FIA je nakon sastanka sa timovima i proizvođačima motora objavila početne detalje novih pravila po kojima će se praviti pogonske grupe za 2021. godinu.

Nakon ozbiljnih kritika na račun aktuelnih pogonskih grupa uvedenih 2014. FIA i FOM su pokušali da nađu rešenje koje će pratiti aktuelne tehnologije, ali i doneti jednostavnije i jeftinije agregate. Prema upravo objavljenom predlogu specifikacija, biće zadržan 1.6 litarski V6 turbo motor sa unutrašnjim sagorevanjem, ali pojednostavljen i mnogo bučniji. Uz to, kompleksni MGU-H, koji koji prikuplja toplotu iz turbine biće odstranjen u korist mnogo većeg i snažnijeg MGU-K. U pokušaju da se pojača zvuk koji proizvode motori, limiter broja obrtaja će biti postavljen na 18.000 o/min, odnosno 3.000 o/min više nego sada. Vozači će dobiti veću slobodu izbora i kontrole nad isporukom energije iz ERS sistema, što će im omogućiti da biraju kada će koristiti prikupljenu energiju.

Po tačkama predložene izmene izgledaju ovako:
• 1.6 Litara, V6, Turbo, Hybrid
• 3000 o/min više radi unapređenja zvuka
• Definisan dizajn delova kako bi se ograničili troškovi razvoja i obeshrabrila ekstremna rešenja i uslovi rada motora
• Uklanjanje MGU-H
• Snažniji MGU-K sa fokusom na manuelno korišćenje od strane vozača, sa opcijom prikupljanja energije tokom nekoliko krugova i korišćenja prema taktičkoj odluci vozača
• Jedan turbo kompresor sa ograničenim dimenzijama i maksimalnom težinom
• Standardizovana baterija i kontrolna elektronika za sve timove
• Visok nivo delova definisanog i određenog dizajna koji će omogućiti „Plug-And-Play“ sistem lakog kombinovanja motora/šasije/prenosa
• Revizija propisa o dozvoljenim gorivima
Show Comments