Umesto proizvodnje automobila, auto industrija bi se u borbu sa pandemijom mogla uključiti proizvodnjom medicinske opreme
Kompletna evropska, a i dobar deo sveske auto industrije obustavio je proizvodnju automobila zbog opasnosti od širenja koronavirusa. Međutim, od auto industrije se traži i očekuje sve više, a delom raspoloživih kapaciteta počne proizvodnju medicinske opreme. Nemačka vlada zvanično je zatražila od svoje auto industrije da razmisli o proizvodnji zaštitnih maski i aparata za disanje kojih hronično nema dovoljno. VW je krajem prošle nedelje saopštio da je formirao radnu grupu, koja treba da analizira mogućnost stavljanja 3D printera u službu proizvodnje aparata za disanje i druge neophodne bolničke opreme. Prema onom što se čuje iz kompanije, proizvodnja bi mogla krenuti vrlo brzo, obzirom da VW ima 125 industrijskih 3D printera, koji se koriste u izradi komponenti za prototipove vozila. Ista kompanija u Kini proizvodi zaštitne maske u sve većim količinama. VW i Daimler su Nemačkoj donirali više od 300.000 zaštitnih maski iz sopstvenih zaliha.
U Velikoj Britaniji, konzorcijum koji su oformili McLaren i Nissan, preko noći je napravio prototip respiratora za pomoć pri disanju za slučaj nužde, čija upotreba i proizvodnja bi mogli biti odobreni do kraja ove nedelje.
Sa svoje strane, Ferrari i Fiat Chrysler Automobiles u dogovorima sa Siare Engineeringom, najvećim proizvođačem ventilatora u Italiji, kako bi se uključili u proizvodnju ovog dela bolničke opreme, za kojim vape bolnice. Istim putem ide i General Motors sa Ventec Life Systems, kojem je ustupio svoju logistiku i uključio se u proizvodnju sistema za veštačko disanje i provetravanje prostorija.
I Elon Musk, CEO Tesle koji je dugo odbijao da prihvati rizik koji je doneo koronavirus, pregovara sa kompanijom Medtronic, kako bi što pre počeli proizvodnju respiratora.
Show Comments