Renault Kadjar dCi 150 4WD – udobno na put

Kada neko želi da ga omalovaži, nazove ga podignuti Megane, ali, u praksi Renault Kadjar je nešto sasvim drugo, a uz 4WD pogotovo

Renault se nije opirao opštem SUV trendu, mada ruku na srce i nije lako ušao u njega. Počeo je zapravo Koleosom, koji jeste bio Nissan X-Trail pod drugačijom karoserijom i proizvodio se u Južnoj Koreji. Ispostavilo se da metoda “preoblikovanja” baš i ne mora da upali uvek. Koleos u prvoj generaciji nije postigao nikakav značajniji rezultat, a pogotovo u Srbiji gde je startovao sa previsokom cenom, a kada su cene svedene na razuman nivo, već je bilo kasno. Srećom, na greškama se uči, pa je aktuelni Koleos druge generacije daleko uspešnija priča, kako stilski, tako i tržišno. Međutim, Renault trenutno u ponudi ima tri SUV/crossovera, a ispostavlja se da je po francusku marku odlično što nije odustala nakon prvog neuspeha. I mali Captur na bazi Clia, i Koleos na bazi X-Traila se odlično, pa čak i rekordno u klasi na nekim tržištima, prodaju. I treći SUV u ponudi Renaulta stvoren je po sličnoj metodi – ukrštanja sa dugim modelom. Kadjar mnogo toga, pogotovo mehaničkog, deli sa Nissan Qashqaijem, i to radi dobro. Čak pomalo previše dobro, obzirom da je ozbiljan konkurent blizancu iz alijanse. Za 2018. Kadjar je osvežen, dobio je nove motore i značajne novine u enterijeru.
Kadjar nije podignuti Megane Grandtour
Za početak Renault Kadjar nije ni podignuti Megane Grandtour, a nije ni Nissan Qashqai, barem kada se radi od karoseriji. Od pomenuta dva modela, pa i Meganea hatchbacka razlikuje se ne samo dizajnom karoserije, nego i ostalim dimenzijama, pa i međuosovinskim razmakom. Sa svojih 4.48 metra (kraći je od Megane Grandtoura i duži od Qashqaija) precizno je smešten između Captura i Koleosa, upravo za kupce koji žele funkcionalan ali ne i prevelik automobil. Stilski definitivno pripada kompletnoj Renault porodici, što je za očekivati, ali se mora dodati i da je stil ostalih modela na ovom crossoveru dobro primenjen. A ono što je najvažnije, dovoljno se i razlikuje od ostalih, pa se Kadjar sasvim uspešno izborio za sopstveno mesto pod suncem.

Sa druge strane, da, u osnovi, profil deluje kao da je u pitanju podignuti karavan, ali ni u tome nema ničega lošeg. I ne, nije ovo terenac, da ne bude zabune. Klirens od tla je 200 mm, što znači nešto više od automobila ali i dosta manje od punokrvnih terenaca. A ako još nije jasno, direktna konkurencija su mu Hyundai Tucson, Kia Sportage, Ford Kuga, ali i predak i pandan iz kuće, Nissan Qashqai.
Enterijer by Renault
Kadjar je Renault u enterijeru, tu nema dileme, i prema dizajnu i prema rasporedu komandi, a i tipičnom skrivanju svega raspoloživog. Međutim deluje da u ovom osveženom Kadjaru rečenica o boljim i kvalitetnijim materijalima nije čista fraza iz press materijala. Deluje preciznije i kvalitetnije uklopljeno, nema onih čudnih zvukova koji se ponekad čuju u „glanc“ novom Renaultu.

Ipak ono što je najvažnije, Kadjar ima odličnu ponudu prostora i napred i pozadi. Manevar uspravljanja i podizanja sedišta je odlično iskorišćen da bi ovaj crossover ponudio više od karavana ili hatchbacka. Polukožna sedišta, barem kada je reč o Bose paketu opreme, su izrazito mekana i udobna, kako napred, tako i pozadi, a mesta ima dovoljno i za izrazito visoke osobe. Isto važi i za vozačevo mesto na kojem se udobno smešta i osoba preko 200 cm visine.

Sa 472 litre do pokrivača, prtljažnik je sasvim dovoljan, a ako zatreba preklapanje naslona zadnje klupe je jednostavno, polugama iz samog prtljažnika.

Dodatnu praktičnost, ako treba utovariti dugačke predmete donosi i potpuno preklapanje unapred naslona suvozačevog sedišta.
Digitalna tabla i novi infotejment
Kadjar je u procesu osvežavanja dobio kombinaciju digitalne instrument table i novog višenamenskog ekrana osetljivog na dodir. Instrument tabla nam je dobro poznata iz Meganea, sa jednostavnom i čitljivom grafikom, ali bez preterano mnogo mogućnosti za podešavanje, čak i u srednjem Bose paketu opreme.
Novina je višenamenski ekran od 7” koji je, za razliku od Meganea, položen, a jako dobra vest je da komande klimatizacije i provetravanja ne treba tražiti na ekranu i negde u elektronskom meniju. Stare dobre mehaničke (i lepo dizajnirane) rotirajuće komande život čine lakšim i jednostavnijim.
Generalno, ceo Kadjar je kao i svi ostali Renaulti veoma “user friendly”. Sve je pristupačno i jednostavno za upotrebu. Jedino što bi sada, nakon barem 15 godina, bilo lepo videti novi prekidač tempomata ili satelitske komande audio sistema, i to više iz ugla želje za promenom nego funkcionalnih nedostataka.
Promene u motorskoj ponudi
Renault Kadjar po pitanju mehanike nije neko visoko tehnološko čudo, nego kombinacija proverenog. Motor je napred poprečno smešten, prednje oslanjanje su MacPherson opružne noge, a pozadi polukuta torziona osovina sa spiralnim oprugama, ukoliko je vozilo sa prednjim pogonom, dok uz 4WD stiže i mnogo složenija multilink zadnja osovina. U novoj generaciji Kadjara za 2019. ponudu motora čine benzinci od 140 i 160 KS, dok su dizeli od 115 i 150KS. Pored manuelnog šetostepenog menjača, opciono se može dobiti i odlični šetostepeni EDC sa dvostrukom spojnicom. Kao što bi Bose mogli nazvati srednjim paketom opreme, pogonska kombinacija sa testa obećava – snažniji dizel od 150 KS, i pogon na svim točkovima.
Kadjar – SUV za finu vožnju
Uz restilizaciju, u Kadjar se uselio i novi 1.7 Blue dCi turbodizel agregat. Kao i kod mnogih drugih proizvođača, oznaka pogonske jedinice vodi na pogrešan trag. Novo uvedeni 1.7 motor ima radnu zapreminu od 1.749 cm³. Svojih 150 KS dohvata pri 3.750 o/min, a velikim maksimalnim obrtnim momentom od 340 Nm vozača obraduje već od 1.750 o/min. U slučaju da se odluči za manuelni šetostepeni menjač, to znači da se retko mora posegnuti za promenom stepena prenosa. Agregat je izrazito elastičan, i nema nikakve potrebe „terati“ ga u visoke obrtaje. Kultura rada je vrlo solidna, a samim tim i nivo buke u kabini je nizak. Pri kupovini se vredi odlučiti za 4WD, i to ne toliko zbog pogona na svim točkovima, koliko zbog multilinka pozadi. Iako se malo toga može zameriti Kadjaru sa prednjim pogonom torzionom zadnjom osovinom, 4WD sa multilinkom ima preciznije vođenje zadnjih točkova i bolje definisanu putanju kroz krivinu. Vozna dinamika je za nijanasu oštrija, a odziv na upravljač brži. Međutim, i dalje Renault Kadjar ostaje tipičan i dobro koncipiran porodični crossover. Pogon na svim točkovima je tu za svaki slučaj, i selektor pogona je sasvim dovoljno držati u auto modu, a automobil će uraditi sve ostalo, ako i kada zatreba, po pitanju uključivanja pogona na zadnjoj osovini.

Verzija sa snažnijim dizelom i 4WD pogonom dosta je teža od pandana sa slabijim motorom i pogonom samo na prednjim točkovima, gotovo 200 kilograma. Međutim, ovo „otežavanje“ se ne oseti ni po jednoj osnovi, pa ča ni potrošnji. Sa 6 l/100km u kombinaciji grad/magistrala/autoput/ će se Kadjar sasvim zadovoljiti.
Čak i na velikim točkovima od 19” sasvim je udoban i solidno upija neravnine čak i u vožnji van asfalta, mada bi za broj manji točkovi lošije izgledali, ali doneli još više udobnosti. Visoke ocene Kadjar dobija po pitanju ulaska u vozilo i izlaska iz njega. Visina sedišta je savršena, pa nema ni “penjanja” na sedište, ali ni spuštanja u sedište. Preglednost je solidna, mada je malo čudno da Bose oprema u standardu nema kameru za vožnju unazad, nego samo parking senzore. Ručica manuelnog menjača nije vrhunske preciznosti, i nešto je dužih hodova.
Odličan porodični izbor
Već smo konstatovali, Renault Kadjar nije ni Megane ni Qashqai, nego je Kadjar, udoban, tih i ekonomičan, a i “SUV trendy”. Bez rezerve, možemo ga definisati kao porodično i nepretenciozno vozilo, a ne kao izbor mladog samca, željnog performansi. Što se cene tiče, Renault je generalno razuman. Sa čestim posebnim ponudama, pa se u trenutku pisanja ovog teksta, Kadjar Bose Blue dCi 150 4WD može kupiti za 29.340 evra, a govorimo o solidno opremljenom vozilu, sa Full LED Pure vision farovima, polu kožnim sedištima, premijum BOSE DAB audio sistemom, višenamenskim ekranom od 7” sa R Link 2 sistemom, električnom parkirnom kočnicom, i još dosta toga, uključujući (trenutno) i četiri zimska pneumatika.

Model Renault Kadjar Bose 1.7 Blue dCi 4WD
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.489/ 2.058/ 1.613
Međuosovinski razmak (mm) 2.646
Masa vozila (kg.) 1.531
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 1.978
Zapremina prtljažnog prostora (l) 472-1.478
Motor

1.7 Blue dCi

Gorivo

Dizel

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm)

1.749

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

150/ 115 pri 3.750

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 340 pri 1.750
Menjač

Šestostepeni manuelni

Ubrzanje 0-100 km/h

11.2

Maksimalna brzina km/h

197

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

55

Potrošnja na testu (l/100 km)

6.0/6,8

Cena testiranog modela 29.340 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Test: Isuzu D-Max u službi nautike

Poznato je da popularnost pick up segmenta raste iz neočekivanih razloga – raznih hobija ...

Ferrari SP38 je unikatni super automobil baziran na 488

Ferrari je nedavno predstavio svoju poslednju specijalnu i ograničenu seriju automobila, pod nazivom 488 ...

Sergio Marchionne u teškom zdravstvenom stanju

CEO FCA Grupe Sergio Marchionne je u teškom zdravstvenom stanju, koje se naglo pogoršalo ...

V12 ostaje u Pagani hiper automobilima do 2026.?

Regulative emisija štetnih gasova sve su strože, pa je ekološki prihvatljivije koristiti manje agregate ...

Mercedes obazriv sa troškovima garancije EQC-a

Električni automobili su nepoznat teren. To dokazuje obazrivost Mercedesa po pitanju troškova fabričke garancije ...