Još uvek ima mnogo spremnih na omalovažavanje svega što dolazi iz PSA, ali ovaj gigant je profitabilniji od BMW-a i Mercedesa
Carlos Tavares nije slučajno prozvan čovekom koji je od “klimavog” PSA, napravio čudo – trenutno najprofitabilniju automobilsku kompaniju na planeti. Nije novina da je profit ono što je jedino bitno u biznisu, pa i u proizvodnju automobila. Ako se jednostavno postave stvari, kupac bi pomislio da se luksuzne marke kao što su BMW i Mercedes, sa svojim sve većim cenama, kupaju u zaradi, a da ini sa daleko razumnijim cenama grcaju u problemima.
Ispada da nije tako. Prema izveštaju Automotive News Europe, u drugom kvartalu ove godine PSA grupa je sa svojim brendovima Peugeot, Citroen, DS, Opel i Vauxhall imala veći čisti profit od BMW-a i Mercedesa. BMW je iskazao pad zarade pre oporezivanja od 2.8%, 1.4% je iskazao Mercedes. Za to vreme PSA je dostigao rast od 8.7%, što je više i od volumenskog brenda kao što je Škoda, koja je takođe odlično poslovala.
Analitičari tumače da je pad profita kod nemačkih luksuznih marki izazvan velikim ulaganjima u razvoj i istraživanja nego ranije, a pogotovo u elektrifikaciju i autonomnu vožnju, mada to nisu jedini razlozi. Mnogi su se zaleteli na kinesko tržište koje je doživljavalo svoj procvat, međutim, kao što je raslo, sada se smanjuje tržište najmnogoljudnije zemlje na planeti, a mnogo ne pomažu ni razmirice između Kine i SAD, što sve zajedno izaziva glavobolje nemačkih marki, ali i drugih.
Sa svoje strane, PSA se nije zaleteo u Kinu, pa iako je izgubio u prvobitnom deljenju procvata, sada ne ne gubi zbog velikog pada prodaje vozila. Koliko god delovalo čudno, proizvodnja automobila ima svoje logičnosti i nelogičnosti, ali ne treba se zavaravati, i BMW i Mercedes i PSA, šta god statistike govorile, neverovatno moćne firme.
Show Comments