fbpx

Predstavljen Ford Mustang Mach-E

Iako nosi ime slavnog i mišićavog kupea, Ford Mustang Mach-E nije kupe, i cilja sasvim drugačiju populaciju kupaca

Foto: Ford

Ford Mustang odavno i zasluženo ušao je u legende automobilizma, tokom decenija postojanja prodat je u preko 10 miliona primeraka, i još uvek je pojam za „muscle car“, karijera imena Mustang kreće u jednom sasvim drugačijem pravcu. Ford Mustang Mach-E, je sve samo ne ono što je do juče Mustang predstavljao. Ovo je SUV, i fordov prvenac sa elektro pogonom, a najverovatnije i najava da će se ime Mustang proširiti i na još modela.

Foto: Ford

Za sada, Ford je predstavio svoj prvi potpuno električni model, i to u segmentu koji se trenutno najviše traži na planeti – SUV-u. Iz perspektive Forda, Mach-E zaslužuje da nosi oznaku Mustang, pre svega prema performansama koje je sposoban da pruži vozaču, a pored toga, uz prvo električno vozilo sa „Plavim ovalom“, kupci će moći mnogo toga da biraju, kako o pitanju autonomije, tako i snage, pogona i naravno cene.
Standardna verzija ima bateriju od 75.7 kW, koja verziji sa zadnjim pogonom donosi 255 KS i autonomiju od oko 370 kilometara, dok u verziji sa AWD pogonom autonomija pada na 340 kilometara. Međutim to je tek početak zaista bogate ponude opcija. Ford je za Mustang Mach-E pripremio i verziju sa provećanom autonomijom, uz bateriju od 98.8 kW, koja sa AWD pogonom raste na 480 kilometara, koliko može biti i samo sa zadnjim pogonom. Zapravo, u ponudi ima toga dosta i po pitanju snage, pa je najpreglednije i najjasnije pogledati tabele, u kojima se vidi da Mach-E ima čak četiri nivoa snage u rasponu od 255 do čitavih 459 KS.

Trim Tip baterije Pogon Autonomja
Select Standard Range Rear-Wheel Drive 370 km
Select Standard Range All-Wheel Drive 340 km
California Route 1 Extended Range All-Wheel Drive 480 km
Premium Standard Range Rear-Wheel Drive 370 km
Premium Standard Range All-Wheel Drive 340 km
Premium Extended Range Rear-Wheel Drive 480 km
Premium Extended Range All-Wheel Drive 340 km
First Edition Extended Range All-Wheel Drive 340 km
GT Performance Extended Range All-Wheel Drive 400 km

Uz ogradu da neće svi modeli sa spiska biti ponuđeni odmah, i da će se za GT Performance morat sačekati do 2021. Ford Mustang Mach-E je po pitanju autonomije veoma konkurentan u poređenju sa modelima kao što su Kia Niro EV, Jaguar I-Pace i Audi E-Tron, a jedino mu se približava Tesla Model Y, koj još nije u serijskoj proizvodnji.

Trim Baterija Pogon Snaga
Select Standard Range Rear-Wheel Drive 255 KS
Select Standard Range All-Wheel Drive 255 KS
Premium Standard Range Rear-Wheel Drive 255 KS
Premium Standard Range All-Wheel Drive 255 KS
Premium Extended Range Rear-Wheel Drive 282 KS
Premium Extended Range All-Wheel Drive 332 KS
First Edition Extended Range All-Wheel Drive 332 KS
California Route 1 Extended Range Rear-Wheel Drive 282 KS
GT Performance Extended Range All-Wheel Drive 459 KS

Po pitanju punjenja, kao što već svedočimo, uz Mach-E ide čitavo šarenilo mogućnosti i trajanja punjenja, pa se za kupce u Americi nudi mogućnost punjenja na 75% od svih stanica za punjenje, fordovim stanicama, pa čak i na wall boxu u kući, ali ne i na super brzim punjačima od 230 kW kakve podržavaju Tesla Model 3 i Porsche Taycan. Okvirno, na DC punjaču od 150 kW, za 10 minuta punjenja dobija se novih 60 kilometar autonomije, a na kućnom punjaču 35 kilometara za svaki sat punjenja, odnosno, oko 80% kapaciteta za celu noć punjenja, na 230 V i punjaču od 48 ampera.

Foto: Ford

Iako će mnogi osporiti korišćenje imena Mustang u SUV-u, prema, za sada, fotografijama ne treba žuriti sa zaključcima. Mach-E dobija poprilično luksuzan enterijer, i odličnu ponudu prostora, 10.2“ ekran instrument table i ogroman 15.5“ uspravan višenamenski ekran osetljiv na dodir, sa potpuno novim Ford Sync infotejmentom i Co-Pilot 360 2.0 u standardnoj opremi.

Foto: Ford

Uz još uvek kompaktnih 4.7 metara i međuosovinski razmak od 2.984 m, stiže i zadnji prtljažnik od 400 litara, ali i prednji od preko 100 litara, pa Mustang Mach-E obećava i svakodnevnu upotrebljivost.
Prodaja će početi u 2020. ali samo u Premium i First Edition paketima, dok će za Select, California Route 1, i GT Performance verzije morati da se sačeka do 2021. Početna cena u Evropi kalkuliše se na oko 45.000 evra za bazni model.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Koliko (zapravo) Chevrolet Corvette C8 ima “konja”?

Mnogo prašine je Chevrolet podigao novom generacijom Corvette, ali izgleda da nije (tačno) saopštio ...

WRC – Kalle Rovanpera sledeće sezone voziće povremeno

WRC – Kale Rovanpera sledeće sezone vozi povremeno, što znači samo neke od relija ...

Škoda Octavia na Slanom jezeru u Bonnevilleu!?

Koliko god zvučalo nemoguće, dogodilo se – Škoda Octavia je pojurila za brzinskim rekordom ...

Leclercu prva F1 pol pozicija u karijeri

Chareles Leclerc je uradio ono što su mnogi priželjkivali. Ne samo da je osvojio ...

Uz “Renauluciju” Renault mnogo toga menja

Luca de Meo, CEO Renault Grupe izneo je dugo očekivani plan, a u narednih ...

Hyundai osvojio dve Good Design nagrade

Hyundai Motor Company danas je objavila da su njeni koncepti SEVEN i prikolica Drone ...