fbpx

Škoda po prvi put nudi model iz RS porodice sa plug-in-hibridnim pogonom. Očekivano, to je nova Octavia, koja pored oznake RS ima i slova iV

Nova Škoda Octavia RS iV je opremljena 1.4 TSI benzinskim motorom i 85-kW električnim agregatom koji u kombinaciji imaju izlaznu snagu od 180 kW (245 KS). Crni detalji na karoseriji čine model Octavia RS iV prepoznatljivim kao sportski model koji je sada dostupan u svojoj četvrtoj generaciji. Za novi model češki proizvođač nudi još tri elektrifikovane verzije. Octavia iV je plug-in hibrid koji isporučuje 150 kW (204 KS), a dostupan je u Ambition i Style paketima opreme. Dve e-TEC verzije proizvode 81 kW (110 KS) i 110 kW (150 KS) i koriste po prvi put u brendu ŠKODA mild hybrid tehnologiju.
ŠKODA je u model OCTAVIA RS iV ugradila 1.4-litarski TSI benzinski motor (110 kW / 150 KS) i elektromotor od 85-kW. Zajedno, imaju kombinovanu snagu od 180 kW (245 KS) i nude maksimalan obrtni moment od 400 Nm, koji se prenosi na prednje točkove preko 6-stepenog DSG menjača. Litijum-jonska baterija visokog napona ima kapacitet od 37 Ah, što je jednako 13 kWh, čime automobil dobija potpuno električnu autonomiju do 60 km po WLTP ciklusu. U Sport modu, koji omogućava vozaču da koristi punu snagu automobila, Octavia RS iV ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 7.3 sekundi. Njegova maksimalna brzina iznosi 225 km/h. Standardna oprema su progresivno upravljanje i adaptivno ogibljenje, a zavise od moda koji odabere vozač.
Octavia RS iV ima specifična LED svetla za maglu i aluminijumske naplatke od 18-inča kao standard, kočione čeljusti u crvenoj RS boji, a aluminijumski točkovi od 19-inča su dostupni kao opcija.
U unutrašnjost modela OCTAVIA RS iV, dominira crna boja. Trokraki multifunkcionalni sportski volan ima RS logo i komande za upravljanje DSG-om. Prednja sportska sedišta i tekstilne presvlake su u crnoj boji, dok su Ergo sedišta opciona i dolaze sa Alcantara i kožnim presvlakama kao i podešavanjem dubine sedišta. Sedišta su ukrašena RS logom i ukrasnim šavovima u crvenoj ili srebrno-sivoj boji, koji se takođe mogu naći na kožnom volanu, na naslonima za ruke i na Alcantara instrument tabli. Dekorativne trake u RS dizajnu i nožne komande sa aluminijumskom dizajnom zaokružuju sportski utisak.
Pored RS verzije modela Octavia iV, Škoda takođe nudi plug-in-hibridni pogon za Ambition i Style pakete opreme. Ovde, 1.4 TSI benzinski motor i 85-kW elektromotor pružaju izlaznu snagu od 150 kW (204 PS) i maksimalni obrtni moment od 350 Nm. Litijum-jonska baterija visokog napona sa kapacitetom od 37 Ah jednaka je 13 kWh, koja se koristi u oba iV modela može se lako puniti kod kuće uz pomoć standardne kućne utičnice ili „wall box“-a. Priključak za punjenje se nalazi sa strane vozača u prednjem braniku. Regularna baterija od 12-volti smeštena je u prtljažniku i ima kapacitet od 450 l u hatchback i 490 l u „estate“ verziji modela. Rezervoar za gorivo ima zapreminu 40 l – samo pet litara manje nego kod modela OCTAVIA koju pokreće isključivo motor sa unutrašnjim sagorevanjem.
Dve e-TEC verzije modela Octavia debituju u brendu Škoda. Oni će biti prvi proizvodni modeli brenda sa mild hybrid tehnologijom, a od ovog leta kreću da silaze s proizvodne linije. Kada je u kombinaciji sa 7-stepenim DSG menjačem, trocilindaski 1.0 TSI proizvodi 81 kW (110 KS), a četvorocilindarski 1.5 TSI ima snagu od 110 kW (150 KS). Koriste startni motor od 48-volti i litijum-jonsku bateriju od 48-volti koja se nalazi ispod sedišta suvozača i ima kapacitet od 0.6 kWh. Oba modela mogu se prepoznati po njihovoj oznaci na vratima prtljažnika.

Mild hybrid tehnologija omogućava regeneraciju energije prlikom kočenja kako bi se mogla dopuniti baterija od 48-volti. Ova energija se koristi za podršku motoru sa unutrašnjim sagorevanjem pružajući mu električno pojačanje do 50 Nm i, u zavisnosti od situacije,
omogućava motoru da se potpuno isključi, puštajući vozilo da krstari. Čim je ponovo potrebna snaga motora, motor će ga ponovo pokrenuti u deliću sekunde. Stop/start funkcija takođe radi brže. Pored toga, motor stvara manje buke i vibracija kada startuje, a baterija od 48-volti može da puni bateriju od 12-volti koristeći DC/DC konverter. Sve u svemu, mild hybrid tehnologija se koristi za dva ŠKODA e-TEC motora omogućavajući uštedu do 0.4 l goriva na 100 km.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Umalo tragedija u Formuli 1

Konstrukcija automobila i sigurnosni elementi koji su uvedeni poslednjih godina spasili su život Grosjeanu ...

Toyota hvali Teslu nakon analize Modela Y

Toyota hvali Teslu, tačnije inženjeri najvećeg proizvođača automobila na svetu, nakon što su rastavili ...

Brembo napravio diskove kao ogledalo

Brembo je predstavio novu generaciju kočionih diskova koji liče na ogledalo, ali ne služe ...

Loeb ponovo očitao lekciju na Dakaru 2019.

Sebastien Loeb je došao do još jedne etapne pobede na Dakaru, i to na ...