Volkswagen e-Bulli vraće sećanja na hipi pokret i decu cveća i mir u svetu ali sa pogonom budućnosti i nultom emisijom

Volkswagen e-Bulli vraća sećanja na šezdesete godine prošlog veka, hipi pokret, “Decu cveća” i njihov pokič “Mir u svetu”. Međutim, sada će se čuvena Lenonova pesma “Give peace a chance” slušati bez zagađivanja okoline i sa električnim pogonom budućnosti. Kao više nego direktnu inspiraciju e-Bulli koristi T1 Samba Bus. Šta više ne samo inspiraciju.
Volkswagen Commercial Vehicles i partner u ovom projektu eClassics napravili su fantastičan posao.

Karoserija je detaljno restauriran T1 Samba Bus iz 1966., nekada globalno popularan kombi za sve moguće i nemoguće namene. Međutim, ispod njegovog lima nalazi se kompletna mehanika iz aktuelne I.D. porodice električnih vozila.

Nekadašnji bučni četvorocilindarski vazduhom hlađeni bokser od 44 KS iz Bullja, svoje mesto je ustupio tihom i dvostruko jačem elektromotoru od 83 KS, sa dvostruko većim obrtnim momentom od 212 Nm. Motor, kao i pogon su na zadnjim točkovima, i to preko jednostepenog menjača, čija ručica pored standardnih oznaka za automatski menjač ima i poziciju “B”, namenjenu za kočenje motorom i maksimalnu rekuperaciju energije. Umesto nekadašnjih 108 km/h, maksimalna brzina je porasla na elektronski ograničenih 130 km/h.

E-Bulli energiju dobija iz baterije od 45 kWh, koja je smeštena centralno u pod vozila, i preuzeta je od VW-a I.D. 3, a na stanici za brzo punjenje sa istosmernom ili naizmeničnom strujom, do 80% kapaciteta može se dopuniti za 40 minuta. Preciznije, punjenje baterije se može obavljati naizmeničnom strujom od 2.3 do 22 kW, ili brzim punjačem sa istosmernom strujom do 50 kW. Čime god napunjena, baterija omogućava autonomiju od preko 200 kilometara.
Pomenuli smo da je karoserija detaljno reparirani T1 Samba Bus iz 1966. Međutim, šasija je nešto sasvim drugo. I napred i pozadi su multilink osovine sa podesivim amortizerima, upravljanje preko ozubljene letve umesto pužnog sistema, a za kočenje na raspolaganju su samoventilirajući diskovi na svim točkovima. Sve zajedno, ove modifikacije od nekada ljuljuškavog i anemičnog kombija prave mnogo dinamičnije vozilo.

Iako je kabina mnogo toga stilski zadržala od originala, ipak je značajno modifikovana. Centralno smešteni analogni brzinomer sada ipak ima i digitalne informacije. Kompletno osvetljenje je LED, audio sistem je retro izgleda, ali sa zvukom, Bluetooth i USB konekcijom i DAB tehnologijom prema današnjim standardima, uključujući i sakriveni subwoofer.

Moguće su i konekcije preko WV We connect sistema sa mobilnim telefonom ili laptopom, preko koji se sa namenskog web portala mogu dobiti brojne informacije, kao što su preostala autonomija, vreme punjenja i potrošnja energije. Danas neizbežni tablet infotejmenta smešten je na plafon, i nije narušio retro stil armature.

Za sve one kojima se ne žuri, a zele da se na savremen način i sa nultom emisijom vrate 50-60 godina unazad, eClassics i VW nude T1 konverzije sa početnom cenom od 64.900 evra, a ako želite dodatnu zabavu i hobi u slobodno vreme eClassics u svojoj dilerskoj mreži nudi i kitove spremne za ugradnju.
Show Comments