fbpx

Šta će pokretati F1 od 2021.?

FIA je nakon sastanka sa timovima i proizvođačima motora objavila početne detalje novih pravila po kojima će se praviti pogonske grupe za 2021. godinu.

Foto: Red Bull Racing/ExxonMobil

Nakon ozbiljnih kritika na račun aktuelnih pogonskih grupa uvedenih 2014. FIA i FOM su pokušali da nađu rešenje koje će pratiti aktuelne tehnologije, ali i doneti jednostavnije i jeftinije agregate. Prema upravo objavljenom predlogu specifikacija, biće zadržan 1.6 litarski V6 turbo motor sa unutrašnjim sagorevanjem, ali pojednostavljen i mnogo bučniji. Uz to, kompleksni MGU-H, koji koji prikuplja toplotu iz turbine biće odstranjen u korist mnogo većeg i snažnijeg MGU-K. U pokušaju da se pojača zvuk koji proizvode motori, limiter broja obrtaja će biti postavljen na 18.000 o/min, odnosno 3.000 o/min više nego sada. Vozači će dobiti veću slobodu izbora i kontrole nad isporukom energije iz ERS sistema, što će im omogućiti da biraju kada će koristiti prikupljenu energiju.

Foto: Red Bull Racing/ExxonMobil

Po tačkama predložene izmene izgledaju ovako:

• 1.6 Litara, V6, Turbo, Hybrid

• 3000 o/min više radi unapređenja zvuka

• Definisan dizajn delova kako bi se ograničili troškovi razvoja i obeshrabrila ekstremna rešenja i uslovi rada motora

• Uklanjanje MGU-H

• Snažniji MGU-K sa fokusom na manuelno korišćenje od strane vozača, sa opcijom prikupljanja energije tokom nekoliko krugova i korišćenja prema taktičkoj odluci vozača

• Jedan turbo kompresor sa ograničenim dimenzijama i maksimalnom težinom

• Standardizovana baterija i kontrolna elektronika za sve timove

• Visok nivo delova definisanog i određenog dizajna koji će omogućiti „Plug-And-Play“ sistem lakog kombinovanja motora/šasije/prenosa

• Revizija propisa o dozvoljenim gorivima

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ništa od udruživanja Renault – FCA

Završilo se pre nego što je počelo. FCA je povukao svoj predlog za spajanje ...

Cadillac predstavio potpuno novi Escalade za 2021.

Cadillac je predstavio potpuno novi Escalade za 2021., sa više tehnologija, luksuznim enterijerom i ...

IndyCar prelazi na hibridne pogone za sezonu 2020

IndyCar je najavio da će se do sezone 2022. oprostiti sa erom korišćenja isključivo ...

Ferrari danas kroz objektiv od pre 50 godina

Ferrari danas viđen kroz kameru staru 50 godina, uz naraciju od pre 50 godina ...

Daimler navodno prekida saradnju sa Renault Alijansom

Daimler će navodno nastojati da ozbiljno smanji troškove i prekine sve veze sa Renault-Nissan ...

Fiat Panda Waze sa novim opcijama stiže u salone

Nova Panda Waze, evolucija najdruštvenijeg gradskog automobila ikada, stiže u salone Uspeh prve verzije, ...