Iako je Polestar Precept pokazan još u februaru, tek sada se otkrivaju detalji koncepta koji nikada neće ući u serijsku proizvodnju

Polako prihvatamo postojanje luksuzne električne marke Polestar, koja se sve više odvaja od matične kuće Volvo. Tačnije, trebalo bi da se odvaja, iako će neraskidive veze sa švedsko markom sasvim sigurno ostati zauvek. Doduše, i atribut da je švedska marka poprilično je diskutabilan, obzirom na kineskog vlasnika, ali pod njim Volvo radi bolje nego ikada.

Koncept Precept formalno potpisuje Polestar, i tvrdi da ovakvog modela u serijskoj proizvodnji neće biti, ali da najavljuje buduće modele. Njegovo ime Precept, što bi u slobodnom prevodu značilo pravilo ili pravac u kojem nešto treba da ide u tom kontekstu ima smisla, a prema informaciji fabrike Precept pokazuje tri osnovna stuba marke – održivost, digitalnu tehnologiju i dizajn. Ruku na srce, ništa originalno, ali tako stoji u službenom saopštenju Polestara. A možda i nije baš tako.

Održivost znači da je dosta elemenata enterijera izrađeno od recikliranih materijala kao što su plastične boce, ribarske mreže čepovi za vinske flaše. Od recikliranih boca napravljena su sedišta i “nebo”, svi oplate su od Nylon 6 materijala od kojeg se prave ribarske mreže. Reciklirani vinski čepovi pretvoreni su u vinil za nosače sedišta i naslone za glave.

Ostali materijali u enterijeru su na bazi lana, i zapravo su nova tkanina nazvana “ampliTex”, koja u sebi ima “orebrenje” koje je zapravo ojačanje a prema uzorku kakvo ima lišće. Polestar tvrdi da ovaj materijal donosi uštedu u masi od čak 50%, a vibracije redukuje za neverovatnih 250%. Generalno, korišćenje plastike u enterijeru smanjeno je za 80%, i u njemu uopšte nema kože.

Deo o digitalizaciji odnosi se na instrumente koji koriste ekran od 9” i infotejment od 15”. Ekran osetljiv na dodir ima senzore blizine, i prilagođavaju osvetljenje ekrana i sadržaj informacija prema dodiru ruke. Individualizacija ekrana moguća je putem “Polestar digital key”, koji je u osnovi kod pohranjen u mobilnom telefonu vlasnika. Zapravo, ovaj digitalni ključ, koji je razvijen u saradnji sa Googleom će uskoro u serijsku proizvodnju u modelu Polestar 2. Instrument tabla ima sistem praćenja pogleda vozača i grafiku prilagođava činjenici da li vozač gleda u tablu ili ne. Kada je gleda, na njoj se nalazi više podataka, a kada je pogled na drumu, na tabli su samo osnovni podaci. Google mape koriste podatke od vozačkih asistencija kako bi se unapredila bezbednost.

Glavni dizajner Precepta Max Missoni kaže da su pojedine elemente dizajna zapravo definisale upravo vozačke asistencije, senzori, kamere i Lidar sistem – “nos” vozila i krov iznad vetrobranskog stakla, pa čak i farove koji su i dalje, za Volvo prepoznatljivi, Torov čekić.
Iako je Precept demonstrator (očigledno bliske) budućnosti, linije su mu relativno klasične, i u osnovi, ovo je velik automobil. Sa 3.100 mm međuosovinskog razmaka ova limuzina ima samo za nijansu manje razmaknute osovine od Mercedesa S Klase, točkovi od 22 cola dodaju na ozbiljnosti, a vredi pomenuti i da su aerodinamički elementi poput prednjeg splitera izrađeni od recikliranih materijala.

Očigledno je i da se u dizajnu Precepta mnogo vodilo računa o aerodinamici, sa dosta dodataka koji sprečavaju turbulentno opstrujavanje vazduha oko karoserije, koje stvara nepoželjne otpore.
U svakom slučaju, iako ne treba ni da se nadamo ovakvom serijskom modelu, jasno je u kom pravcu ide Polestar, pa izjava o tri stuba razvoja dobija smisao.
Show Comments