fbpx

Bugatti Bolide je prava zver na 4 točka

Bugatti Bolide je prava zver na četiri točka, a upravo je podvrgnut brutalnim testovima kako bi 40 kupaca dobilo svoju „mašinu“ potpuno spremnu

Bugatti Bolide je prava zver, a upravo je podvrgnut brutalnim testovima kako bi 40 kupaca dobilo svoju „mašinu“ potpuno spremnu. Bugatti Bolide je svetu predstavljen kao projekat još krajem 2020. godine, i to kao „najljuće“ izdanje Bugatti Chirona, Već tada je bilo jasno da će to biti vozilo samo za stazu a ne i za javne drumove, ali u osnovi, ideja je bila projekat i izrada samo jednog ovakvog bolida, koji je obećavao da je brži od LMP1 prototipa kakav se trka na 24 časa Lemana. Međutim, interes (dovoljno bogatih) kupaca je naterao šefove Bugattija na razmišljanje i godinu dana kasnije objavljeno je da će Bugatti Bolide ipak doživeti „serijsku“ proizvodnju. Doduše, serija od 40 komada daleko je od „serijske“ proizvodnje u autoindustriji, ali Bugatti Bolide će će biti ekskluzivan i po malobrojnosti, a ne samo performansama. Razumljivo, put do ovakvog monstruma na četiri točka nije u kratak ni jednostavan, pa će prvi kupac svoj Bugatti Bolide dobiti tek sledeće godine.
U međuvremenu, radikalni Bugatti Bolide sa svojim W16 motorom prolazi kroz rigorozne testove. Iako je definitivno baziran na već postojećem i isprobanom Chironu, Bolde ima potpuno novu karoseriju od ugljeničnih vlakana. Iako ima ogroman 8.0 litarski motor sa 16 cilindara, Bugattii Bolide ima „suvu“ masu od samo 1.450 kilograma, što znači da uz raspoloživih 1.577 KS ima manje od kilograma opterećenja po konjskoj snazi, odnosno, tačno 0.9 kg/KS.
Obzirom da ne mora da ispunjavana nikakve zakone i obaveze da bi bio legalan za saobraćaj, Bugatti Bolde ne samo da izgleda tako kako izgleda, nego i zvuči zastrašujuće sa svojim otvorenim izduvom W16 motora sa četiri turbokompresora, a koji pored skoro 1.600 KS ima i 1.600 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Sve pomenuto nagnalo je 40 kupaca da za Bugatti Bolide izbroji po 4 milona evra (bez poreza), ali će za svoje milione pored automobila dobiti vozilo opremljeno protivpožarnim sistemom, besplatan pristup trkačkim stazama za organizovane „track day“ događaje, a i „besplatan“ HANS za koji će zakačiti svoju kacigu.
Na žalost mnogih, pomenuti 8.0 W16 sprema se za penziju obzirom da su modeli Bolide i roadster Mistral poslednji u koji će se ugrađivati. Sa druge strane, može se reći sa W16 ide u zasluženu penziju obzirom da je u „akciji“ već tačno 20 godina od kada je predstavljen u konceptu EB 16/4 Veyron 2003. godine. Prvi sledeći Bugatti će imati benzinski motor, ali znatno manji i do izvesne mere biće elektrifikovan. Šta, kad i koliko tek ćemo saznati, ali šef Bugattija Mate Rimac već najavljuje „ludilo“ od pogona koji se priprema.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ott Tanak pobedio u Švedskoj

Ott Tanak nije dozvolio nikakva iznenađenja i svoju prednost od subote pretvorio u pobedu ...

Toyota nastavlja snažan rast na srpskom tržištu

Toyota Srbija nastavlja sa snažnim rastom na srpskom tržištu, uprkos smanjenju ukupnog tržišta i ...

Toyota predstavila Yaris GR sa SUS motorom na vodonik

Toyota je u svom višestruko nagrađivanom modelu GR Yaris prikazala eksperimentalnu tehnologiju motora s ...

Opel Grandland X predstavljen u Srbiji

Opel je ekskluzivno u Beogradu predpremijerno predstavio novi SUV Grandland X. Retko se događa, ...

Fernando Alonso ima prelom gornje vilice

Tim Alpine Formula 1 izdao je saopštenje o stanju Fernanda Alonsa nakon pada koji ...

Audi sprema superkompjuter za nove modele

Audijevi modeli naredne generacije dobiće mnogo pametniji i brži “mozak” u službi centralne kontrolne ...