Koliko god zvučalo nemoguće, dogodilo se – Škoda Octavia je pojurila za brzinskim rekordom na Slanom jezeru u Bonnevilleu
Pre 10 godina događalo se nešto što se teško može vezati za marku Škoda, a ipak mora. Češki amblem otišao je preko “Bare”, u poteri za brzinskom slavom. Octavia RS, naravno ne baš standardna, pojavila se u hramu brzine, ogromnoj površini prekrivenoj solju, gde je rizik velik, a slava mala i kratkotrajna. Škoda Octavia RS je tog 19. avgusta 2011. ipak ušla u istoriju, doduše ne rekordnim rezultatom, ali sasvim dovoljno da pokaže koliko može da se “protegne.
Škodin tehnički centar u Velikoj Britaniji za manje od dva meseca od standardne Octavije RS druge generacije bazirane na platformi Golfa GTI, napravo monstruma, koji će pokušati da u Bonnevilleu dostigne svetski brzinski rekord za serijska vozila sa turbo motorom od dve litre.
Za dva meseca rodila se Octavia RS sa okruglo 600 KS, dva i po puta više snage od današnje najsnažnije varijante. Četvorocilindarski 2.0 TSI agregat dobio je džinovski Garret tubopunjač, i sistem ubrizgavanja vode u cilindre, veći interkuler, i potpuno drugačiju motorsku elektroniku. Da bi preživeli ogromnu snagu, promenjeni su nosači motora, povećane su brizgaljke goriva, hladnjak motora, a umesto standardnog naliveno je trkačko ulje.
U poređenju sa standardnom verzijom, motor je isporučivao tri puta više snage, pa je trebalo naći menjač koji to može da izdrži. “Pozajmljen” je od Škode Superb, a diferencijal je dobio zatvarač. Vozilo je spušteno za čitavih 8 cm, a doterana je i aerodinamika točkova od 15 cola, na koje su navučeni specijalni Goodyear Eagle Dragway pneumatici.
I, dokle je ovaj monstrum od Škode Octavije RS stigao u Bonnevilleu? Stigao je do brzine koju dostiže Formula 1 na najbržim deonicama najbržih staza – 366 km/h. Nije rekordno, ali je daleko od lošeg za porodičnu limuzinu sa prednjim pogonom, koja je postala brža od jednog Porschea 918 Spyder.
Ova spektakularna Škoda Octavia je potpuno restaurirana u čast obeležavanja desetogodišnjice svakako nesvakidašnjeg pokušaja. A za sve one koje zanima koliki je važeći brzinski rekord za automobil sa klipnim motorom reći ćemo – postavio ga je 14. avgusta 2020. godine George Poteet, u vozilu Speed Demon, koje je imalo 3.156 KS, i dostiglo prosečnu brzinu u oba pravca staze od 756.415 km/h, sa maksimalnom dostignutom brzinom od 775.021 km/h.
Izvor: Škoda UK/Motor1.com
Show Comments