A gde drugde nego u Los Anđelesu, Aston Martin je predstavio svoj prvi SUV u 106 godina dugoj istoriji marke

Od nečega mora da se živi, pomisliše “sede glave” Aston Martina, pa kao i ostali napraviše moćan i skup SUV, prvi u 106 godina dugoj istoriji (sportske) marke. U osnovi, o DBX-u je sve već poznato i rečeno, a premijera u LA je samo forma. V8 biturbo motor od 4.0 litara je preuzet od DB11, ali je za potrebe DBX-a “preštelovan” na 542 KS i 700 Nm maksimalnog obtnog momenta. Da, tačno je, radi se o manjem agregatu, koji DB 11 preuzima od Mercedes-AMG-a, ali u kupeu ima manju snagu – 510 KS.

Prenos je preko devetostepenog automatskog menjača, a AWD raspolaže sa aktivnim centralnim diferencijalom i električnim zatvaračem zadnjeg diferencijala. Aston Martin ima i aktivni izduvni sistem i sistem deaktivacije cilindara radi manje potrošnje i emisije CO2. Prvi AM SUV baš nije manekenske građe, pa kada stane na vagu, brojke pokažu impresivan podatak da teži čak 2.245 kilograma, koliko (2.200 kg) ima i Lamborghini Urus. Fabrika tvrdi da mu ovolika masa ne smeta da bude pravi “Aston”, pa podaci kažu da do 100 km/h ubrzava za 4.5 sekundi, i dostiže maksimalnu brzinu od 291 km/h.

U osnovi, DBX je luksuzan kao i svi ostali “Astoni”, ali je neuporedivo funkcionalniji i upotrebljiviji, pogotovo uz prtljažnik od čitavih 832 litre, koji uz preklapanje zadnjeg naslona u tri dela 40:20:40, raste na 1.540 litara.

Instrument tablu čini ekran dijagonale 12.3”, dok je za funkcije infotejmenta zadužen manji ekran od 10.25”. Za cenu od preko 200.000 evra, prvih 500 kupaca dobiće i poseban “plezir”, njihova vozila će pre isporuke lično pregledati i odobriti CEO Aston Martina Andy Palmer.
Show Comments