fbpx

Predstavljen Audi e-tron Sportback

Nakon svog električnog SUV prvenca, Audi je predstavo i drugi potpuno električni monovolumen e-tron Sportback, sa povećanom autonomijom

Foto: Audi

Nakon e-tron SUV-a, Audi je u Los Anđelesu predstavio i svoj drugi potpuno električni model e-tron Sportback. Novi monovolumen je zapravo veliki SUV kupe, obzirom da je dužina karoserije impresivnih 4.9 metara koristi istu pogonsku kombinaciju kao i prvenac e-tron. Stalni pogon na svim točkovima je od strane dva asinhrona elektro motora, koji koriste trofaznu struju napona od 396 V, a točkovima ukupno isporučuju 408 KS (300 kW). Ovaj podatak važi za verziju e-tron Sportback 55, obzirom da će kupcima biti ponuđen i nešto slabija verzija Sportback 50 sa 340 KS. Napajaju se iz baterije koja je u podu vozila i učvršćena u čak 36 tačaka. A kapacitet je velik, čak 96 kW, i obezbeđuje autonomiju od 450 kilometara po WLTP standardu merenja.

Foto: Audi

Zanimljivo je da iako koristi identičan pogonski sistem paket baterija Sportback ima veću autonomiju od svog SUV prethodnika. Objašnjenje se nalazi u nešto boljoj aerodinamici i manjim koeficijentima otpora vazduha, zahvaljujući drugačijoj liniji krova vozila, koja se lagano spušta na dole u kupe stilu. Doduše, zadnja klupa je upravo zbog ovoga ostala bez 2 cm prostora za glave, ali fabrika tvrdi da u vozilu sa međuosovinskim razmakom od skoro 3 metra ima sasvim dovoljno mesta. Šta više, odličnoj aerodinamici doprinosi i aktivno vazdušno ogibljenje koje dozvoljava variranje visine vozila za čak 76 mm, pa iz tog ugla i ne čudi koeficijent čeonog otpora koji je samo 0.25.

Foto: Audi

Audi e-tron Sportback uvodi nekoliko zaista revolucionarnih rešenja, uključujući opcione kamere umesto spoljnih ogledala i potpuno nova Digitalna Matrix LED svetla, za koja Audi tvrdi da “drum osvetljavaju u visokoj rezoluciji”. Srce ovog sistema glavnih svetala je mal čip sa čitavih milion mikro ogledala. Koristeći elektrostatička polja, svako pojedinačno mikro ogledalo može da se pomeri i do 5.000 puta u sekundi. Iako ovaj sistem zvuči kao naučna fantastika, u praksi dozvoljava neverovatna prilagođavanja, oblik snopa svetala i potpunu eliminaciju zaslepljivanja vozača koja dolaze u susret bez kompromitovanja osvetljenja druma.

Foto: Audi

Audi e-tron Sportback 55 Quattro, kako mu je kompletan naziv, pored sasvim pristojne autonomije kupcima će doneti i, za Audi očekivane, performanse. Ubrzanje do 100 km/h je 6.6 sekundi, a maksimalna brzina ograničena je na 200 km/h. Prodaja će početi na proleće sledeće godine, a kao početna cena pominje se iznos od oko 75.000 evra, što potvrđuje najave da će iz VW Grupe stizati električna vozila sa cenama koje su praktično ekvivalentne ili barem blizu modelima sa SUS motorima.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Miloš Pavlović predstavlja Lamborghini na Goodwoodu

Miloš Pavlović prvi je srpski automobilista koji je dobio čast da se pojavi na ...

Renault Nissan Srbija – za bezbedniju decu u saobraćaju

Na konferenciji za novinare održanoj u Beogradu, Renault Nissan Srbija predstavila je program edukacije ...

Uber i Hyundai razvijaju leteći taksi

Uber i Hyundai Motor Company su na CES-u u Las Vegasu objavili da zajednički ...

Opet čuda u režiji Kena Blocka

Ken Block je prošle godine objavio da se više neće redovno takmičiti u RX ...

Brawn šokiran!

Ross Brawn izjavio da je pomalo šokiran reakcijama proizvođača na predloge izmena motora u ...

Da li ćemo voziti drvene automobile?

Borba sa kilogramima je u auto industriji sada već vekovna, a nadolazeća elektična vozila ...