Ferrari je patentirao Halo za putnička vozila i time dokazao da transfer tehnologija iz sporta postoji, ako ne direktno, a onda indirektno

Ferrari je patentirao tehnologiju i rešenje koje se oslanja na Halo sistem koji se nalazi u svim trkačkim automobilima sa otvorenim kokpitom. Na jednosedima uloga Halo sistema je da zaštiti vozača u slučaju prevrtanja, sudara i letećih objekata, dok bi na ferrarijevim automobilima imao čak i proširenu ulogu. Naime, da bi se postigla strukturalna čvrstina krova vozila i zaštita u slučaju sudara i prevrtanja, A stubovi su sve širi i deblji, a u inače veoma niskim sportskim automobilima sve više kompromituju preglednost iz vozila i ugrožava bezbednost.
Ferrari je patentirao sistem koji u vetrobransko staklo integriše vertikalni element koji preuzima deo uloge A stubovima i dozvoljava da ovi stubovi budu tanji. Logično pitanje je kako taj novi element ne ugroažava preglednost unapred, ali Ferrari je našao rešenje u kameri koja na samom stubu vozaču projektuje virtuelnu sliku zone koja je “pokrivena” ovim novim elementom.
Ukoliko se ovo rešenje ikada nađe u serijskom automobilu, omogućiće još nešto – jedan vertikalno postavljeni brisač, koji je odlično aerodinamičko rešenje koje se koristi na trkačkim vozilima, ali zbog ugrožavanja preglednosti ne i na drumskim vozilima. Šta više, u patentnoj dokumentaciji Ferrari navodi i dodatne aerodinamičke mogućnosti i prednosti uz ovu interpretaciju Halo sistema.
Show Comments