije/prenosa

• Revizija propisa o dozvoljenim gorivima

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Dizajner Bugatti Chirona postao šef dizajna Koenigsegga

Koenigsegg je zaposlio talentovanog automobilskog dizajnera, Sašu Selipanova, kao svog novog šefa dizajna Koenigsegg ...

Formula 1 – nema beneficija za Ford Red Bull Powertrains

Formula 1 – nema beneficija za Ford Red Bull Powertrains kao novog proizvođača pogonskih ...

Renault Clio TCe 100 LPG počeo da se prodaje u Srbiji

Od 1. juna u prodajnoj mreži Renault se otvaraju narudžbine za Clio sa trocilindarskim ...

Polako se otkriva novi Mercedes S Klase

Mercedes-Benz lansira komunikaciju povodom nove S-Klase preko digitalnih specijala na Mercedes me media platformi ...

Na prodaju motorhoum F1 tima Force India

Na prodaju motorhome F1 tima Force India, a obzirom da ima 380 m² potpuno ...