fbpx

Koenigsegg – čestitamo, ali ipak možemo brže

Koenigsegg je čestitao Bugattiju na novom brzinskom rekordu, ali dodao da neće dugo biti na snazi

Foto: Bugatti

Po svemu sudeći, otvoren je novi front jurnjave za brzinskim rekordima hiper automobila. Bugatti se upravo pohvalio novi rekordom koji je postavio svojim modelom Chiron, od konkurencije je dobio čestitke, ali ne samo čestitke. Pre svega, iako svi priznaju kao do sada najveću brzinu za seriski automobil 490,36 km/h koju je dostigao Chiron, ipak postoji jedno ali.

Foto: Bugatti

Da bi rekord bio slućbeno priznat, mora biti postignut u dve vožnje u suprotnim pravcima, što Chirom nije uradio. Takođe, Bugatti je na stazu dovezao „skoro“ serijski automobil, koji je ipak imao previše modifikacija osim obaveznog zaštitnog kaveza za vozača, pa je trenutni rekorder praktično samo baziran na serijskom modelu.

Foto: Hennessey

A zanimljivi i opasni deo ove jurnjave se nastavlja. Već postoji red onih koji misle i veruju da mogu i preko 500 km/h. Dugo očekivani i najavljivani Hennessey Venom F5 bi sledeće godine trebao biti spreman da se uključi u trku, a i iz Koenigsegga je uz čestitku Bugattiju stigao i „pozdrav“. „Već smo rekli i ponavljamo, brzinska verzija našeg modela Jesco, je sposobna za brzine preko 500 km/h“, kaže Christian von Koenigsegg.

Foto: Koenigsegg

Nezvanično, mada poprilično sigurno, Šveđani ne misle na standardni Jesco, nego na njegovu evoluciju koja već ima indikativno ima Jesco 300. Ako uopšte treba da prevedemo, 300 se odnosi na brzinu od 300 mph, odnosno milja na čas, mada će možda morati da bude modifikovana, obzirom da je Bugatti postigao 304.7 mph.

Foto: Koenigsegg

Možda bi Jesco mogao da dobije ime 310, što bi bila granica od 500 km/h. Jesco je predstavljen ove godine u Ženevi, detalji o „Jesco 300“ verziji nisu izneti, ali je potvrđeno da njegova pogonska grupa već dostiže 1.600 km/h. Ono što se može pretpostaviti, obzirom da aerodimanika pri velikim brzinama igra ogromnu ulogu, Jesco 300 će sigurno imati drugačiju, vitkiju konfiguraciju zadnjeg spojlera koji trenutno deluje kao generator prevelikih aerodinamičkih otpora.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Bliži se otkrivanje novog Renault Espacea

Nakon što je objavio da će njegov novi model nositi naziv Espace, Renault nam ...

Imidž automobilske industrije Nemačke na staklenim nogama

Još se nisu ni ohladile hale frankfurtskog salona, a imidž automobilske industrije u Nemačkoj ...

Formula 1 – kvalifikacije za VN Majamija Perezu

Formula 1 – kvalifikacije za Veliku nagradu Majamija, petu trku F1 sezone 2023. vožene ...

Formula 1 – Mercedes-AMG tim predstavio Srebrnu strelu

Formula 1 tim Mercedes-AMG prestavio je svoj W13, jedan od nestrpljivo očekivanih bolida za ...

Mitsubishi uz Renault ipak ostaje u Evropi

Počevši od 2023., Renault će za Mitsubishi Motors proizvoditi dva sestrinska modela koja će ...

CITNow – nova usluga u Delta Motorsu

Kompanija Delta Motors, generalni uvoznik i distributer za BMW i MINI vozila, od nedavno ...