fbpx

Proradio je Cosworth za T50 Gordona Murraya

Na probnom stolu u Cosworthu je proradio je deo budućeg V12 motora za T50, superautomobil Gordona Murraya

Foto: Gordon Murray Automotive

Na probnom stolu u Cosworthu proradio je motor koji će pokretati T50, budući superautomobil, iza kojeg stoji čuveni profesor Goron Murray. Za one kojima treba podsećanje, profesor Murray je dizajnirao mnogo toga, uključujući pobedničke bolide Formule 1, među kojima u čuveni Brabham BT46 sa „ventilatorom“, ali i legendarni trosed McLaren F1, svojevremeno najbrži serijski automobil na planeti.
Čuveni profesor radi na svom superautomobilu, za koji tvrdi da će biti poslednji i najveći, pravi analogni sportista ikada napravljen. Ali, pored aerodinamike i mehanike, Murray ne poriče činjenicu da je srce svakog automobila njegov motor, za koji kaže da mora biti V12 i mora biti atmosferski.

Foto: Murray Automotive

Murrayavu želju za V12 bez veštačkih pluća ispuniće Cosworth, a upravo je objavljen video sa zvukom jedne četvrtine budućeg motora na probnom stolu. Za testove visokih obrtaja i emisije izduvnih gasova, koristi se verzija koja ima samo tri cilindra od budućih 12, ali i to je dovoljo da se vidi i čuje kako zvuči kada se zavrti preko 12.000 o/min. Budući motor će imati 3.9 litara, i cilindarske redove razvučene pod uglom od 65°. Obzirom da nema pomoć turbo punjača, jedina šansa za izvlačenje planiranih 650 KS se nalazi u visokim obrtajima. Dostizaće 12.100 o/min, oko 1.000 o/min od onoga što će imati Aston Martin Valkyrie, i prema Murrayu, biće drumski automobila sa najvećim brojem obrtaja. Svoje maksimalne performanse T50 tražiće u maloj masi vozila koja će biti oko ili malo preko jedne tone, ali i u maloj pomoći motor-generator hibrida od 30 KS, i „ram efektu“ pri velikim brzinama, pa će automobil na raspolaganju imati oko 700 KS, samo preko šestostepenog manuelnog menjača i samo na zadnjim točkovima. Gordon Murray Automotive planira da proizvede 100 komada i proda po ceni od 2.5 miliona dolara po komadu, uz mogućnost proizvodnje dodatnih 25 komada samo za stazu, i mogućnost pojavljivanja na LeManu. Za sada, ono što znamo je da motor, čak samo njegova jedna četvrtina jako dobro zvuči.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Od 2021. obavezne sigurnosne asistencije

Evropska komisija objavila je nova pravila po kojima će od 2021. sva vozila iz ...

Renault planira električnog konkurenta Tesli i VW-u

Renault užurbano radi na većem električnom modelu koji će konkurisati Tesli Model 3 i ...

Fisker Alaska će biti najlakši električni pick-up

Fisker Alaska će biti najlakši i najodrživiji električni pick-up sa autonomijom od 550 kilometara ...

Toyota slavi 25 godina Priusa

Toyota Prius  je bio začetnik i pokretač elektrifikacije kao prvo hibridno elektrifikovano vozilo masovne ...

Električna Opel Mokka na završnim testovima

Nova Opel Mokka je na putu, još uvek kamuflirana, ali spremna za prve važne ...

Maserati MC20 je trebao biti Alfa Romeo 33 Stradale

Maserati MC20 je trebao biti Alfa Romeo 33 Stradale ali je postao mnogo više ...