Dok nas sa svih strana “bombarduje” elektrifikacija automobila, Mazda smatra da dizel još nije mrtav i sprema novi agregat sa samopaljenjem
Dok kupce “bombarduju” hibridni i električni automobili i strategije razvoja koje govore da se gasi razvoj motora sa unutrašnjim sagorevanjem, neki misle drugačije i smatraju da, barem srednjoročno, vredi ulagati u dobro poznatu tehnologiju – dizel motor. Ti drugi su retki, ali ipak postoje.
Za sada malo znamo, ali je službeno potvrđeno, Mazda će sledeće godine predstaviti svoj novi dizel motor, koji će dokazati da u tehnologiji samopaljenja još uvek ima života. Christian Schultze, šef evropskog istraživanja i razvoja Mazde kaže da 2020. stiže potpuno novi dizel. “Ostajemo verni dizelu, a 2020. pokazaćemo potpuno novi pristup dizel motoru i pokazati kolko čisti i veoma ekonomični mogu da budu motori sa samopaljenjem”, kaže Christian Schultze. Za sada više informacija o zapremini li snazi nema, osim da će pomenuti dizel ići u narednu generaciju Mazde 6, i, sasvim logično, CX5.

Drugim rečma, Mazda i dalje ostaje hrabra i ne staje tamo gde drugi odavno posustanu. U svom Sky Active X benzincu spojila je tehnologiju paljenja svećicom i samopaljenja sabijanjem, i možda nije postigla impresivnu snagu sa 177 KS i 224 Nm, ali je postigla veoma malu potrošnju, doduše, u koju tek treba da se uverimo. Ne treba se iznenaditi ako Mazda sa dizelom krene sličnim putem, pa, recimo, doda svećice radi boljeg paljenja smeše.

A sa treće strane, Mazda ne žmuri pred očiglednim, i pred salonu u Tokiju sledeće nedelje, predstaviće svoj prvi serijski električni automobil, a smo još ostaje da vidimo da li će kao produživač autonomije zaista iskoristiti jedan mali Wankel motor. Znajući Mazdu, sve je moguće.
Show Comments