fbpx

Aston Martin Red Bull predstavio svoj novi bolid

Red Bull je predstavio svoj bolid na novu sezonu Formule 1, sa upadljivim razlikama ne samo u glavnom sponzoru nego i konstrukciji

Foto: Aston Martin Red Bull Racing

Aston Martin Red Bull Racing tim pedstavio je svoj novi bolid, kojji je Daniel Ricciardo već provezao stazom za potrebe snimanja i brzinom ograničenom na 100 km/h. Pored neobične crno plave kolorne šeme, upadljivo je i ime Aston Martina, iako će još ovu sezonu, za pogon biti zadužena Renault pogonska grupa. Kao i svi ostali bolidi, ti je upadljivo masivni Halo na kokpitu kao obavezna zaštita vozača.

Foto: Aston Martin Red Bull Racing

Analiza novog bolida pokazuje gde je mnogo radio ovaj, a najverovatnije svi ostali timovi. U prednjem delu, a pogotovo prednjem krilu nema novina, i u glavnom su rešenja koja su razvijena do kraja prošle sezone. Međutim, inženjeri i aerodinamičari su kao prostor za razvoj našli u srednjem delu automobila, bokovima, uvodnicima vazduha za hladnjake i zaštitnoj strukturi. Uvođenje Halo štitnika koji se čvrsto oslanja na zaštitnu strukturu celog kokpita, sa jedne strane izmenio je opstrujavanje vazduha prema uvodnicima za hlađenje, a ujedno je postao velika masa koja je visoko iznad centra težišta vozila. Takođe, još prošle godine Ferrari je otkrio da bočni uvodnici vazduha značajno utiču na efekat difuzora na stražnjem delu vozila.

Foto: Aston Martin Red Bull Racing

Da bi bolje ohladili pogonsku grupu, spustili težište i povećali efekat stražnjeg difuzora bez povećanja aerodinamičkog otpora, tim Aston martin red Bull Racing, a i svi ostali, svi pažnju su usmerili ka srednjem delu vozila, rasporedu masa i aerodinačkim sprovodnicima vazduha ispod bočnih otvora za hladnjake. Takođe, vidljivo je i ekstremno visoko postavljeno gornje oscilujuće rame, pa čak i donje, što je učinjeno da bi se što čistija vazdušna struja sprovela do uvodnika za hladnjke, a pogotovo sprovela ispod njih i poslala do stražnjeg difuzora.
Ako je suditi po RB 14 iako nema velikih izmena u pravilima, osim uvođenja Halo štitnika i ukidanja “ajkulinog peraja” na poklopcu motora, biće dosta toga novoga na bolidima, a obzirom da su otkrivanja novih bolida već počela, uskoro ćemo videti koliko je ko imao mašte, ali i vremena u aero tunelu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Šef dizajna napustio Rolls Royce-možda zbog Cullinana

Giles Taylor, šef dizajna Rolls Roycea je nakon šest godina napustio kompaniju u potrazi ...

Volkswagen (još uvek) radi na svojim SUS motorima

Volkswagen još uvek radi i unapređuje svoje SUS motore iako zvanično akcentuje svoje opredeljenje ...

WRC – Tanaku pobeda Rovanperi titula

Ott Tanak je pobedom u Belgiji došao do druge uzastopne WRC pobede u sezoni ...

Još malo pa 1000 KS

Andy Cowell, šef za motore u Mercedes AMG Formula 1 timu kaže da će ...

Audi E-Tron Sportback – benzinu je odzvonilo

Audi je na salonu u Šangaju predstvio koncept E-Tron Sportback, koji kreće z serijsku ...

I legenda dobila elektro motor

Jaguar E-type, kojeg je Enzo Ferrri proglasio najlepšim automobilom na svetu, dobio je svoje ...