Za kupce koji žele punokrvni hothatch, upravo je stigao primerak, koji trenutno drži rekord čuvenog Nirburgringa u svojoj klasi.
Delta Automoto je u svom salonu predstavio novi Civic Type R, koji po svemu ispunjava preduslove za hothatch klasu. Za ovaj model trkačko odeljenje Honde je razvilo praktično potpuno novu platformu u odnosu na standardni Civic, kako bi u potpunosti opravdali “R” oznaku. Karoserija je dobila brojne aerodinamičke dodatke, koji imaju daleko veću funkciju od neizbežne “šminke” na ovim jurilicama iz C segmenta. A za kvalitetnom aerodinamikom ima mnogo potreba obzirom da je pogon čevorocilindarski 2.0 turbo sa čak 320 KS, koji je dovoljan za maksimalnu brzinu od 275 km/h, i apsolviranje sprinta do 100 km/h za samo 5.7 sekundi.
Šta više, novi Type R je trenutno najsnažniji serijski hothatch sa pogonom samo na prednjim točkovima. Uz dobru aerodinamiku, za vrhunsku voznu dimanamiku neophodno je adekvatno oslanjanje i kočenje. Za kočenje pobrinuo se Brembo, a Hondino trkačko odeljenje za vrhunsko oslanjanje, kojem pomaže i aktivno adaptivno ogibljenje. Civic Type R zapravo malo toga ima zajedničkog ima sa standardnom, pa čak i sport verzijom, pa su duboko profilisana sportska sedišta olakšana, a vozaču je na raspolaganju i digitalna instrument tabla koja se razlikuje od one koja se nalazi u sandardnim hatach i sedan verzijama Civica.
Civic Type R trenutno drži rekord u svojoj klasi na čuvenom Nirburgringu, a koji je postavljen letos sa predprodukcijskim modelom u koji je jedinu izmenu u odnosu na serijski imao plivajući zaštitni kavez. Novim modelom Honda je za čitavih sedam sekindi popravila rekord prehodnog modela, koji je takođe u jednom periodu 2105. godine kada se pojavio držao rekord na čuvenoj stazi u Nemačkoj.
Kod nas se Civic Type R može kupiti u GT opremi po ceni od 42.900 evra.
Show Comments