Ljubitelji kruzer motocikala čekali su i gledali tizere nove BMW-ove krstarice skoro godinu dana, ali čekanju je došao kraj – otkriven je BMW R18
BMW je više od godinu dana izazivao ljubitelje kruzer motocikala najavama i fotografijama koje više ne pokazuju nego što pokazuju. Izdaleka, iz Minhena su stizale poruke da se radi na nečemu velikom, pa čak i da će se nasloniti na legendu i da će imati „veći“ bokser agregat, ali tajnovitost je trajala sve do juče. Konačno je otkriven BMW R18, ogromni dvotočkaš, a ogromnim bokserom za ljubitelje opuštene i dostojanstvene „Cruisin’“ vožnje na dva točka.
BMW R18 je potpuno naslanjanje na retro stil, ali i legendarni model R5, rođen pre 84 godine. Sve što je imala legenda, ima R18 – vazduhom hlađeni bokser motor, pogon preko kardana, uspravno sedenje, samo malo veće.
Veliki agregat, deklarisan kao „veći“ bokser već smo zapravo videli u najavama. I najsnažniji je dvocilindraski bokser ikada u serijskoj proizvodnji.
Iza oznake R18 krije se zapremina dvocilindraša, koja je tačno 18.2 cm³. Hlađen je vazduhom, maksimalnih 91 KS isporučuje pri 4.750 o/min, ali fabrika tvrdi da maksimalni obrtni moment od 158 Nm dohvata pri 3.000 o/min, ali i da vozaču na raspolaganje stavlja 150 Nm između 2.000 i 4.000 o/min. Drugim rečima, možemo očekivati da će se veliki agregat sa lakoćom i to niskim obrtajima opušteno voziti, ali i boriti sa ogromnom masom koja može da ga snađe. BMW R18 ima masu od 345 kilograma, na koja još treba dodati vozača i putnika, ali i
Osnova R18 je tradicionalni dvostruki cevasti ram, koji kao i predak ima vidljive varove i sastave. Prednji amortizeri prečnika 49mm skriveni su u cevastu oplatu, a hod im je 120 mm, dok zadnje oscilujuće rame ima hod od 90 mm, i ide oko kardanskog pogona. Prednje dvostruki diskovi prečnika od 300 mm imaju četvoroklipne kočione čeljusti, dok zadnji disk od 300 ima takođe četvoroklipne čeljusti.
Pozicija sedenja definisana je nogostupima u sredini, iza cilindara boksera, tipiča je za marku, ali i optimalizovana za udobno i opuštenu vožnju i kontrolu nad motociklom.
Činjenica da se rađa u 21. veku, ipak donosi nekada nezamislive stvari. BMW R18 ima tri moda vožnje – “Rain”, “Roll” i “Rock”, koji su u kruzer klasi motocikla neuobičajeni, ali će vozaču omogućiti prilagođavanje uslovima vožnje.
Standardna oprema podrazumeva ABS i ASC sistem stabilnosti, a MSR sistem kontroliše i silu kočenja motorom. Među opcijama nalazi se asistencija za vožnju unazad i za polazak na uzbrdici, pa čak i autoadaptivno prednje LED svetlo.
Opcije i mogućnosti personalizacije za R18 biće brojne, od oblika upravljača, preko sedišta za vozača i kita za suvozača, ogledala, kućišta instrumenata, poklopca rezervoara, izduvnog sistema, točkova, prtljažnika i još mnogo čega.
BMW je počeo da prima porudžbine za R18, i to za sada za First Edition, koji će se prodavati samo u prvoj godini, i svakako podrazumeva dosta dodatne opreme, ali je i za oko 2.000 evra viša od osnovnog R18. To znači da se u Nemačkoj za BMW R18 First Edition mora izbrojati 22.800 evra, dok je cena osnovnog modela oko 20.000 evra.
Show Comments