Iako nosi ime slavnog i mišićavog kupea, Ford Mustang Mach-E nije kupe, i cilja sasvim drugačiju populaciju kupaca
Ford Mustang odavno i zasluženo ušao je u legende automobilizma, tokom decenija postojanja prodat je u preko 10 miliona primeraka, i još uvek je pojam za „muscle car“, karijera imena Mustang kreće u jednom sasvim drugačijem pravcu. Ford Mustang Mach-E, je sve samo ne ono što je do juče Mustang predstavljao. Ovo je SUV, i fordov prvenac sa elektro pogonom, a najverovatnije i najava da će se ime Mustang proširiti i na još modela.
Za sada, Ford je predstavio svoj prvi potpuno električni model, i to u segmentu koji se trenutno najviše traži na planeti – SUV-u. Iz perspektive Forda, Mach-E zaslužuje da nosi oznaku Mustang, pre svega prema performansama koje je sposoban da pruži vozaču, a pored toga, uz prvo električno vozilo sa „Plavim ovalom“, kupci će moći mnogo toga da biraju, kako o pitanju autonomije, tako i snage, pogona i naravno cene.
Standardna verzija ima bateriju od 75.7 kW, koja verziji sa zadnjim pogonom donosi 255 KS i autonomiju od oko 370 kilometara, dok u verziji sa AWD pogonom autonomija pada na 340 kilometara. Međutim to je tek početak zaista bogate ponude opcija. Ford je za Mustang Mach-E pripremio i verziju sa provećanom autonomijom, uz bateriju od 98.8 kW, koja sa AWD pogonom raste na 480 kilometara, koliko može biti i samo sa zadnjim pogonom. Zapravo, u ponudi ima toga dosta i po pitanju snage, pa je najpreglednije i najjasnije pogledati tabele, u kojima se vidi da Mach-E ima čak četiri nivoa snage u rasponu od 255 do čitavih 459 KS.
Trim | Tip baterije | Pogon | Autonomja |
Select | Standard Range | Rear-Wheel Drive | 370 km |
Select | Standard Range | All-Wheel Drive | 340 km |
California Route 1 | Extended Range | All-Wheel Drive | 480 km |
Premium | Standard Range | Rear-Wheel Drive | 370 km |
Premium | Standard Range | All-Wheel Drive | 340 km |
Premium | Extended Range | Rear-Wheel Drive | 480 km |
Premium | Extended Range | All-Wheel Drive | 340 km |
First Edition | Extended Range | All-Wheel Drive | 340 km |
GT Performance | Extended Range | All-Wheel Drive | 400 km |
Uz ogradu da neće svi modeli sa spiska biti ponuđeni odmah, i da će se za GT Performance morat sačekati do 2021. Ford Mustang Mach-E je po pitanju autonomije veoma konkurentan u poređenju sa modelima kao što su Kia Niro EV, Jaguar I-Pace i Audi E-Tron, a jedino mu se približava Tesla Model Y, koj još nije u serijskoj proizvodnji.
Trim | Baterija | Pogon | Snaga |
Select | Standard Range | Rear-Wheel Drive | 255 KS |
Select | Standard Range | All-Wheel Drive | 255 KS |
Premium | Standard Range | Rear-Wheel Drive | 255 KS |
Premium | Standard Range | All-Wheel Drive | 255 KS |
Premium | Extended Range | Rear-Wheel Drive | 282 KS |
Premium | Extended Range | All-Wheel Drive | 332 KS |
First Edition | Extended Range | All-Wheel Drive | 332 KS |
California Route 1 | Extended Range | Rear-Wheel Drive | 282 KS |
GT Performance | Extended Range | All-Wheel Drive | 459 KS |
Po pitanju punjenja, kao što već svedočimo, uz Mach-E ide čitavo šarenilo mogućnosti i trajanja punjenja, pa se za kupce u Americi nudi mogućnost punjenja na 75% od svih stanica za punjenje, fordovim stanicama, pa čak i na wall boxu u kući, ali ne i na super brzim punjačima od 230 kW kakve podržavaju Tesla Model 3 i Porsche Taycan. Okvirno, na DC punjaču od 150 kW, za 10 minuta punjenja dobija se novih 60 kilometar autonomije, a na kućnom punjaču 35 kilometara za svaki sat punjenja, odnosno, oko 80% kapaciteta za celu noć punjenja, na 230 V i punjaču od 48 ampera.
Iako će mnogi osporiti korišćenje imena Mustang u SUV-u, prema, za sada, fotografijama ne treba žuriti sa zaključcima. Mach-E dobija poprilično luksuzan enterijer, i odličnu ponudu prostora, 10.2“ ekran instrument table i ogroman 15.5“ uspravan višenamenski ekran osetljiv na dodir, sa potpuno novim Ford Sync infotejmentom i Co-Pilot 360 2.0 u standardnoj opremi.
Uz još uvek kompaktnih 4.7 metara i međuosovinski razmak od 2.984 m, stiže i zadnji prtljažnik od 400 litara, ali i prednji od preko 100 litara, pa Mustang Mach-E obećava i svakodnevnu upotrebljivost.
Prodaja će početi u 2020. ali samo u Premium i First Edition paketima, dok će za Select, California Route 1, i GT Performance verzije morati da se sačeka do 2021. Početna cena u Evropi kalkuliše se na oko 45.000 evra za bazni model.
Show Comments