Salon automobila u Frankurtu je u dubokoj krizi, i teško da će opstati u formatu u kojem ga decenijama poznajemo
I bi IAA 2019. u Frankurtu sa brojnim premijerama, više ili manje uspelim konceptima, ali i sa rekordno velikim brojem izostanaka. Gigantski salon automobila u Nemačkoj, koji se bijenalno održava i menja se sa salonom u Parizu, ove godine zabeležio je velik broj odustajanja. Nisu se pojavili giganti kao što su Toyota, Peugeot, Citroen, Nissan, Kia, Volvo, Ferrari i kompletan FCA. Čak je i “domaći” BMW smanjio površinu svog nastupa. Razlozi za ovakav trend su jednostavni – prevelike investicije i nedovoljan povraćaj uloženih sredstava kroz predstavljanje modela. Kako smo saznali od rukovodioca jedne od pomenutih marki koje su odustale od IAA ove godine, ukupan trošak nastupa u Frankfrtu je godinama unazad je oko 15 miliona evra.
Nemački dnevnik Handelsblatt tvrdi da proizvođači uveliko razmatraju i diskutuju budućnost IAA sa organizatorima, i da je sve manje izvesno da će IAA opstati u formatu u kakvom ga znamo decenijama. Handelsblatt je citirao Nicolasa Petera, šefa finansija BMW-a, koji kaže da budući saloni moraju da menjaju format i da postaju sve više ekspozicije tehnologija, a ne samo novih modela. Za sada se ne zna sudbina IAA u bliskoj budućnosti, ali da će biti promena to je sigurno. Među predlozima se nalazi čak i opcija da se salon organizuje u vidu neke vrste turneje po nemačkim gradovima. Ipak ne treba zaboraviti da IAA, iako međunarodna manifestacija, pre svega cilja jedno ogromno i potentno tržište a to je zemlja u kojoj se održava – Nemačka, pa ideje o “IAA Touru” dobija svoju logiku. U tom slučaj, sasvim sigurno bi izgubio megalomanske dimenzije koje još uvek ima.
Show Comments