fbpx

Hyundai predstavo centralni vazdušni jastuk

Hyundai je iznenadio automobilski svet rešenjem koje je upravo predstavljeno – centralnim vazdušnim jastukom koji sprečava sekundarne udarce

Foto: Hyundai

Prema statistikama Asocijacije evropskih proizvođača automobila, 45% je skundaranih povreda koje nastaju prilikom sudara, a odnose se na udaranje u objekte u vozilu i međusobni kontakt vozača i suvozača. Hyundai je iznenadio automobilski svet svojim rešenjem koje će značajno umanjiti rizik od povreda nestalih sekundarnim udarcem, a za čitavih 80% smanjiće mogućnost međusobnog udarca vozača i suvozača.
Ova patentirano rešenje donosi vazdušni jastuk u centralnoj konzoli, a ponajveći izazov bile su kompaktne dimenzije celog sklopa vazdušnog jastuka i brzina njegovog naduvavanja. Hyundaijevo rešenje je obezbedilo smanjenje mase sistema, a dodat je i sistem unutar samog vazdušnog jastuka, koji je svojevrstan “držač”, odnosno vođica, koja drži lagani vazdušni jastuk tokom pirotehničkog punjenja. Sa svojim vazdušnjim jastukom koji je oko 500 grama lakši od konkurentskih rešenje, Hyundai je obezbedio veliku slobodu prilikom dizajniranja sedišta za buduća vozila. Iako Hyundai za svoja vozila već ima veoma visoke ocene bezbednosti kako od Euro NCAPA tako i IIHS i NHTSA, iz kompanije poručuju da se neće zaustaviti samo na centralnom vazdušnom jastuku, nego da će svoja istraživanja umeriti na sve zone u vozilu u kojima se nalaze opasnosti po vozača i putnike. Iz kompanije su povukli i zanimljivu paralelu sa auto sportom, pa kažu da se nakon smrti svakog trkača pojavi neko novo bezbednosno rešenje, pa gotovo da je neverovatno kako se iz javnog saobraćaja ne izvlači više pouka i više inženjera traži nova i bolja rešenja.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Alpina A110 u čak četiri verzije u Ženevi

Tri nove verzije Alpine A 110 otkrivene u Ženevi, uključujući i GT4 trkačku Renault ...

BMW M4 CS – skupa jurilica

BMW M4 CS je imao svoj svetski debi pred publikom na sajmu automobila u ...

Kako prepoznati Taxi polovnjak?

Kako znati da li je automobil korišćen kao taksi vozilo – ove marke i ...

Mini Cooper ima veoma živopisnu istoriju

Mini Cooper ima više nego živopisnu istoriju, a mnogi ni danas zapravo ne znaju ...

Prelazak na EV (pre)opterećuje automobilsku industriju

Šef Stellantisa Carlos Tavares otvoreno govori o opterećenju na kupec i proizvođače donosi prelazak ...

Formula 1 – Hamiltonu prva ikada VN Katara

Lewis Hamilton je bez pravog izazova došao do pobede na prvoj ikada Velikoj nagradi ...