Jedna od najvećih prepreka za autonomne automobile je mogućnost da njihove kamere i senzori vide po lošem vremenu, kao što su magla, kiša i sneg
Jedna od najvećih prepreka za autonomne automobile je mogućnost da njihove kamere i senzori vide po lošem vremenu, kao što su magla, kiša i sneg. Ovo je ujedno i jedan od velikih razloga zbog čega se testovi autonomnih vozila obavljaju u mestima sa mirnim i predvidljivim vremenom, kao što su Arizona i Kalifornija u SAD. Ipak, postoje kompanije koje rade na rešenjima, a jedna od njih je TriEye. Izraelski startup razvio je tehnologiju kratkih infracrvenih talasa (SWIR) koja “vidi” prilikom loših vremenskih uslova, a Porsche je upravo preuzeo manjinski deo deonica firme u prvoj rundi prikupljanja finansija. Tehnologija firme TriEye, koja se oslanja na jedinstveni dizajn poluprovodnika, čije patentiranje je u toku, ima dodatni benefit. Dozvoljava proizvodnju SWIR HD kamera boljih performansi od onih u ponudi, ali po deliću cene pomenutih, navodi se u saopštenju Porschea u vezi investicije. “TriEye je obećavajuća tehnološka kompanija koji predvodi jak tim sa iskustvom u podučijima nanofotonike, dubokog učenja i razvoju poluprovodnika,” rekao je Michael Steiner, šef razvoja u Porscheu. Steiner je dodao da postoji ogroman potencijal u tehnologiji firme TriEye da se razviju sigurnije elektronske pomoći vozaču i sistemi za potpunu autonomnost. Srećom, Porsche ne misli da oduzme vožnju od samih vozača. Nemački proizvođač je već demonstrirao kako se autonomni sistemi mogu koristiti da unaprede vozačke veštine ljudi. Na primer, Porscheov InnoDrive sistem koristi GPS podatke kako bi utvrdio ugao, nagib, i visinu puta ispred. Zatim kombinuje te podatke sa informacijama iz senzora vozila, u obzir uzme i ograničenje brzine, odredi i prigodnu brzinu kretanja za određenu krivinu kako bi putovanje prošlo glatko.
Show Comments