Lotusu ne cvetaju ruže uprkos velikom rastu prodaje, poslovni rezultati pokazuju ogromne gubitke
Lotusu ne cvetaju ruže uprkos velikom rastu prodaje, poslovni rezultati pokazuju ogromne gubitke. Uprkos velikom povećanju isporuka, Lotus Tech je pretrpeo neto gubitak od stotine miliona dolara u drugom kvartalu 2024. Lotusov pohod na električne automobile ima težak početak. Dok finansijski rezultati za prvu polovinu 2024. pokazuju veliki porast isporuka u odnosu na prošlu godinu, kompanija je smanjila svoje prognoze isporuke za preko 50 odsto. U međuvremenu, njeni gubici samo rastu. Lotus Technology, je na berzi izdvojena kompanija iz Lotus grupe odgovorna za proizvodnju i prodaju automobila, a prema planovima je očekivala da će ove godine isporučiti oko 26.000 automobila.
„Nakon procene evoluirajućih tržišnih uslova i neizvesnosti izazvanih novim tarifnim politikama u SAD i EU, kompanija je revidirala svoj cilj isporuke za 2024. na 12.000 jedinica“, navodi Lotus Tech u saopštenju objavljenom u sredu. Kompanija je ove godine prodala 4.873 automobila širom sveta, što je povećanje od 239% u odnosu na 2023. Nagli porast se može pripisati početku isporuka Lotusova dva nova električna automobila, SUV-u Electre i limuzini Emeya. Lotus je do sada u 2024. prodao 2.389 limuzina i SUV vozila, za razliku od samo 871 jedinica u 2023. godini.
Isporuke sportskog automobila Lotus Emira sa benzinskim pogonom takođe su eksplodirale u prvoj polovini ove godine. Lotus je do sada prodao 2.484 vozila u 2024. godini, u odnosu na samo 568 automobila u prethodnoj godini. To je delom rezultat i činjenice da je Lotus uspeo da započne isporuke u SAD nakon nekoliko godina zastoja koji je bio u vezi sa ispunjavanjem uslova CO2 emisija. Uprkos ogromnom skoku prihoda koji je pratio prodaju – 225 miliona dolara za prvi kvartal u odnosu na samo 111 miliona dolara prošle godine – Lotusov neto gubitak se samo povećao. Lotus je zabeležio gubitak od 202 miliona dolara za kvartal, u odnosu na 193 miliona dolara prošle godine. Kompanija kaže da povećanje gubitaka dolazi od troškova ulaganja u prodaju i marketinga vezanih za širenje marke Lotus, navodi Automotive News.
Za sada, nije sve izgubljeno po legendarnu marku u vlasništvu Geelyja. Lotus je pokrenuo plan pod nazivom „Vin26“, opisan kao strategija za „dalju optimizaciju svojih internih procesa i struktura, implementaciju ukupnih mera troškova i rekalibraciju svojih planova proizvoda kako bi se zadovoljila globalno diversifikovana tržišta“, sa ciljem da postigne pozitivan operativni tok gotovine i EBITDA u 2026. Kako potražnja za električnim vozilima opada, samo će vreme pokazati da li brend može da preokrene stvari.
Show Comments