Zagađenje od trošenja pneumatika može biti i 1.000 veće od emisija štetnih gasova koje izlaze kroz izduvnu cev automobila
Zagađenje od trošenja pneumatika može biti i 1.000 veće od emisija štetnih gasova koje izlaze kroz izduvnu cev automobila, otkrilo je istraživanje „Emissions Analytics”. Čestice koje se stvaraju trošenjem penumatika i kočionih pločica su u porastu zbog rastuće potražnje za velikim i teškim SUV vozilima, ali isto tako i za električnim vozilima koja su teža od običnih i samim tim vrše veći pritisak na pneumatike. Zanimljiva je činjenica da, za razliku od emisija štetnih gasova, trošenje pneumatika uopšte nije regulisano. Emisija štetnih gasova je ograničena na 4.5 miligrama po kilometru, ali je utvrđeno da “emisija” štetnih čestica usled trošenja pneumatika može biti i hiljadu puta veća. Ovo najviše zavisi od vrste podloge, smeše od koje je pneumatik napravljen i nedovoljnog pritiska u pneumaticima. Richard Lofthouse, glavni istražitelj “Emissions Analytics”-a rekao je: “Vreme je da uzmemo u obzir ne samo ono što izlazi kroz izduvnu cev automobila već i štetne čestice iz trošenja pneumatika i kočionih pločica. Naši inicijalni testovi su otkrili da količina zagađenja od trošenja pneumatika može biti šokantno velika – 1.000 puta veća od emisija iz izduvnih sistema automobila.” “Ono što je još više zastrašujuće jeste da, dok su emisije štetnih gasova regulisane već godinama, trošenje pneumatika je potpuno neregulisano – a sa sve većom prodajom težih SUV i električnih vozila na baterije, emisije koje ne dolazi iz izduvnog sistema vozila predstavljaju veliki problem”, dodao je on.
Show Comments